IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Не искате електромобили? Тогава плащайте по-скъп бензин!

Радикалното предложение на шефа на Daimler има за цел да повиши интереса към EV

Изпълнителният директор на Daimler - Мартин Даум, предложи цените на бензина да се покачват с 10 цента на определен период, за да се принудят шофьорите да купуват електрически автомобили. Изявлението му, направено във видео подкаста Zur Sache intensiv, предизвика огромно възмущение заради наказателния подход към потребителите.


Мартин Даум


„След три или четири години това увеличение ще се усети толкова много, че потребителите няма да имат избор. Така този икономически натиск ще увеличи прехода към по-устойчива мобилност", заяви 64-годишният Даум, който доскоро беше ръководител на Daimler Truck.

На пръв поглед предложението на един от мениджърите с най-голям опит в автомобилната индустрия изглежда като просто решение за намаляване на емисиите на въглероден диоксид (CO₂). Проблемът обаче се крие в социалните и икономически последици от мярка от този калибър.

Самият Даум признава, че мнозинството от населението вероятно ще отхвърли това предложение. И това е напълно логично, тъй като при настоящите високи цени на енергията и икономическите трудности, с които се сблъскват много хора в Европа, годишното увеличение на цената на горивото би се възприело като наказание. Това се отнася особено за онези, които зависят от своите превозни средства за работа или живеят извън домовете си градове без адекватни алтернативи на обществения транспорт.


електромобили


Бившият шеф в Daimler също така изрази недоволството си от политиката на държавно субсидиране за закупуване на електрически превозни средства, твърдейки, че финансовата подкрепа е трябвало да се прилага само в ранните фази на развитие на новите технологии.

„Властите трябва да се съсредоточат върху подобряването на инфраструктурата, като мрежи за зареждане и производство на електроенергия, вместо директно субсидиране на електрически превозни средства", коментира Даум.

Големи компании като Volkswagen, както и правителството на Германия, подкрепят разширяването на субсидиите за стимулиране на закупуването на електрически автомобили. Даум обаче е против, твърдейки, че тези помощи вече нямат смисъл в индустрия, която е преминала експерименталната си фаза.


0 от 500
  • #88
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Пропов ( преди 2 седмици )
    Моята кола гори доста и то от скъпия бензин. И живея в Германия. Определено ще ми излезе по на сметка да платя да го свитнат тоя михльо, от колкото да плащам още по скъп бензин. И понеже не съм само аз в това положение, на тоя главата му вероятно ще се разиграе на търг. Пътник си брато, пътник си и то без багаж. Какво ти трябва за оня свят?!
  • #87
    10 rate up comment 6 rate down comment
    Aleks ( преди 1 месец )
    Живея в Германия от 35 години и искам да ви уверя, че бъдещето на тази страна вече е предопределено и решено - тотален срив във всяко едно отношение! От 1980 до към 2007 можеше с труд да се изкарват луди пари (легално!). Пък от 2018 насам е направо провал. Абсолютно същото се отнася и за техните автомобили.
  • #86
    3 rate up comment 0 rate down comment
    6666 ( преди 1 месец )
    На тоя майче му е малко боя!
  • #85
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Пирата ( преди 1 месец )
    Гъсвмирисан
  • #84
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 месец )
    Още един пример, че човек като прехвърли 60-те и почва да изветрява на втория етаж. Управници, мениджъри и лидери са най добри между 45 - 58-9, от там на сетне - като този фриц.П.С. За да не кажете че съм в този диапазон, на 42 съм.
  • #83
    15 rate up comment 1 rate down comment
    ... ( преди 1 месец )
    Ако EV бяха по-добри от ДВГ хората щяха да ги сменят без има нужда от принуждаване.
  • #82
    21 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ми като толкова квикате, накрая ще си купим евтини китайски и пак няма да купуваме вашите таралясници скъпи, ша ви фалираме ей, не се бъзикайте с клиентите, и без тва почвате да затваряте заводи.
  • #81
    13 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Не се налагат по естествен път, а с държавни репpесии. Това е технологичен рeгрес. Затова първо разрушават старото, за да не си види колко е нeдъгaво новото, но тогава ще късно да се възстанови старото. Защо не се конку рират двете технологии при еднакво финансиране? Фотовлтуици без сyбсидии няма как да работят.
  • #80
    11 rate up comment 1 rate down comment
    112 ( преди 1 месец )
    Ехх, потребителите избягват вашите таpалясници в които вложихте толкова много и сега се чудите как да ги принудите да ги закупят ... ще има да чакаш пенсио, ама няма да дочакаш ...
  • #79
    7 rate up comment 13 rate down comment
    мм333 ( преди 1 месец )
    Хайде стига сте ни плашили. Не разбирате ли че ни омръзнахте. Аз лично имам няколко Европ. автомобила в т. ч. Порше, Мерцедес, БМВ, и други, но сега си поръчах Китайски и повече не искам да чувам за вашите ИЗМАМИ. Всички Глобалисти отивате на бунището на историята.