IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Заслужава ли си Honda Civic на старо

При десетото поколение на модела повечето недостатъци бяха отстранени, но някои все пак останаха

Японският хит Honda Civic, тук в своето десето поколение, е оборудван с двигатели с директно впръскване и куп модерни устройства за безопасност. Което обаче създава проблеми, особено през първите две години след пускането.


Honda Civic


Най-чести повреди

Неправилно подравнените ролки могат да доведат до проблеми с ангренажния ремък при двигателя 1.0T. Ако не се оправи, този дефект (наличен в някои автомобили, особено 2017 година) може да повреди бутала, клапани и разпределителни валове. Някои клиенти се оплакват от потъмняване на екрана на мултимедийната система. В повечето случаи актуализацията на софтуера не е достатъчна, а устройството трябва да бъде сменено.

Поради резонанс в смукателната тръба на климатроника (модифицирана от производителя в началото на 2019 ) се чува свистене. Въздуховодите на вентилационните отвори, ако не са добре закрепени, вибрират и шумят.


Honda Civic


Поради дефектна електронна верига в камерата - круиз контролът, автоматичното спиране и асистентът за поддържане на лентата може да станат неизползваеми.  Проблемът вече е решен в гаранция за почти всички автомобили.

Хронологията

2016  - Моделът с пет врати излиза на пазара в края на годината с два бензинови двигателя с турбокомпресор: 1.0T със 129 к.с. и 1.5T със 182 к.с. И двата стандартно са съчетани с шестстепенна механична скоростна кутия. Безстепенната автоматична скоростна кутия (CVT) е опция. Комплектът Comfort се предлага с автоматично спиране, адаптивен круиз контрол, алуминиеви джанти и автоматичен климатроник като стандарт.

Elegance добавя предни и задни сензори за паркиране. Executive също има изцяло LED фарове. Вариантите Sport и Sport+  предлагат активно окачване, докато коженият салон и панорамният електрически покрив са за топ нивото Prestige.
 

Honda Civic


2017  - Пристига 2.0T Type R с 320 к.с., предлаган изключително с ръчна скоростна кутия. Стандартно има самоблокиращ се диференциал и кожен салон. Добавени са версиите Comfort, Navi, Elegance Navi, Executive и Premium. 1.5T вече е наличен и с четири врати.

2018  - Дебютира дизеловият 1.6 i-DTEC 120 к.с. (с четири или пет врати), също с деветстепенна автоматична скоростна кутия.

2019  - През ноември идва рестайлинг: фалшивият въздухозаборник около фаровете за мъгла се променя и LED светлините стават стандартни за всички. 1.6 дизелът, който вече не се предлага с автоматична скоростна кутия, може да бъде купен само с пет врати.

2020   – 1.5T също се предлага само с пет врати.

Двигателите

126-те конски сили на 1.0 трицилиндров турбо директно впръскване не харчат много бензин, но стават шумни при ускорение. Нисък разход на гориво: 6,1 литра на 100 км при тестове, макар да са дадени малко над 5 литра на на книга.

1.5 турбо 4-цилиндровият е мощен (182 к.с.). Работи добре от ниски обороти, но с цената на силен рев и леко грубо. „Официалният” разход на гориво е нисък: 5,9 л/100 км.

120-те конски сили на четирицилиндровия дизелов двигател 1.6 ви канят да шофирате динамично. Въпреки това разходът на гориво е нисък: при пътния тест средно 5,6 л/100 км (3,5 е цифрата за хомологация).
 

Honda Civic
 

Защо "ДА"

Шестстепенната механична скоростна кутия е супер - бърза и прецизна смяна на предавките дори при спортно шофиране. 

Безопасност - сред многото устройства автоматичното аварийно спиране и адаптивният круиз контрол са стандартни за всички.

Изобилие от опции за управление. Дори за пътниците отзад. И голям багажник.

Защо "НЕ"

Диаметър на завъртане - в тесни пространства може да отнеме няколко допълнителни маневри.

Съхранение - има много места, но нито едно от тях не е хладилно

Навиващата се тента на багажника оставя непокрити куфарите точно до седалката. Пазете ги от любопитни погледи.

Кой модел да избера?

Поради не съвсем конкурентната цена на новия модел - не бяха продадени много (особено с четири врати).  Японският класик обаче има твърдо ядро от фенове и лесно се препродава. Оценяват се високо всички двигатели, включително 2.0T на Type-R (търсен от почитатели на спортните коли). За разлика от бензиновите двигатели, дизеловият е харесван и с автоматичната скоростна кутия. 

0 от 500
  • #8
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Val ( преди 1 седмица )
    Отговора е не! Без да си губя времето да чета статията
  • #7
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    3-ти, моя грешка, седан е, не е лифтбек.
  • #6
    3 rate up comment 13 rate down comment
    Ами ( преди 2 седмици )
    Без да губя ценно време за безмисленни статии - краткият отговор е НЕ!
  • #5
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Nippon ( преди 2 седмици )
    Всеки Civic си заслужава!
  • #4
    14 rate up comment 3 rate down comment
    Ффф ( преди 2 седмици )
    Заслужава си и още как...
  • #3
    8 rate up comment 3 rate down comment
    до 2 ( преди 2 седмици )
    Седана си е истински седан. Което е грехота защото формата предразполага за лифтбек. И не върви да губят практичност, но предполагам това идва от американската версия.
  • #2
    11 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Правих тестдрайв на модела и бих казал, че е като цяло е добра кола. Удобна е, вътрешното пространство и доста прилично (казвам го като Шкодаджия). Управлението е уникално. Но за ежедневно каране може би ще е прекалено "нервна" и 1.5 е доста спънат преди 3000 оборота. Цената обаче според мен беше прекалено висока, а дилъра отстъпки не дава, освен когато чистят скалдови наличности и пуснат 15-20% - тогава си заслужаваше.
  • #1
    19 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Колата си заслужава, но не си заслужава човек да си губи времето и да чете тези глупости! Кое е с 4 врати и кое с 5, като и седана и хечбека са с 5 врати? Седана е по-скоро лифтбек, не е класически седан , както 8 или 9 генерация. На някои пазари в Европа дори не се предлагаше.