IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кои производители промениха електрическите си планове

Първоначалният импулс вече го няма и се налага промяна в стратегиите

В последно време все по-често чуваме да се говори за промени в стратегията или обръщане на посоката на електрическия преход; Шведската Volvo е само последната, в хронологичен ред, която прави изявления по темата. Но така ли е наистина? Дали производители, които са инвестирали милиарди и са концентрирали огромни усилия в електрификация, са готови да се върнат назад?


Кои производители промениха електрическите си планове


Както винаги, в основата е пазарът на нови автомобили. Продажбите на електрически коли в повечето държави раст по-бавно от очакването, като това се отнася дори за лидера Китай. А проблемът е посочените срокове, защото пълното заличаване на ДВГ от гамите на производителите и от пазарите между 2030 и 2035 г. се оказва прибързано.

За това допринася общата криза в продажбите, която се движи от нарастващите цени и намаляването на покупателната способност на домакинствата, особено в групите с ниски доходи. Сценарий, при който електрическите превозни средства, които все още са пропорционално по-скъпи от конвенционалните, и не са облагодетелствани, въпреки стимулите и отстъпките.


Кои производители промениха електрическите си планове


Проблемът се крие във факта, че производителите все още не са успели да пуснат на пазара наистина достъпни продукти. Необходимостта от възвръщане на огромни инвестиции и запазване на маржове на печалба, заедно с първоначалната цена на технологиите, подтикнаха производителите да започнат с превозни средства в средно-високия сегмент. Дори и там обаче технологията все има граници и електромобилите отстъптван на традиционните модели при пътувания на  дълги разстояния.

Казано по-просто, има липса на малки и евтини електрически автомобили или поне на по-достъпни, които едва сега започват да се появяват с модели като Renault 5, Citroën e-C3, Fiat Grande Panda, Volkswagen ID.2 и така нататък. А самите производители вече преразглеждан своите планове за пълна електрификация и говорят за по-плавен плеход и увеличение на хибридната си гама.


Кои производители промениха електрическите си планове (ГАЛЕРИЯ):

0 от 500
  • #15
    1 rate up comment 3 rate down comment
    До пръдливия ( преди 2 дни )
    Господин пръдльо, това че антиматематици като тебе, включително шефове на автомобилни компании са смятали, че светът ще премине към електромобили за 5-10 години си е ваш личен проблем с НЕРЕАЛИСТИЧНИ очаквания. Аз само мога да кажа - аз казах ли ви? Вие сте тези които постоянно ме питате ако УТРЕ 2 милиона електромобила се включват да зареждат със 150 kW, откъде ще се вземе тази енергия. А аз десета година обяснявам че това не е енергия а е мощност и че през 2060 няма да има толкова електромоб
  • #14
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Не е срамно ( преди 2 дни )
    Не е срамно да питаш, а е срамно да не знаеш, затова ще попитам за да не си умра неук. Допускам, ама не съм сигурен, че до 70 нютон метра, разходът не се вдига докато не се достигне 50% КПД или колкото там си има двигателя. Въпросът ми е, кога разходът на гориво започва да се вдига? След като бъдат достигнати тези 70 нютон метра? Също така допускам, че над 70 нютон метра двигателя вече работи с 50% КПД. Правилно ли съм разбрал?
  • #13
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Хвалипръц ( преди 2 дни )
    Тротинетка-манекен, статията е за производители с паднали електроопорки, също като тебе. Ако имаше поне малко достойнство, щеше да се скриеш като лалугерче, само че ти колкото си кух, толкова си и нагъл, и продължаваш да ръсиш глупотевини.
  • #12
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Бинго ( преди 2 дни )
    Значи правилно съм те разбрал! На празен ход от 9 kW входяща мощност всичките 9 kW се превръщат в топлинна енергия. При 50% КПД, смяташ, че 50% от енергията на горивото се превръща в механична енергия която движи автомобила? А с увеличаване на въртящия момент, КПД на двигателя се увеличава, следователно при увеличаване натоварването от нула до 70 Нютон метра, все повече намаляват топлинните загуби и при 70N.m на вала топлинните загуби вече са само с 4,5kW + 4,5 kW механична мощност от 0,9 л/ч?
  • #11
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 дни )
    По-лесно щеше да е статия "Кои производители НЕ промениха електрическите си планове" защото са малко
  • #10
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 2 дни )
    Точно с тези 70 Нм на полуосите потегля автомобила ,тлупи.За да потегли не трябва голяма мощност,а въртящ момент.Как мислиш,70 Нм не са ли достатъчно за потегляне.
  • #9
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Въпрос ( преди 2 дни )
    "Автомобила тръгва с промяната на КПД от нула до 6,6 % ,с въртящ момент 7 Нм,който през скоростна кутия и диференциала стават 70 Нм,мощност 0,621 Квт." Понеже каза че инженерите смята ли така, Ще ми обясниш ли каква е причината да сметнеш тези 70 нютон метра и какво общо имат с казуса? Да се правиш на умен? Да разводняваш темата? Просто защото толкова си можеш? Освен комбинация от тези трите за друг смисъл не се сещам. Хайде в дупката!
  • #8
    1 rate up comment 5 rate down comment
    До лауреата ( преди 2 дни )
    Браво! Нобелов лауреат Гост! Сега вече разбрах! Вярно съм албански реотан! Тоест според тебе при 0,9 литра на час на празен ход с 800 оборота, при увеличаване на въртящия момент върху изходящия вал на двигателя, разходът няма да се вдига докато не се постигне максималното КПД от 50%? Сега разбирам защо все още вярваш в ДВГ и перпето мобиле! Нека облечем твърденията в цифри! Твърдиш че до 4,5 kW натоварване което при 800 оборота са 53,74125N.m разходът няма да мръдне от 0,9л/ч ?
  • #7
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 2 дни )
    За разлика от електро лалугера нормалните хора работим,вместо да чатим денонощно като чатбота Теслю.
  • #6
    1 rate up comment 8 rate down comment
    Преди лалугерите ( преди 2 дни )
    И преди да се наскачали лалугерите от дупките, ще говоря с цифри и факти за да се скрият преди да са се показали. Заради такива лалугери като вас, един ентусиаст си изгуби 24 часа от живота за да докаже Колко километра могат да се изминат по принципа на антиелектриците - шофиране по 24 часа без да пикаят. Е той пика и даже се храни за разлика от тях, Но въпреки това измина 2800 км за 24 часа. Ако някой е изминавал повече да се покаже от дупката и да се похвали, ако не е да си стои там!