IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Камионът Tesla Semi изненада с пробег в реални условия

Данните от тестовете се разминават с декларираните от производителя

Експерти тестваха пробегът в реални условия на новия електрически камион Tesla Semi, като интересното е, че резултатите надминаха всички очаквания. Информацията бе споделена от ресурса InsideEVs .


Tesla Semi


Както вече ви информирахме, през декември 2022 година Tesla предаде първата партида електрически камиони Semi на PepsiCo. Оттогава повечето автомобилни експерти се интересуват от гамата на този модел.

Северноамериканският съвет за ефективност на камионите реши да тества Tesla Semi в реални условия. Производителят твърди, че неговият камион може да измине 805 км без презареждане, но резултатите са малко по-различни от тази цифра. Един от камионите успя да измине 539 км с едно зареждане, като след този пробег зарядът на батерията беше на 17%. Средната температура на въздуха в деня на измерване на пробега беше 34°C. Имаше и денивелации по маршрута на камионите, което също влияе на резултатите.

Друга Tesla Semi обаче измина разстояние от 797 км без презареждане, което е възможно най-близо до декларираните от производителя цифри. В същото време акумулаторните батерии на камиона бяха на ниво 21%.

Tesla Semi е оборудвана с четири електрически мотора с ъс системна мощност от 1 020 к.с. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 5 секунди, а с полуремарке с тегло 36 тона - 20 секунди. Електрическият силов агрегат на камиона се захранва от батерия с капацитет 900 kWh. Цената на модела е 180 000 долара.


0 от 500
  • #14
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    И като видя кои копании ги купуват ... Ми става ясно. Всичко ще ги купвуа за ESG рейтинг.
  • #13
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Митче - тоя модел не м се вярва, че ще бъде допуснат до Европа. Има огромна разлика между американските и европейските влекачи. ДОри и да го допуснат, аз не бих го взел, защото, освен ако не може и да лети, няма как да вляза на половината улици в България, а за скандинавсиките страни, да не говорим ...
  • #12
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Пропов ( преди 1 година )
    А това по мостове може ли да минава или ще ги събори с теглото си?
  • #11
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Шофьор на тир ( преди 1 година )
    Тоя камион няма никакво бъдеще за международни доставки в Европа. Един Бренер или пък Клермонт Феран няма да може да изкачи на тотал.Примери за тежки маршрути в Европа мога да дам десетки.Може би за къси разстояния и логистики от град до град на 200-300 км ще става.
  • #10
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До 6 - Не си карал камион, не знаш нищо за камионите, така че си мълчи и не приказвай глупсоти.
  • #9
    8 rate up comment 5 rate down comment
    Къпан пор ( преди 1 година )
    Един тираджия с дизелов звяр може да кара над 1000 без спиране за зареждане.Има модели с по два резервоара по 500 литра.На Семи само батериите са 6 тона.
  • #8
    3 rate up comment 6 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Електрическите камиони могат да имат от два до 4 т по-голямо максимално тегло от дизеловите според регламентите на различните държави, така че теглата са близки. Но както и сам си казал, в по-голямата част от случаите ограничението е заради площта или обема на ремаркето, а не заради теглото.
  • #7
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Къпан пор ( преди 1 година )
    Това подобие на камьон може да вози само салфетки и тоалетна хартия.
  • #6
    3 rate up comment 7 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    И пак да питам какво значение има пробега, ако шофьора задължително трябва да спира на всеки 400 км. На съществуващите 50 000 зарядни станции на Тесла, за час ще зареди 250 км, а на новата версия която започнаха да инсталират от няколко месеца, ще могат да зареждат по 600км на час?
  • #5
    6 rate up comment 7 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Както винаги ВЯРАТА ти ти замъглява усвояването на информация, противоречаща на ВЯРАТА и игнорираш абсолютно всички ФАКТИ, които не ти харесват. Като например че след изминаване на 540км с изкачване на денивелация в горещ ден при който е изразходена много енергия за охлаждане на батериите, все още са били останали 17% , а това е най-лошият сценарий. Да не говорим за пълният игнор, на другия камион изминал 800 км с 80% от заряда, което ще рече че може да мине повече от 1000 км докато свърши бат