IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кои производители промениха електрическите си планове

Първоначалният импулс вече го няма и се налага промяна в стратегиите

В последно време все по-често чуваме да се говори за промени в стратегията или обръщане на посоката на електрическия преход; Шведската Volvo е само последната, в хронологичен ред, която прави изявления по темата. Но така ли е наистина? Дали производители, които са инвестирали милиарди и са концентрирали огромни усилия в електрификация, са готови да се върнат назад?


Кои производители промениха електрическите си планове


Както винаги, в основата е пазарът на нови автомобили. Продажбите на електрически коли в повечето държави раст по-бавно от очакването, като това се отнася дори за лидера Китай. А проблемът е посочените срокове, защото пълното заличаване на ДВГ от гамите на производителите и от пазарите между 2030 и 2035 г. се оказва прибързано.

За това допринася общата криза в продажбите, която се движи от нарастващите цени и намаляването на покупателната способност на домакинствата, особено в групите с ниски доходи. Сценарий, при който електрическите превозни средства, които все още са пропорционално по-скъпи от конвенционалните, и не са облагодетелствани, въпреки стимулите и отстъпките.


Кои производители промениха електрическите си планове


Проблемът се крие във факта, че производителите все още не са успели да пуснат на пазара наистина достъпни продукти. Необходимостта от възвръщане на огромни инвестиции и запазване на маржове на печалба, заедно с първоначалната цена на технологиите, подтикнаха производителите да започнат с превозни средства в средно-високия сегмент. Дори и там обаче технологията все има граници и електромобилите отстъптван на традиционните модели при пътувания на  дълги разстояния.

Казано по-просто, има липса на малки и евтини електрически автомобили или поне на по-достъпни, които едва сега започват да се появяват с модели като Renault 5, Citroën e-C3, Fiat Grande Panda, Volkswagen ID.2 и така нататък. А самите производители вече преразглеждан своите планове за пълна електрификация и говорят за по-плавен плеход и увеличение на хибридната си гама.


Кои производители промениха електрическите си планове (ГАЛЕРИЯ):

0 от 500
  • #45
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До пръцльо ( преди 2 месеца )
    Можеш да попиташ Гост, Димов и останалите антиелектрици как от 0,9 л на час буталата могат да осигурят 18 kW мощност при 50% КПД. Честно казано очаквах че и този урок са пропуснали, но никой не каза да е грешка, което беше приятна изненада за мен! Ето че мога да ги похваля за нещо и да им дам възможност да се почувстват полезни и да ти обяснят!
  • #44
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Да пръцльов ( преди 2 месеца )
    От същото място откъдето при разход 0,9 литра на час, което са 9 kWh, буталата предават 18 kW мощност. Доколкото разбрах от изказванията ти, ти поне осъзнаваш, че в началото винаги е енергията, от която зависи мощността, а оборотите и въртящия момент са просто следствие в зависимост от натоварването след буталото. При константна мощност върху буталото, оборотите и въртящият момент могат да са коренно различни. Всъщност тези 18 киловата и 215N.m са възможният минимум. Базата от която растат.
  • #43
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Hvaliprats ( преди 2 месеца )
    При разход 5.85 литра дизел на час, вкарваната моментна топлинна мощност в ДВГ е 58.5кВт. Откъде ги взе тия 334кВт?
  • #42
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Hvaliprats ( преди 2 месеца )
    "Наистина ли твърдиш че разхода при потегляне не се увеличава?"Аз говоря за случай с карбуратор или компютър при който при потегляне оборотите падат леко. Моят Лексус ИС250 автоматик от 2006 така прави. В случай на компютър който държи оборотите постоянни, разхода се увеличава, но енергията разсеяна през радиатора е по-скоро постоянна и зависи от оборотите, а допълнителната енергия от увеличения разход излиза през ауспуха.
  • #41
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    "Няма как да имаш 334КВт да се превръщат в топлина щом са без товар. Оборотите ще ударят ограничител и компютъра ще намали горивото. 100-120 КВт е по-реалистично." А колко според тебе е входящата мощност за горивния процес в цилиндрите при 5,85 литра за час? Надявам се и ти не бъркаш мощност и енергия? Тези 334 киловата всъщност идват от 58,5kWh енергия и това е максимума който може да се превърне в топлинна енергия при 0% КПД,, а това означава, че буталото не помръдва. Оксиморон с 5200 оборота
  • #40
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    "При тръгване без газ част от топлинната енергия иначе расейвана от радиатора наистина се превръща в кинетична енергия на движение на автомобила и съответно КПД-то за механична работа нараства от нула на няколко %." Това много искам да разбера как се получава? Наистина ли твърдиш че разхода при потегляне не се увеличава? При потегляне все по-малък процент от калоричността на горивото отива в радиатора, но заради увеличеното потребление на гориво, калориите към радиатора всъщност се увеличават.
  • #39
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Hvaliprats ( преди 2 месеца )
    "Според тях 117 kW от общо 334kW входяща мощност при 5200 об. без товар се превръщат в топлина която.." Няма как да имаш 334КВт да се превръщат в топлина щом са без товар. Оборотите ще ударят ограничител и компютъра ще намали горивото. 100-120 КВт е по-реалистично. В тоя случай част от топлината я разсейва радиатора, друга част заминава през ауспуха.
  • #38
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Hvaliprats ( преди 2 месеца )
    "Според тях при увеличаване на въртящия момент се увеличава и КПД а механичната мощност идва от радиатора, защото загубите намаляват. " Всичко зависи от ситуацията и за кой въртящ момент и кое КПД говориш. При тръгване без газ част от топлинната енергия иначе расейвана от радиатора наистина се превръща в кинетична енергия на движение на автомобила и съответно КПД-то за механична работа нараства от нула на няколко %.
  • #37
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Не думай ( преди 2 месеца )
    До първия пръц Да не си чел моята антинаука? Сега антиелектриците Ще започнат да те замерят с камъни и да те анатемосват че се цепиш от правата Вяра на перпето мобилето. Според тях при увеличаване на въртящия момент се увеличава и КПД а механичната мощност идва от радиатора, защото загубите намаляват. Според тях 117 kW от общо 334kW входяща мощност при 5200 об. без товар се превръщат в топлина която можеш да вземеш когато си пожелаеш и да я превърнеш във въртящ момент на изхода на двигателя
  • #36
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    вземете и направете един двигател теоретици или поне чипосайте готов като вдигнете мощността но запазите въртящия момент за да не строшите кутията или едно е да разпъване локуми друго е да регулираш гориво въздушна смес като изхождаш от променливи выншни фактори като температура на въздуха влажност и надморска височина