IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Евро 7 може да нанесе огромен удар на електромобилите

Ново изследване показва, че гумите и спирачките на EV замърсяват 1850 пъти повече в сравнение с колите с ДВГ

През последните години популярността на електрическите превозни средства расте непрекъснато, като те навлиза във всички сегменти на пазара. Това обаче им носи и доста критики. Те са определяни като „чисти“ заради липсата на използване на изкопаеми горива, но това не означава, че са напълно свободни от вредни емисии.


електромобили


Европа отдавна е разбрала, че електрическите автомобили не са толкова чисти, колкото изглеждаха в началото, и скоро те ще трябва да се изправят пред голямо изпитание - спазването на новите разпоредби за емисиите на фин прах, генериран поради износване на гуми и спирачки. Той е част от новия регламент за вредни емисии - Евро 7.

Скорошно проучване, наречено Emissions Analytics, наля допълнително масло в огъня, като в него се твърди, че електрическите коли отделят повече частици в атмосферата от колите с двигатели с вътрешно горене. Причината е в по-голямото тегло на електрическите превозни средства, което налага използването на подсилени гуми и спирачни системи, което води до ускорено износване на тези компоненти.


вредни емисии гуми


Според проучването на Industry Project износването на гумите и спирачките на електрическите превозни средства е 1850 пъти по-високо, отколкото на превозните средства с двигатели с вътрешно горене, което допринася за значително генериране на прахови частици и други вредни вещества.

Европейският съюз вече призова производителите на автомобилите да разработят решения, като специални филтри за улавяне на фини частици, за да намалят отрицателното въздействие върху околната среда. Очаква се окончателните данни за действителните прахови емисии от електрически превозни средства да бъдат получени с въвеждането на стандартите Евро 7 през 2026 г. Тогава ще стане ясно дали всъщност електрическите автомобили са по-замърсяващи от своите бензинови и дизелови аналози.


0 от 500
  • #10
    6 rate up comment 2 rate down comment
    До 9 ( преди 4 часа )
    Кое да се сбъдне? Ти сметна ли колко трябва да изкарат спирачките и гумите на електромобилите ако ти караш с едни гуми 100 000 км и с едни накладки 1 милион км? Наистина си просите да ви лъжат и мамят. Точно за вас евреите имат една поговорка - когато видиш че някой е глупав, не му го казвай, а му продай нещо. Такива като тебе ще продължат да карат каквото им кажи дилърът на любимата марка, защото сами не могат да си направят сметката. Примерно че електромобилите харчат 1850 пъти повече енергия
  • #9
    8 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 4 часа )
    Ох, мамо, електрическата тротинетка подскочи като ужилен, сакън някой каза нещо напреки за възлуюбените му електрокари. А разликата Мите е, че никой никога не е твърдял, че автомобилите с ДВГ-та са екологични, докато зелено-кретеноидите проглушиха очите на света за електрическите автомобили с "нулеви емисии". Еми, дет се вика, кравата са оказА мъжка, т.е. не е баш като да нямат емисии. Затова внимавай какво си пожелаваш, щото може и да се сбъдне.
  • #8
    9 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 часа )
    Защо само върху електромобилите? Модерните напоследък SUV имат сравнимо тегло с електромобил. Някои тежат над 2 тона.
  • #7
    4 rate up comment 3 rate down comment
    До 3 ( преди 5 часа )
    Това че електромобила не е от висок клас, обяснява доста неща. Автомобилите от висок клас имат много по-добро ускорение от автомобил с ДВГ. Но това ускорение не е нито заради по-висока мощност, нито пък заради по високия въртящ момент. На практика почти всеки автомобил с ДВГ, противно на общоприето мнение, при потегляне има по-висок въртящ момент от електромобилите. Именно той пречи при потегляне защото гумите буксуват. При висок клас електромобили, гумите не буксуват и не губят сцепление.
  • #6
    9 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 часа )
    Износват инфраструктурата също поради високо тегло!
  • #5
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Пак тест ( преди 5 часа )
    Същата работа и за спирачките. Ако автомобил с ДВГ трябва да сменя накладки на всеки 1 милион километра, колко по-често електромобилите трябва да сменят накладките си, ако ги износват 1850 пъти по-бързо? Да видим дали някой антиматематик може да сметне тази задача за втори клас? Че нивото пада все по-рязко! До скоро ме обявяваха, че се правя на умен защото споделям знания от шести клас които им се губят.
  • #4
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Fury ( преди 5 часа )
    "...производителите на автомобилите да разработят решения, като специални филтри за улавяне на фини частици, за да намалят отрицателното въздействие върху околната среда". Мамооо, филтри да улавят праховите частици от гумите...вие наред ли сте?
  • #3
    9 rate up comment 2 rate down comment
    гост ( преди 5 часа )
    Имам колега с електромобил и то не висок клас. Факт е че от въртящия момент на тези двигатели гумите на електричка се износват със скоростта на БМВ :D
  • #2
    12 rate up comment 6 rate down comment
    Тест за антиматемати ( преди 5 часа )
    Ако автомобил с ДВГ може да измине 100 хиляди километра с чифт гуми, а гумите на електромобилите се износват 1850 пъти по-бързо, по колко километра може да измине електромобила с един чифт гуми? Обаче нито на оня дето си хвали пръдните, нито автора на тази статия са седнали да изчисляват, защото за тях не е важно да ЗНАЯТ и да споделят ЗНАНИЯ. Те са от хората които ВЯРВАТ безрезервно на идоли и култове и разпространяват ЛЪЖИТЕ И ДЕЗИНФОРМАЦИЯТА ИМ без да МИСЛЯТ. Мисленето е враг на ВЯРАТА.
  • #1
    7 rate up comment 9 rate down comment
    Вин ( преди 6 часа )
    Невероятна глупост! Има куп публикации, че спирачките при EV се изхабяват драстично по-бавно от колите с ДВГ, поради системите за рекуперация на енергия, които дори могат да се регулират колко силно да забавят автомобила! Всъщност, това е основната разлика с която трябва да се свиква при смяна на вида превозно средство! Именно затова, някои производители връщат в употреба барабаните спирачни апарати - по-добро прахоулавяне и по-лесно спиране, поради рекуперацията!