IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Евро 7 може да нанесе огромен удар на електромобилите

Ново изследване показва, че гумите и спирачките на EV замърсяват 1850 пъти повече в сравнение с колите с ДВГ

През последните години популярността на електрическите превозни средства расте непрекъснато, като те навлиза във всички сегменти на пазара. Това обаче им носи и доста критики. Те са определяни като „чисти“ заради липсата на използване на изкопаеми горива, но това не означава, че са напълно свободни от вредни емисии.


електромобили


Европа отдавна е разбрала, че електрическите автомобили не са толкова чисти, колкото изглеждаха в началото, и скоро те ще трябва да се изправят пред голямо изпитание - спазването на новите разпоредби за емисиите на фин прах, генериран поради износване на гуми и спирачки. Той е част от новия регламент за вредни емисии - Евро 7.

Скорошно проучване, наречено Emissions Analytics, наля допълнително масло в огъня, като в него се твърди, че електрическите коли отделят повече частици в атмосферата от колите с двигатели с вътрешно горене. Причината е в по-голямото тегло на електрическите превозни средства, което налага използването на подсилени гуми и спирачни системи, което води до ускорено износване на тези компоненти.


вредни емисии гуми


Според проучването на Industry Project износването на гумите и спирачките на електрическите превозни средства е 1850 пъти по-високо, отколкото на превозните средства с двигатели с вътрешно горене, което допринася за значително генериране на прахови частици и други вредни вещества.

Европейският съюз вече призова производителите на автомобилите да разработят решения, като специални филтри за улавяне на фини частици, за да намалят отрицателното въздействие върху околната среда. Очаква се окончателните данни за действителните прахови емисии от електрически превозни средства да бъдат получени с въвеждането на стандартите Евро 7 през 2026 г. Тогава ще стане ясно дали всъщност електрическите автомобили са по-замърсяващи от своите бензинови и дизелови аналози.


0 от 500
  • #76
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Някой ( преди 1 седмица )
    Любопитен съм как че се държи електричка в планината, в пустината, след полярния кръг? Добро е онова което кара армиятя, а не това което карат домакините. Определещото за едно превозно средство е енерговъоръжеността к.с/квт на килограм, както и по-никте инерционни маси, най-вече в завой. На истинските автомобили, мухите са размазани не по предното, а по страничните стъкла. Електическите автомобили отговарят на изискванията за дамски куфар на колела, както ина съответнот мислене.
  • #75
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Хахахах ( преди 2 месеца )
    4350 пъти даже...аз на моето Е V не натискам спирачки почти не се налага, а и тежи по малко от предишната ми двг печка. Дизело-кремълски опорки за добитъка балкански
  • #74
    1 rate up comment 3 rate down comment
    До 73 ( преди 3 месеца )
    Е, щом слагаш психопатите, които ВЯРВАТЕ на тази статия за 1850 пъти разлика като знак на равенство с компаниите BMW, Volkswagen, Daimler, Groupe PSA, Ford Motor Company, Tesla Inc., Hyundai Motor Company, Toyota, Honda, Brilliance, BAIC Group, Foton Motor, Geely, NIO, XPeng, Yutong, Higer Bus и Zhongtong Bus, които са повярвали на CATL, който е най-големият производител на батерии в света,... очевидно е кой е за освидетелстване. КРИТИЧНОТО МИСЛЕНЕ ЛИПСВА!
  • #73
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Мите по същата логика, всеки, който вярва на КАТЛ "трябва да бъде освидетелстван на момента". Дали твърдението идва от тях или от статията в Аутомедия, надеждността на източника е еднаква.
  • #72
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До 70 ( преди 3 месеца )
    А иначе батерии CATL за съхранение на енергия в мрежата нямам И никога няма да имам. Нито имам нужда от 6,3 мегаватчаса енергия за деня, които са достатъчни за изминаване на над 30 000 км, нито пък имам излишни около милион евро, за да си я купя. А дори да имам нуждата и парите, производството току-що започна и вероятно първоначално ще си задоволят собствените нужди в Китай. Нямам нужда и от зарядна станция 480 kW, защото засега няма електромобили които да зареждат с такава мощност.
  • #71
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До 70 ( преди 3 месеца )
    Ти колко електрически кара на които да смениш 40 гуми за да стигнеш от София до морето и още 40 за да се върнеш за да си сигурен, че написаното В статията е факт? Всеки който вярва в тази статия трябва да бъде освидетелстван на момента.
  • #70
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До 65 ( преди 3 месеца )
    Аре тоя пак почна с цитатите от каталозите. Ти колко батерии на КАТЛ имаш? Нула! Ти колко хиляди собственици разпита? Нула! Толкова за достоверността на "фактите" ти.
  • #69
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До 68 ( преди 3 месеца )
    Разбира се че стана ясно кои сте сектантите, които вярват във всяка една лъжа, която им хареса. Останалите знаем, че причината са китайците, въпреки че това не ни харесва. Света е гаден понякога и не е лошо да сваляте розовите очила от време на време.
  • #68
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 3 месеца )
    Добре дошли в електромобилгейт! Сега става ли ясно защо производителите заложили на електромобили са за отлагане на Евро 7?
  • #67
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Тези 1850 пъти ми се струва че са само в на Шекера главата.