IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Камионът Tesla Semi изненада с пробег в реални условия

Данните от тестовете се разминават с декларираните от производителя

Експерти тестваха пробегът в реални условия на новия електрически камион Tesla Semi, като интересното е, че резултатите надминаха всички очаквания. Информацията бе споделена от ресурса InsideEVs .


Tesla Semi


Както вече ви информирахме, през декември 2022 година Tesla предаде първата партида електрически камиони Semi на PepsiCo. Оттогава повечето автомобилни експерти се интересуват от гамата на този модел.

Северноамериканският съвет за ефективност на камионите реши да тества Tesla Semi в реални условия. Производителят твърди, че неговият камион може да измине 805 км без презареждане, но резултатите са малко по-различни от тази цифра. Един от камионите успя да измине 539 км с едно зареждане, като след този пробег зарядът на батерията беше на 17%. Средната температура на въздуха в деня на измерване на пробега беше 34°C. Имаше и денивелации по маршрута на камионите, което също влияе на резултатите.

Друга Tesla Semi обаче измина разстояние от 797 км без презареждане, което е възможно най-близо до декларираните от производителя цифри. В същото време акумулаторните батерии на камиона бяха на ниво 21%.

Tesla Semi е оборудвана с четири електрически мотора с ъс системна мощност от 1 020 к.с. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 5 секунди, а с полуремарке с тегло 36 тона - 20 секунди. Електрическият силов агрегат на камиона се захранва от батерия с капацитет 900 kWh. Цената на модела е 180 000 долара.


0 от 500
  • #4
    7 rate up comment 7 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    От обещани 800 км, при идеална външна температура Семи минава едвам 500 км.Това чудо тежащо 36 тона,колко товар вози?
  • #3
    4 rate up comment 5 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Малко ли ти се струва? Това е почти два пъти повече от дизелов влекач и съвсем не е евтино. Това обаче е най-скъпият модел. Ще има и с по-малък пробег, който ще е по-евтин с 30 000 долара. Но при него не само цената ще е важна, а полезният товар, който ще е същия или дори повече от товарът на дизелов влекач. В бъдеще вероятно той ще е по купувания, защото няма никакъв смисъл да мъкнеш безцелно допълнителни 300kWh батерии, които не са ти необходими, вместо да транспортираш полезен товар.
  • #2
    5 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    900 kWh за 180000 долара!? Че това е направо без пари! Да не липсва някоя нула?
  • #1
    8 rate up comment 13 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Сега остана да го пуснат и в масово производство и да видим опорните точки на антиелектриците че нямало как тежко товарният транспорт да мине на ток и дори след един век щели да са на дизел. Професионалните шофьори и да искат не могат да карат като антиелектриците тук по два резервоара на денонощие всеки ден само с една 5 минутна почивка за зареждане. Така или иначе задължително трябва да спират на всеки 400 км по 45 минути, така че пробегът с едно зареждане не е проблем.