IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Европарламентът подкрепи забраната на автомобилите с ДВГ

Депутатите приеха и по-строги екологични стандарти от 2030 г.

Европейският парламент подкрепи предложена от Европейската комисия забрана за продажба на автомобили с двигатели с вътрешно горене (ДВГ) в ЕС през 2035 г., която е част от борбата срещу климатичните промени. Тя предвижда производителите на автомобили да намалят със 100% нивата на вредни емисии (СО2) до средата на следващото десетилетие.


екология


Гласуването беше много оспорвано, като беше прието с 339 гласа, докато 249 депутати бяха против, а 24 се въздържаха. Законодателите на ЕС също одобриха 55% намаление на CO2 от автомобилите през 2030 г. в сравнение с 2021 г. Досега тази цел пред производителите на автомобили беше 37,5%.

Решението на парламента беше приветствано от екологичните организация. Една от най-активните – неправителствената „Транспорт и околна среда“, базирана в Брюксел, обяви, че гласуването предлага „голям шанс за по-бързо предотвратяване на бързото изменение на климата“.

В същото време обаче лобистката група на германската автомобилна индустрия VDA заяви, че депутатите са „игнорирали липсата на инфраструктура за зареждане в Европа”. Те бяха категорични, че това е „решение срещу иновациите и технологиите“, позовавайки се на исканията на индустрията синтетичните горива да бъдат освободени от забраната – нещо, което европейските законодатели отхвърлиха.

Въпреки решението на европарламента до окончателната забрана на продажбата на автомобили без ДВГ трябва да се случат още неща. Тепърва ще има нови преговори, като забраната трябва да бъде одобрена и от държавите-членки на ЕС. Това ще се случи в края на юни, след което ще започнат разговори между институциите, в които трябва да бъдат уточнени финалните рамки на споразумението.

Процесът ще продължи с второ четене в пленарна зала, на което депутатите и Съветът на ЕС ще обсъдят позициите си и едва след забраната ще бъде окончателно одобрена или отхвърлена.

0 от 500
  • #17
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Дизеловите фанатици как ще спестяват 4.50лв на 100км? Че и билетчета няма да вложат спестеното.
  • #16
    9 rate up comment 4 rate down comment
    бъчваря ( преди 2 години )
    Гледам големи мечтатели имало тук, хаха. Цената на бензина щяла да ни откаже. Нееееее, по скоро цената на тока, хаха. Махне ли се нефта, вече няма кой да спре галопиращите цени на ел. енергията. И ако в БГ още сме по комунистически в цените, на Запад се чудят как да си платят сметките за ток. Отделните, че албумът днес изгориш 10 kW с колата си, това ще са 10-20 лева. С бензин даже се оказва по-евтино при сегашните цени. Да не забравяме и че цената на енергията от ВЕИ е доста - по-солена.
  • #15
    7 rate up comment 7 rate down comment
    бъчваря ( преди 2 години )
    Еми значи напускаме ЕС.
  • #14
    4 rate up comment 8 rate down comment
    TSLA ( преди 2 години )
    В детската всички момчета (и повечето момичета) знаехме какво е ауспух и какво излиза от него. Тогава дизеляци нямаше, а бенза беше само оловен. Като по-големи вече ни е ясно от самолет, че петрол+ауспух значи бедност, болести и мизерия. Като се огледаш наоколо, моментално ти става ясно. Толко по темата.
  • #13
    5 rate up comment 4 rate down comment
    до 10 ( преди 2 години )
    Да тока от фотоволтаика ти е безплатен, но кой ще плаща цената за произвеждане и инсталиране фотоволтаика? За домашна централа около 5 kWp с батерии започваме от 10к лв ако не се отопляваш на ток. А колата иска доста повече ток от домакинството.
  • #12
    5 rate up comment 3 rate down comment
    До седми ( преди 2 години )
    А кой им е виновен, че не са осигурили такова производство вече 20-та година от като са им казали да се подготвят? Сега им дават още 15 години отстрочка, тоест ще станат 35 години. Тесла започна от почти 0 през 2012 година и има план и осигурени договори за материали и части за производство на 20 милиона електромобила годишно през 2028 година. Тези 100-годишните къде спаха до сега, въпреки, че имаха както технологично така и финансово предимство?
  • #11
    6 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    разлика между леви и десни - едните като не ги кефи нещо збраняват, другите създават. Вече нямам грам съмнение че някой много сериозно се опитва да закопае Европа.
  • #10
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Падингтон ( преди 2 години )
    Къде го тоз покрив в панелката.Ток само за домоуправителя на тавана.Повечето къщи на Изток са на пенсии и ромеи които ел кола е ясно че няма да си купят.Това да не са ти Щатите или Канада и дори и там ел колите не преобладават.
  • #9
    7 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Няма нужда от забрани. Скъпият петрол ще откаже всички ни да караме. Представете си 5 лв. за литър бензин/дизел и 0 лв. за ток от соларната централа на покрива. Еврокомисията трябва да се фокусира не върху забраните а върху развиването на електрическа инфраструктура. Хората сами ще се откажат от фосилите заради цената им.
  • #8
    6 rate up comment 8 rate down comment
    име ( преди 2 години )
    Елвктрификацията е комунизъм.За да изградиш ел мрежа за зареждане плащат всички а за да изградиш бензинастанция го плащат петролните компании.