Преди година Honda обяви ново семейство електрически превозни средства Ye, което е създадено специално за Китай и с участието на местни партньори. Първите модели бяха големи кросоувъри, които трябва да отмъкнат купувачи от Tesla Model Y. Така в края на миналата година излезе Honda P7, произведен от съвместното предприятие GAC Honda, а сега пристига и „брат“ му - Honda S7, сглобяван от Dongfeng-Honda.
Като дължина (4750 мм) кросоувърът S7 е със скромните 47 мм по-къс от актуализирания Tesla Model Y. Широчината (1930 мм) и височината (1625 мм) са сходни, но междуосието на Honda е все още по-дълго: 2930 мм срещу 2891 мм за Tesla. Също така трябва да се отбележи значителният пътен просвет - 193 мм.
Що се касае до външния вид, S7 се различава от сродния си SUV Honda P7 по по-агресивния си дизайн с нетипичен за марката светлинен дизайн, въпреки че имат една и съща каросерия. Диаметърът на колелото е 19 или 21 цола в зависимост от конфигурацията.
Моделите P7 и S7 имат идентичен интериор, като основната им характеристика са екраните за допълнителните странични камери, които се монтират на мястото на традиционните огледала за обратно виждане. Централната конзола също изглежда необичайно, състояща се от два екрана - долният дисплей (10,25 инча) отговаря за климатичния контрол, а горният (12,8 инча) е за медийната система Honda Connect 4.0.
Той е разработен съвместно с Huawei и се отличава със своята дълбока интеграция с изкуствен интелект, включително интелигентен гласов асистент. Пред водача има 9,9-инчов инструментален дисплей, допълнен от проекция върху предното стъкло. Системата за автономно шофиране Sensing 360+ на Honda разполага с девет камери, пет радара и дванадесет ултразвукови сензора, но не и лидар.
Honda S7 може да се похвали с необичайно щедър „зимен пакет“, поне по китайските стандарти. В случая не само воланът и двата реда седалки се отопляват, но и четирите подлакътника на вратите и дори централния подлакътник отпред. Освен това всички седалки имат вентилация и масаж, а на втория ред се осигурява управление на всички функции чрез сензорни бутони във вратите.
Като опция се предлага усъвършенствана аудио система Bose с високоговорители в подглавниците на предните седалки. Капацитетът на багажника е 471 литра, а ако задният ред се прибере, се получава отделение от 1485 литра.
Базовата Honda S7 има един електромотор на задната ос, който произвежда 272 к.с. и 420 Нм. Версията с двойно задвижване на всички колела добавя допълнителен електромотор с 204 конски сили отпред и 350 Нм, като общата мощност на системата е 476 к.с. и 770 Нм. Тяговата батерия с капацитет 89,8 kWh е една и съща и за двете модификации.
Кросоувърът със задно предаване и собствено тегло от 2175 кг има пробег от 650 км, докато версията със задвижване на четирите колела има пробег от 2305 кг и 620 км. Максималната скорост и на двете модификации е 180 км/ч, а двумоторната версия ускорява до 100 км/ч за 4,6 сек. За сравнение, Tesla Model Y със задвижване на всички колела (450 к.с.) ускорява до 100 км/ч за 4,3 секунди, достига 201 км/ч и изминава 719 км без презареждане.
Базовата Honda S7 е малко по-евтина от Tesla - от 260 000 юана (36 400 долара) срещу 263 500 юана (37 000 долара). Двумоторната Honda обаче е малко по-скъпа от подобната Tesla - от 310 хиляди юана (43 400 долара) срещу 303 500 юана (42 500 долара).