IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

АвтоВАЗ показа нов модел

Технически Lada Azimut е свързана с Vesta, но повечето компоненти са променени

Най-големият руски автомобилен производител АвтоВАЗ официално показа новия си модел - кросоувъра Lada Azimut. Това име е патентовано още през март 2024, но беше разкрито едва днес, след като по-рано компанията представи прототип на модела, но без да дава подробности.


Lada Azimut


Руският производител позиционира новия автомобил като първия SUV със собствен дизайн в историята на компанията. Въпреки техническата връзка с Lada Vesta, той получава не само нов стил, но и различни характеристики. От АвтоВАЗ твърдят, че по подготовката на новия продукт, инженерите са създали 996 нови и променени компонента, включително каросерийни панели, осветително оборудване и интериорни елементи, както и ново задно окачване.

Първоначално новият кросоувър на АвтоВАЗ е трябвало да бъде автомобил, базиран на Renault Duster. Затова и беше приеман като ново поколение на Niva. След напускането на френската компания от Русия се е наложила промяна и използването на местни разработки.

Lada Azimut е заимствала ключови компоненти – двигатели и скоростни кутии, от други модели на руския производител. В момента АвтоВАЗ разполага с 5- и 6-степенни ръчни трансмисии, както и с китайска CVT. Гамата от двигатели в момента е ограничена до местни атмосферни двигатели с обем 1,6 и 1,8 литра и мощност 120 и 132 к.с., като предстои и представянето на нов мотор, което е планирано за 1 юли. Това вероятно е турбо двигател със 150 к.с.


Lada Azimut


От АвтоВАЗ твърдят, че дизайнът на автомобила е разработен от екип от млади местни специалисти. Lada Azimut запазва характерния си X-образен стил, а дизайнът на оптиката напомня на наскоро представения модел Lada Iskra, който би трябвало да започне масово да се доставя на дилърите на марката през юли.

Масивният заден спойлер, LED лентата на капака на багажника, голям надпис Lada на петата врата и рамка около периметъра на каросерията, изработена от небоядисана пластмаса, са най-забележимите характеристики на кросоувъра.

Интериорът на модела Lada Azimut също беше разкрит, като той е напълно нов за моделите на АвтоВАЗ. Една от характеристиките ще бъде отваряем люк - тази опция не е била налична досега при нито един модел на руския производител. Мултимедийната система от ново поколение е създадена с участието на компанията Sber, като получава изкуствен интелект и нови опции за комфорт в автомобила. Много функции могат да се управляват с гласови команди.


Lada Azimut


Колата разполага с много ниши и отделения за съхранение, безжично зареждане за смартфони, както и електрически волан и седалки. На официалните снимки колата е оборудвана с автоматична скоростна кутия, а вдясно от селектора на предавките има шайба за избор на режими на шофиране в зависимост от пътната настилка.

Автомобилът е оборудван с панорамен покрив с люк, отопляеми огледала, двузонов климатик, електрическа врата на багажника, камери за наблюдение във всички посоки и електрическа ръчна спирачка.

Цената и конфигурацията на модела Lada Azimut ще бъдат разкрити след началото на серийното производство на автомобила, но вече може да се посочи приблизителен ценови диапазон. Колата трябва да се конкурира на руския пазар с модели като Chery Tiggo 4, Geely Coolray, Moskvich 3 и Belgee X50, което означава, че трябва да е малко по-евтина от тях или с по-добро оборудване. Във всеки случай цената ще надхвърли 2 милиона рубли (43 300 лева).


Още снимки на новия модел - вижте в галерията:


0 от 500
  • #18
    15 rate up comment 13 rate down comment
    Браво ( преди 5 месеца )
    Българина от всичко разбира и всичко знае ама е най-беден в европа и нищо не произвежда ама само разбирачи кой какво направил.
  • #17
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Хахохи ( преди 5 месеца )
    Ще продавам дъстъра ми и ще взема.тази... а не, аз китайска кола и тук мога да си купя, а и тази дори и да реши някой да я продава у.нас, ще си я купят 5 човека фенове на всичко руско. Да без значение дали ние правим коли и какви са те, но виж Румъния и Франция как сами си ги купуват, това е само малка част от всичко, но.ние и тона няма как да направим. Корупция и далавери, няма кой да инвестира и да.го репетира държавата... то мафия ли е едно и също.
  • #16
    7 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    До 2,препоръчваш 1 клипче от хиляди,а за останалите не споменаваш и дума. Навсякъде има *** като теб които ще намерят само и само да спечелят пари да направят клип за да изкарат някой минуси на даден автомобил. такива негативни видеа има за много и различни автомобили.
  • #15
    19 rate up comment 13 rate down comment
    до 15 ( преди 5 месеца )
    Всичките русофили сте такива - а бе руското е много хубаво, ама аз ползвам западно. Отделно освен локацията на завода друго руско във Веста-та няма.
  • #14
    12 rate up comment 16 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    До 6,когато си некомпетентен и глъ.,мав не се изказвай олигофренски.ДВГ е руски ЗМЗ ,произвеждан от времето на СССР,но с подобрения отговарящи на съвремието. А,ти нямаш грам мозъчно вещество и освен плюене безпочвено друго не сътворяваш. Качеството е доста на прилично ниво сравнявайки го дори с моя западен автомобил купен нов. Возих се на Веста Крос и съм очарован от качество и изработка. Ако има такава с 4х4 не бих се колебал,но жалко,че Тревъл няма от къде да се купи иначе няма да се замисля.
  • #13
    15 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    И щом там е раят на земята, защо не отидеш натам? Защо и нетната им миграция е отрицателна?
  • #12
    16 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Това че те правят нещо не значи че го правят добре. От всичкото им производство единствено оръжие правят за износ. А дори и то се търгува само защото е евтини, а не защото е хубаво. Никой не иска тяхно производство. И къде си тръгнал да сравняваш малка страна, с необятна и богата на ресурси като Русия. О чакай, БВП на глава от населението им е колкото на мизерна България. Виж Китай - от дупка за евтини стоки какво направиха. Докато Русия си остана бензиностанция/рудник с ракети.
  • #11
    12 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    До 10,ама ние първото което е нищо не правим,а изброените от теб държави правят много значими за света неща,а ние пак повтарям нищо,абсолютно нищо. И кабелите за които колегата казва и малките джаджи не ги правим,а просто ги сглобяваме с внесени материали,защото тук им е евтин робския пазар,за това те и искат в джей ския съюз. Ние сме бедни като църковни мишки и дори по-бедни и от тях.А, преди "деммонокрацията" произвеждахме много неща и изнасяхме много продукция и то на световно ниво.
  • #10
    18 rate up comment 9 rate down comment
    до 9 ( преди 5 месеца )
    Първо трябва ли всяка страна да произвежда коли? Люксембург, Белгия, Сингапур бедни ли са без да произвеждат коли? И Второ коя е последната кола която те сами са направили? Не по лиценз, не в чужд завод, изцяло руска разработка? Лада Нива може би? Буханката? Ако може да е нещо на по-малко от 30-40 години.
  • #9
    11 rate up comment 15 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 месеца )
    Какво значение има какъв е автомобила?! Правят ли коли? Правят! Ние нещо да правим, освен разни джаджи за чужди производители? "Ето, виж - тия кабели, ние сме ги направили!" или "Ето този превключвател за мигачи - наше дело е!"! Е, и? Голям праз! Когато пуснем цялостно направен автомобил, тогава ще можем да говорим!