Защо Volvo промени стратегията си за бъдещето? Какъв е смисълът от въвеждането на единен изчислителен модул в автомобила, както е в новото ЕХ90? Кога ще имаме първото самоуправляващо се Volvo? Automedia.bg зададе тези въпроси на Ерик Северинсон, новия главен стратег на шведската компания, след премиерата на новите ЕХ90 и ХС90 в Гьотеборг. Северинсон е член на борда, отговарящ за новите модели и оперативната стратегия, наследил на поста Хавиер Варела, който премина в американската Rivian.
12 въпроса към новия главен стратег на Volvo (ГАЛЕРИЯ):
"Това е добър въпрос. Ние не го виждаме като охлаждане, честно казано. Имаме някои много успешни електрически модели в Европа, като ЕX30, третия най-продаван електромобил на континента през тази година.
Да, има забавяне в електрификацията в Европа. Но ние доказахме, че е възможно да се расте в този сектор. Няма да спекулирам за субсидиите и регулациите, но е очевидно, че те са важна част от прехода към изцяло електрическо задвижване.
Тук имате колеги от Норвегия, където има много висок дял на електромобилите, движен от държавните стимули. Но в крайна сметка всичко зависи от това какви продукти предлагаш".
НА СНИМКАТА: Ерик Северинсон, новият главен стратег на Volvo
ВИДЕО от разговора с Ерик Северинсон вижте тук: