Прочутият баварски тунер ABT Sporsline представи окачването ABT Body Control, което не само работи, а мисли. Новата система комбинира ABT Level Control (ALC) и електромеханична стабилизация на накланянето eAWS, за да се адаптира в реално време към пътя, стила на шофиране и избрания режим. Всичко това е тествано на прочутата писта "Нюрбургринг" и вече е сертифицирано за обикновени пътища.
Тунерите посочват, че усещането за двойственост изчезва веднага: колата е стабилна в завоите, комфортна на магистралата и удобна при товарене, благодарение на режима Coffee с "провисване" от 80 мм. Системата ALC позволява намаляване на пътния просвет в зависимост от скоростта и режима. В режим Comfort - минус 25 мм, в Dynamic - още минус 15 мм. Това подобрява аеродинамиката, притиска колата към пътя и прави дори голям SUV визуално по-агресивен.
На практика, ALC превръща Audi Q8 по поведение в нещо подобно на седан: по-малко накланяне, повече връзка с пътя. В режим Coffee, каросерията "кляка" с 80 мм - удобно при товарене и визуално впечатляващо. Електромеханичната стабилизация eAWS действа върху всяко колело и изглажда накланянето и вертикалните колебания. В режима Dynamic - почти спортен автомобил, в Comfort - като бизнес седан. Тук адаптивността може да бъде особено приятна: системата не просто намалява накланянето, а го прави незабележимо и меко, без резки реакции.
ABT Body Control струва 5490 евро, включително монтажът. За собствениците на Q8 TFSI e Hybrid, SQ8 и RSQ8 това е едно от най-разумните подобрения, което наистина може да промени изживяването при шофиране. Особено ако сте уморени да избирате между спорт и комфорт. С това окачване изобщо не е нужно да избирате.