IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Прогноза: Продажбите на електрически автомобили скоро ще се повишат

Причините - по-строгите стандартни за вредни емисии, както и появата на по-евтини модели

Пазарът на електрически автомобили може би е в зората на нова ера. Очевидно 2025 г. ще отбележи възстановяване на продажбите на автомобили с нулеви емисии в Европа. Причините са различни, но според прогнозите годината ще приключи с пазарен дял на BEV (електрически превозни средства с батерии) между 20% (BloombergNEF) и 24% (неправителствена организация „Transport & Enviroment“).?


Mercedes-Benz EQS SUV


Следователно ръстът ще бъде значителен, ако вземем предвид, че данните за първата половина на 2024 г. показват, че електрическите автомобили са заседнали на ниските 13,3%, дори по-малко обнадеждаваща цифра, ако я сравним с 13,8%, регистрирани през първите шест месеца на 2023. Нещата обаче са на път да се променят, като причините са няколко.

Появата на нови модели

На първо място, това е пристигането на значителен брой електрически автомобили, чиято цена е под 25 000 евро. Засега това са Dacia Spring, Citroën e-C3, бъдещият Leapmotor T03 и няколко други. До няколко месеца ще бъдат добавени атрактивни модели като електрическото Renault 5, Fiat Grande Panda, Hyundai Inster и др. Накратко, пазарът ще расте и обемите почти автоматично ще се увеличават.

Тогава ще има все повече и повече евтини китайски електрически конкуренти. Те също така ще помогнат за раздвижването на пазара и ще накарат производителите на традиционни автомобили да предлагат автомобили с нулеви емисии на цени под 25 000 евро, а в някои случаи и 20 000 евро.

Ефектът от глобите върху прекомерните емисии

Но има и друг фактор, който ще стимулира растежа на електрическите автомобили в Европа. Това са въвеждането на по-строги ограничения на емисиите и съответните санкции. Според „Transport & Enviroment“ през последните години производителите са се съсредоточили върху печалбите, максимизирайки приходите от продажбата на автомобили с конвенционално задвижване. Това е една от причините, поради които от 2022 г. до 2024 г. електрическите коли претърпяха по-бавен бум от очакваното.

Въвеждането на нови санкции и ограничения на емисиите - от 116 гр/км CO2 на 94 гр/км CO2, тази търговска стратегия вече не може да бъде приложена. Глобите, налагани за бензинови и дизелови модели, които надвишават новите стойности, ще бъдат такива, че ще заличат така търсената допълнителна печалба. Единственото решение са по-малко замърсяващи модели. Това са хибриди, разбира се, но и чисто електрически. И как да го направим? С отстъпки, промоции и намаления на цените.

Именно електрическите автомобили ще играят основна роля за намаляване на вредните емисии при различните марки. Според проучване на T&E през следващата година емисиите на CO2 от продадените автомобили ще бъдат с 20% по-ниски от сегашните. 60% от това намаление ще се дължи на BEV, докато останалите 40% ще дойдат от напълно хибридни и plug-in хибридни автомобили, които също ще отбележат значителен ръст.


0 от 500
  • #45
    0 rate up comment 1 rate down comment
    PLAID ( преди 2 месеца )
    2024 до момента: Норвегия - 90% коли на ток, 2 млн.продажби на ЕА. Дания: 50% електромобили, 1 млн. продадени. Швеция: 40%, 800 хил. Холандия/Финландия: 35% дял на ЕА. Люксембург, Белгия, Малта, Исландия, Швейцария: 25-30% дял на чистите електромобили.
  • #44
    0 rate up comment 1 rate down comment
    PLAID ( преди 2 месеца )
    #42 н'дей рива. Не лъжи хората. Мога ти покажа S-ка 2013 на 300 хил. с 87% остатъчен капацитет как къса асфалта и го мета на тавана.
  • #43
    0 rate up comment 2 rate down comment
    PLAID ( преди 2 месеца )
    Електрификацията няма да спре, докато не избърше и последното пушещо гърне. На електрическия стол ще седне всяко ДВГ. 25% КПД, пуши, бучи, чупи се тече, не върви и се тресе VS 98% КПД, ряз, чистота, тишина, коне, въртящ момент до края на Света.
  • #42
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Врабчетата, които много защитават плъгин хибридите, като отидат на Горубляне за нов внос, стискат носа с пръсти, като видят някой. Никога няма да си купят, защото поддръжката дори не може да се предвиди. Но германеца нека си купува нов - на чужд гръб и 100 тояги са малко. А в чужбина по същата причина никой не купува плъгин хибрид, ако не е на лизинг - защото обезценката е зверска. И се отървават от него на края на гаранцията.
  • #41
    5 rate up comment 7 rate down comment
    Кауньа ( преди 2 месеца )
    Електрокар у града мое *** извън неприложимо за сига. След 7-8 години надо смена батерейку.
  • #40
    10 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Като всяка една прогноза, базира се някави модели и сметки без кръчмар.
  • #39
    4 rate up comment 8 rate down comment
    Факт ( преди 2 месеца )
    Всеки човек прави около 10-11 к км на година ли това са 18 зареждания на година за общо около 5 часа ило за около 17 минути за зареждане на една ел кола или 540 лева на година при 30ст за квтч и батерия с капацитет от 100квтч а една кола с двг и среден разход от около 6л ще ги направи за 1782 лева и ще ги направи с около 10 зареждания за около 50 минути ако на зареждане са по 5 минути.
  • #38
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Нямам нищо против ( преди 2 месеца )
    "анонимен ( преди 55 минути )"Съхранението на електроенергия в мрежата напредва бързо." - Нужно ли е да се повтаря под всяка тема и то по 15 пъти? Ок, добре. Ама кво от това?" Колкото пъти някой твърди че две плюс две е равно на 8 или на 37 или на 56 както правите обикновено, няма да ми омръзне да повтарям, че е равно на 4. Мога да го повторя 10 15 30 или 78 пъти на всяка това ще лъжа и манипулация. Просто спрете да лъжете и аз ще спра да ви посочвам лъжите. Простичко е! От вас зависи.
  • #37
    4 rate up comment 2 rate down comment
    До 35 ( преди 2 месеца )
    "анонимен ( преди 9 минути )Тротинетка, държавата Гвиана забогатя от продажбата на петрол,не от продажбата на ток от фотоволтаични панели и съхранен в батерии." Не знам защо ми говориш за Гвиана? Нито знам къде се намира нито някога съм я споменавал. Ако си прав ще продължи да забогатява поне следващите 20-30 гогоди нидокато се движат автомобили с ДВГ по улиците независимо дали ще има забрана през 2035. После ще продължи да продава петрол за пластмаси, асфалт и горива за тежка техника.
  • #36
    5 rate up comment 3 rate down comment
    До 34 ( преди 2 месеца )
    "анонимен ( преди 44 минути )" Електромобил зарежда 15-20 минути за 200 км" Не знам ... покажи ми, как Leaf-a на чичо зарежда 200 км за 15 минути." Докато продължаваш да слагаш Лииф и електромобил в едно изречение, ще продължиш да си ВЯРВАШ в небивалиците за електромобилите. Съвременните (от 2017 година ) електромобили се зареждат с 250 kW или по-голяма мощност. С тази мощност за 5 минути се зареждат 20kWh с които се минават над 100 км градско.