Японският хит Honda Civic, тук в своето десето поколение, е оборудван с двигатели с директно впръскване и куп модерни устройства за безопасност. Което обаче създава проблеми, особено през първите две години след пускането.
Най-чести повреди
Неправилно подравнените ролки могат да доведат до проблеми с ангренажния ремък при двигателя 1.0T. Ако не се оправи, този дефект (наличен в някои автомобили, особено 2017 година) може да повреди бутала, клапани и разпределителни валове. Някои клиенти се оплакват от потъмняване на екрана на мултимедийната система. В повечето случаи актуализацията на софтуера не е достатъчна, а устройството трябва да бъде сменено.
Поради резонанс в смукателната тръба на климатроника (модифицирана от производителя в началото на 2019 ) се чува свистене. Въздуховодите на вентилационните отвори, ако не са добре закрепени, вибрират и шумят.
Поради дефектна електронна верига в камерата - круиз контролът, автоматичното спиране и асистентът за поддържане на лентата може да станат неизползваеми. Проблемът вече е решен в гаранция за почти всички автомобили.
Хронологията
2016 - Моделът с пет врати излиза на пазара в края на годината с два бензинови двигателя с турбокомпресор: 1.0T със 129 к.с. и 1.5T със 182 к.с. И двата стандартно са съчетани с шестстепенна механична скоростна кутия. Безстепенната автоматична скоростна кутия (CVT) е опция. Комплектът Comfort се предлага с автоматично спиране, адаптивен круиз контрол, алуминиеви джанти и автоматичен климатроник като стандарт.
Elegance добавя предни и задни сензори за паркиране. Executive също има изцяло LED фарове. Вариантите Sport и Sport+ предлагат активно окачване, докато коженият салон и панорамният електрически покрив са за топ нивото Prestige.
2017 - Пристига 2.0T Type R с 320 к.с., предлаган изключително с ръчна скоростна кутия. Стандартно има самоблокиращ се диференциал и кожен салон. Добавени са версиите Comfort, Navi, Elegance Navi, Executive и Premium. 1.5T вече е наличен и с четири врати.
2018 - Дебютира дизеловият 1.6 i-DTEC 120 к.с. (с четири или пет врати), също с деветстепенна автоматична скоростна кутия.
2019 - През ноември идва рестайлинг: фалшивият въздухозаборник около фаровете за мъгла се променя и LED светлините стават стандартни за всички. 1.6 дизелът, който вече не се предлага с автоматична скоростна кутия, може да бъде купен само с пет врати.
2020 – 1.5T също се предлага само с пет врати.
Двигателите
126-те конски сили на 1.0 трицилиндров турбо директно впръскване не харчат много бензин, но стават шумни при ускорение. Нисък разход на гориво: 6,1 литра на 100 км при тестове, макар да са дадени малко над 5 литра на на книга.
1.5 турбо 4-цилиндровият е мощен (182 к.с.). Работи добре от ниски обороти, но с цената на силен рев и леко грубо. „Официалният” разход на гориво е нисък: 5,9 л/100 км.
120-те конски сили на четирицилиндровия дизелов двигател 1.6 ви канят да шофирате динамично. Въпреки това разходът на гориво е нисък: при пътния тест средно 5,6 л/100 км (3,5 е цифрата за хомологация).
Защо "ДА"
Шестстепенната механична скоростна кутия е супер - бърза и прецизна смяна на предавките дори при спортно шофиране.
Безопасност - сред многото устройства автоматичното аварийно спиране и адаптивният круиз контрол са стандартни за всички.
Изобилие от опции за управление. Дори за пътниците отзад. И голям багажник.
Защо "НЕ"
Диаметър на завъртане - в тесни пространства може да отнеме няколко допълнителни маневри.
Съхранение - има много места, но нито едно от тях не е хладилно
Навиващата се тента на багажника оставя непокрити куфарите точно до седалката. Пазете ги от любопитни погледи.
Кой модел да избера?
Поради не съвсем конкурентната цена на новия модел - не бяха продадени много (особено с четири врати). Японският класик обаче има твърдо ядро от фенове и лесно се препродава. Оценяват се високо всички двигатели, включително 2.0T на Type-R (търсен от почитатели на спортните коли). За разлика от бензиновите двигатели, дизеловият е харесван и с автоматичната скоростна кутия.