IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Евро 7 може да нанесе огромен удар на електромобилите

Ново изследване показва, че гумите и спирачките на EV замърсяват 1850 пъти повече в сравнение с колите с ДВГ

През последните години популярността на електрическите превозни средства расте непрекъснато, като те навлиза във всички сегменти на пазара. Това обаче им носи и доста критики. Те са определяни като „чисти“ заради липсата на използване на изкопаеми горива, но това не означава, че са напълно свободни от вредни емисии.


електромобили


Европа отдавна е разбрала, че електрическите автомобили не са толкова чисти, колкото изглеждаха в началото, и скоро те ще трябва да се изправят пред голямо изпитание - спазването на новите разпоредби за емисиите на фин прах, генериран поради износване на гуми и спирачки. Той е част от новия регламент за вредни емисии - Евро 7.

Скорошно проучване, наречено Emissions Analytics, наля допълнително масло в огъня, като в него се твърди, че електрическите коли отделят повече частици в атмосферата от колите с двигатели с вътрешно горене. Причината е в по-голямото тегло на електрическите превозни средства, което налага използването на подсилени гуми и спирачни системи, което води до ускорено износване на тези компоненти.


вредни емисии гуми


Според проучването на Industry Project износването на гумите и спирачките на електрическите превозни средства е 1850 пъти по-високо, отколкото на превозните средства с двигатели с вътрешно горене, което допринася за значително генериране на прахови частици и други вредни вещества.

Европейският съюз вече призова производителите на автомобилите да разработят решения, като специални филтри за улавяне на фини частици, за да намалят отрицателното въздействие върху околната среда. Очаква се окончателните данни за действителните прахови емисии от електрически превозни средства да бъдат получени с въвеждането на стандартите Евро 7 през 2026 г. Тогава ще стане ясно дали всъщност електрическите автомобили са по-замърсяващи от своите бензинови и дизелови аналози.


0 от 500
  • #30
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До 26 ( преди 3 часа )
    "Няма ли умни хора които да предвидят какво ще доведе такава промяна......" Да не наричаш на свой ред китайците умни, че са видяли алтернативата 30 години преди европейците? Да не наричаш политиците умни, че вече 20-та година карат автомобилните производители да се насочат към електромобилите, защото много добре знаят за евро 7 от 15 години насам? Е колко трябва да са умни за да го знаят от 15 години и да не си мръднат пръста, очаквайки, че ще им се размине като сън? Следва грубо събуждане!
  • #29
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Турбо ( преди 3 часа )
    Тесльо,в статията преведена с Гугъл транслейт е допусната грешка.Статия публикувана наскоро твърдеше,че електромобилите износват два пъти по бързо гумите, което обясняват с по високото тегло.За накладки и съединител всичко зависи от стил на шофиране и градско/извънградско.Един таксиджия може да не изкара и 100 х.км. с комплект накладки и един диск на съединителя.Знам,че няма да ми повярваш,но баничарката ми е с оригинални накладки и съединител на 278 х.км.
  • #28
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 3 часа )
    Грешката е във вашия ТВ: Китай владее суровините нужни за ЕЛ. от там му започва предимството. Налагайки електрификацията ти работиш за Китай! Ти защо искаш да се конглокираш със същия продукт вместо да предлагаш друг продукт, който се търси? Има пределно много място за технологично развитие и при ДВГ и при определени условия ДВГ може да бъде в пъти по-екологичен от всяко ЕЛ.
  • #27
    0 rate up comment 3 rate down comment
    До тинтири ( преди 3 часа )
    Все пак искам да чуя мнението ти защо смяташ че Европа и японците са изостанали технологично спрямо китайците по отношение на електромобилите? Какво им липсва различно от визия? Визия да предвидят, че това е бъдещето на автомобилостроенето и както BYD да работят за това бъдеще от 1995 година като вземат 30 години преднина пред останалите да трупат опит, да създават както нови батерии, така и вериги за доставки в цял свят. Никакви пари и субсидии не могат да наваксат 30 години преднина
  • #26
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Чичо_Кольо ( преди 3 часа )
    Няма как да не се включа и аз в горещата много"скусия"....И как мислите може да се реши проблема??? Всъщност Тинтири М.....е прав. Няма много логика със прекалено високите изисквания за намаляне на вредните емисии отделяни от автомобилите, ако нямат добър план как, с какво, кога да се случат тези....Каква е алтернатива, че производители, потребители и оправляващи да са доволни? Европа сама си прецаква бизнеса!!!! Няма ли умни хора които да предвидят какво ще доведе такава промяна......
  • #25
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Груба грешка ( преди 3 часа )
    "Европа няма нито едно предимство по отношение на ЕЛ.....Европа ако иска да развива автомобилостроене трябва да представя новости в сферата на ДВГ - тая работа с "Партията каза" не става" виждаш ли как сам си противоречиш? Самият ти казваш че китайците са светлинни години напред технологично от Европа, защото китайската партия така е казала. Защо смяташ че китайската партия не е казала същото за ДВГ? Вече правят по-добри хибриди от Toyota, която ще ползва техните технологии защото и тя изостана
  • #24
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 часа )
    Евро 7 ще нанесе удар само на двг-та. Като ги направи още по скъпи това с какво ще помогне!?
  • #23
    0 rate up comment 2 rate down comment
    За еколозите ( преди 3 часа )
    Никой не е твърдял, че електромобилите са екологични. Твърдението винаги е било че ДВГ е по неекологичен. Да сметнем примерно емисиите на автомобил с евро 7, който отделя само 95 грама СО2 на километър колко емисии ще отдели докато изтърка едни накладки за 200 000 км. Упс - 19 000 кг. Над 10 пъти повече отколкото тежи целият автомобил. Е колко пък да тежат накладките му и колко прах да излезе от тях?
  • #22
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 3 часа )
    До 21: Икономиката е много просто нещо, макар че ще ти дам пример от земеделието. Не може да отглеждаш финикови палми в Арктика. Технологично може, но никога няма да си конглокентен на някой арабин, който просто си хвърля костилката и тя пониква. Европа няма нито едно предимство по отношение на ЕЛ и няма как да се конглокира в тази сфера. Европа ако иска да развива автомобилостроене трябва да представя новости в сферата на ДВГ - тая работа с "Партията каза" не става
  • #21
    6 rate up comment 4 rate down comment
    До тинтири ( преди 4 часа )
    "тоест полудяла Европа или ще убие златната си кокошка автомобилната индустрия и ще се самоубие или трябва рязко да погледне и да се върне към ДВГ - среден път няма, той и този е достатъчно трънлив след всички евроглупости за забрана на ДВГ и евро-нормативи" добре си описал ПРОБЛЕМА с технологичното изоставане на Европа. дай сега правилното РЕШЕНИЕ на ПРОБЛЕМА с изоставянето? Доколкото разбирам искаш да се връщаме към конете за да сме най-добри поне в нещо?