IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Евро 7 може да нанесе огромен удар на електромобилите

Ново изследване показва, че гумите и спирачките на EV замърсяват 1850 пъти повече в сравнение с колите с ДВГ

През последните години популярността на електрическите превозни средства расте непрекъснато, като те навлиза във всички сегменти на пазара. Това обаче им носи и доста критики. Те са определяни като „чисти“ заради липсата на използване на изкопаеми горива, но това не означава, че са напълно свободни от вредни емисии.


електромобили


Европа отдавна е разбрала, че електрическите автомобили не са толкова чисти, колкото изглеждаха в началото, и скоро те ще трябва да се изправят пред голямо изпитание - спазването на новите разпоредби за емисиите на фин прах, генериран поради износване на гуми и спирачки. Той е част от новия регламент за вредни емисии - Евро 7.

Скорошно проучване, наречено Emissions Analytics, наля допълнително масло в огъня, като в него се твърди, че електрическите коли отделят повече частици в атмосферата от колите с двигатели с вътрешно горене. Причината е в по-голямото тегло на електрическите превозни средства, което налага използването на подсилени гуми и спирачни системи, което води до ускорено износване на тези компоненти.


вредни емисии гуми


Според проучването на Industry Project износването на гумите и спирачките на електрическите превозни средства е 1850 пъти по-високо, отколкото на превозните средства с двигатели с вътрешно горене, което допринася за значително генериране на прахови частици и други вредни вещества.

Европейският съюз вече призова производителите на автомобилите да разработят решения, като специални филтри за улавяне на фини частици, за да намалят отрицателното въздействие върху околната среда. Очаква се окончателните данни за действителните прахови емисии от електрически превозни средства да бъдат получени с въвеждането на стандартите Евро 7 през 2026 г. Тогава ще стане ясно дали всъщност електрическите автомобили са по-замърсяващи от своите бензинови и дизелови аналози.


0 от 500
  • #65
    0 rate up comment 4 rate down comment
    До 59 ( преди 1 месец )
    А как ще коментираш гаранцията на CATL, че техните батерии за съхранение на енергия, които представиха преди месец имат нулева деградация за първите 5 години? Това са потенциални около 2000 цикъла при един цикъл на ден. Сещаш ли се, че гаранционно ще трябва да сменят батерии за милиарди евро, ако това не е истина? Представиха и бърза зарядна която се свързва към мрежата с мощност максимум 40 kW при изходяща за зареждане мощност 480 kW - 5С. 200км пробег за 5 минути зареждане.
  • #64
    4 rate up comment 3 rate down comment
    До РУК. ( преди 1 месец )
    Приятелю, Наистина ли вярваш в това изследване? Ти поне имаше електромобил. Наистина ли за един заряд на батерията с който минаваш максимум 200 км трябваше да сменяш четири чифта гуми? Питам те абсолютно сериозно? ВЯРВАШ ли? Ако бяха казали два пъти повече. Окей. Четири пъти повече е под съмнение, но наистина ли вярваш че могат да бъдат постигнати 185 пъти повече при каквото и да е изследване и при каквито и да е условия? Доколкото знам целият тест от цикъл е около стотина километра. Два чифта?
  • #63
    2 rate up comment 3 rate down comment
    До 59 ( преди 1 месец )
    Ако едното "изследване" е статистика на хиляди реални собственици на електромобили които споделят степента си на деградация на електромобили от различни марки, а другото изследване твърди че електромобилите сменят гуми на всеки 35 км, всеки разумен човек с критично мислене ще прецени кое изследване се базира на факти И кое е манипулация. Антиматематиците са абсолютно сигурни че тази статия е напълно реална и един електромобил може да стигне до морето с една нощувка за зареждане и 10 чифта гуми.
  • #62
    2 rate up comment 6 rate down comment
    61 ( преди 1 месец )
    Пак лъжеш, 61. Обикновеният ибрид е 1650. Плъгинът е 1910. При това ако Тойотка някога докара РАФа да е толкова безшумен, толкова приятен за шофиране и стабилен, да има толкова багажно пространство, да спира толкова добре, да има толкова удобни седалки, да има субуфер, да не раждясва и да е безопасен при катастрофа колкото Модел У или някой VW, например, веднага ще качи 200 кила.
  • #61
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Тротинетка,Тесла У тежи 2 тона,Рав 4 1,5 тона.
  • #60
    2 rate up comment 1 rate down comment
    ALF ( преди 1 месец )
    Персоналният ми ,,въглероден отпечатък" е евро 4-5. Няма как, колата ми да е по-малко. Това, с евро7, е пълна лъжа!
  • #59
    4 rate up comment 2 rate down comment
    До 57 ( преди 1 месец )
    Еми, както каза РУК, някои "изследвания" твърдят, че например новите батерии били вечни и не деградирали. Други "изследния" твърдят, че електромобилите са целите във фини прахови частици. Кое изследване е криво, кое е право, дори и форумният фукнционално-грамотен корифей не може да каже. И двете твърдения ги пише "в Интернет", значи трябва да са верни, и това вероятно ще вкара 4-битовия му процесор в безкраен цикъл.
  • #58
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Тесла У тежи 100 кг повече или около 6% от Рав4 хибрид, но отделя 1 000 пъти повече емисии, повярвах го
  • #57
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    По тая антилогика електроавтобус отделя 999 9999 99999 999 пъти повече емисии от стар дизелов голф без никакво очистване :D
  • #56
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    То бива идиотска лъжа ама чак пък толкова, най-малкото електромобил или хибрид ползван разумно ползва спирачки само в краен случай защото спира чрез регенерация