IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

АвтоВАЗ показа нов модел

Технически Lada Azimut е свързана с Vesta, но повечето компоненти са променени

Най-големият руски автомобилен производител АвтоВАЗ официално показа новия си модел - кросоувъра Lada Azimut. Това име е патентовано още през март 2024, но беше разкрито едва днес, след като по-рано компанията представи прототип на модела, но без да дава подробности.


Lada Azimut


Руският производител позиционира новия автомобил като първия SUV със собствен дизайн в историята на компанията. Въпреки техническата връзка с Lada Vesta, той получава не само нов стил, но и различни характеристики. От АвтоВАЗ твърдят, че по подготовката на новия продукт, инженерите са създали 996 нови и променени компонента, включително каросерийни панели, осветително оборудване и интериорни елементи, както и ново задно окачване.

Първоначално новият кросоувър на АвтоВАЗ е трябвало да бъде автомобил, базиран на Renault Duster. Затова и беше приеман като ново поколение на Niva. След напускането на френската компания от Русия се е наложила промяна и използването на местни разработки.

Lada Azimut е заимствала ключови компоненти – двигатели и скоростни кутии, от други модели на руския производител. В момента АвтоВАЗ разполага с 5- и 6-степенни ръчни трансмисии, както и с китайска CVT. Гамата от двигатели в момента е ограничена до местни атмосферни двигатели с обем 1,6 и 1,8 литра и мощност 120 и 132 к.с., като предстои и представянето на нов мотор, което е планирано за 1 юли. Това вероятно е турбо двигател със 150 к.с.


Lada Azimut


От АвтоВАЗ твърдят, че дизайнът на автомобила е разработен от екип от млади местни специалисти. Lada Azimut запазва характерния си X-образен стил, а дизайнът на оптиката напомня на наскоро представения модел Lada Iskra, който би трябвало да започне масово да се доставя на дилърите на марката през юли.

Масивният заден спойлер, LED лентата на капака на багажника, голям надпис Lada на петата врата и рамка около периметъра на каросерията, изработена от небоядисана пластмаса, са най-забележимите характеристики на кросоувъра.

Интериорът на модела Lada Azimut също беше разкрит, като той е напълно нов за моделите на АвтоВАЗ. Една от характеристиките ще бъде отваряем люк - тази опция не е била налична досега при нито един модел на руския производител. Мултимедийната система от ново поколение е създадена с участието на компанията Sber, като получава изкуствен интелект и нови опции за комфорт в автомобила. Много функции могат да се управляват с гласови команди.


Lada Azimut


Колата разполага с много ниши и отделения за съхранение, безжично зареждане за смартфони, както и електрически волан и седалки. На официалните снимки колата е оборудвана с автоматична скоростна кутия, а вдясно от селектора на предавките има шайба за избор на режими на шофиране в зависимост от пътната настилка.

Автомобилът е оборудван с панорамен покрив с люк, отопляеми огледала, двузонов климатик, електрическа врата на багажника, камери за наблюдение във всички посоки и електрическа ръчна спирачка.

Цената и конфигурацията на модела Lada Azimut ще бъдат разкрити след началото на серийното производство на автомобила, но вече може да се посочи приблизителен ценови диапазон. Колата трябва да се конкурира на руския пазар с модели като Chery Tiggo 4, Geely Coolray, Moskvich 3 и Belgee X50, което означава, че трябва да е малко по-евтина от тях или с по-добро оборудване. Във всеки случай цената ще надхвърли 2 милиона рубли (43 300 лева).


Още снимки на новия модел - вижте в галерията:


0 от 500
  • #27
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Социалист ( преди 1 ден )
    И кога започва записването за бордеро, за въпросната китайска тоалетна? Руска била!? Тия и *** не могат да сковат от първият път!!!
  • #26
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Поредното Ще. Ами чакаме и това Ще дали ще се случи. Че досега всичките си останаха обещания
  • #25
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Някой ( преди 1 седмица )
    Нагледахме се на картинки, но поне ще е по-лек от Армата и бурлаките ще могат да си го теглят по-лесно.
  • #24
    9 rate up comment 4 rate down comment
    lqlq ( преди 1 седмица )
    Това е китайски автомобил отвсякъде. Пияните руснаци и един сачмен лагер не могат да произведат сами.
  • #23
    2 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 седмица )
    Re 22: Може би ако имаше малко по-розови отенъци щеше да е Куул?
  • #22
    8 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Дизайнът е ужас за хората с изтънчен вкус.
  • #21
    7 rate up comment 12 rate down comment
    На дедо ви бабиния ( преди 1 седмица )
    До анонимния (до на бабиния ви дед (преди 22 часа ) -продължение. След 26 години след като направи вилата я продадохме. Толкова за качеството на Ладата. Ти, байно кажи колко коли на иситински производители са возили тухли, цимент, греди и арматурно желязо и са били в състояние да бъдат продадени след 26 години.
  • #20
    3 rate up comment 12 rate down comment
    На дедо ви бабиния ( преди 1 седмица )
    До анонимния (до на бабиния ви дед (преди 22 часа )И какво му е киселото? Дори когато истинските производители продаваха коли в Русия те бяха с по-ниско качество от същите модели в Европа. А за Лада да не говорим какво беше качеството.***Не знам кои са истинските производители и какво са продавали в Русия, но като говорим за ЛАДА е по-добре да си спомним оригинала и в колко държави го сглобяваха и продаваха. Аз сиспомням, че за най-голямо съжаление на баща ми се обърнах с една съвсем нова
  • #19
    9 rate up comment 4 rate down comment
    Не ( преди 1 седмица )
    Небоядисана пластмаса са сред най големите подобрения ...? Не обърнах внимание дали започнаха да монтират иматици ...!
  • #18
    15 rate up comment 12 rate down comment
    Браво ( преди 1 седмица )
    Българина от всичко разбира и всичко знае ама е най-беден в европа и нищо не произвежда ама само разбирачи кой какво направил.