IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Евро 7 може да нанесе огромен удар на електромобилите

Ново изследване показва, че гумите и спирачките на EV замърсяват 1850 пъти повече в сравнение с колите с ДВГ

През последните години популярността на електрическите превозни средства расте непрекъснато, като те навлиза във всички сегменти на пазара. Това обаче им носи и доста критики. Те са определяни като „чисти“ заради липсата на използване на изкопаеми горива, но това не означава, че са напълно свободни от вредни емисии.


електромобили


Европа отдавна е разбрала, че електрическите автомобили не са толкова чисти, колкото изглеждаха в началото, и скоро те ще трябва да се изправят пред голямо изпитание - спазването на новите разпоредби за емисиите на фин прах, генериран поради износване на гуми и спирачки. Той е част от новия регламент за вредни емисии - Евро 7.

Скорошно проучване, наречено Emissions Analytics, наля допълнително масло в огъня, като в него се твърди, че електрическите коли отделят повече частици в атмосферата от колите с двигатели с вътрешно горене. Причината е в по-голямото тегло на електрическите превозни средства, което налага използването на подсилени гуми и спирачни системи, което води до ускорено износване на тези компоненти.


вредни емисии гуми


Според проучването на Industry Project износването на гумите и спирачките на електрическите превозни средства е 1850 пъти по-високо, отколкото на превозните средства с двигатели с вътрешно горене, което допринася за значително генериране на прахови частици и други вредни вещества.

Европейският съюз вече призова производителите на автомобилите да разработят решения, като специални филтри за улавяне на фини частици, за да намалят отрицателното въздействие върху околната среда. Очаква се окончателните данни за действителните прахови емисии от електрически превозни средства да бъдат получени с въвеждането на стандартите Евро 7 през 2026 г. Тогава ще стане ясно дали всъщност електрическите автомобили са по-замърсяващи от своите бензинови и дизелови аналози.


0 от 500
  • #35
    9 rate up comment 2 rate down comment
    РУК ( преди 1 месец )
    Да се твърди,че спирачната система на EVтата се износва по малко от тази на колите с ДВГ е същото като твърдението че плъгин хибридите харчат 1.2л на 100км.Възможно е но зависи от шофьора.Когато правиш EV 2.5 - 3.5 тона, със зверско ускорение, е малоумно да очакваш,че хипито което го е взело основно да се пъне как ускорява по-бързо от Порше 911 ще спира само чрез рекуперация! Впечатлението ме, е че масово, ама масово, шофьорите на EVта се пънат да показват колко бързо ускоряват!
  • #34
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Чичо_Кольо ( преди 1 месец )
    30ти....може да греша, но всичко започна с dieselgate през Септември 2015та. А плановете за Евро 7 (поне според чичо Google) са обявени през 2022ра....а до 2015та ни убеждаваха, че дизела е най-добрия автомобил и нещата през последните 9 години се промениха доста бързо срешу дизела!!! 10 години е малко време (мисля сме свидетели) за развитие на електромобилите, или за постигане на прекалено високите изисквания на Европа....Все пак един бизнес трябва да печели, за да може да инвестира в технологи
  • #33
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Турбо ( преди 1 месец )
    Всичко зависи от стила на шофиране.Ако не претоварваш колата,не дрифтиш и не държиш на полусъединител няма проблеми.Ползвам моторна спирачка и дистанция,спирачки ползвам рядко.
  • #32
    2 rate up comment 3 rate down comment
    До Турбо ( преди 1 месец )
    И ще те помоля за разяснение, По какъв начин google translate обърка два пъти повече с 1850 пъти повече? Числото 2 и числото 1850 изглеждат ли ти близки по звучене, стойност или каквото и да било? Не осъзнаваш ли че 99% от статиите срещу електромобилите се базират на такива "грешки", разчитайки на функционалната неграмотност и липсата на критично мислене на читателите, които после да тиражират тези ФАКТИ, защото им харесват повече от фактите на Дани, YouTube и не се сещам там кои изброявахте ?
  • #31
    2 rate up comment 3 rate down comment
    До турбо ( преди 1 месец )
    Както виждаш ти написах един милион километра за накладки точно защото знам че ще дойдеш да се заяждаш каквото и число да напиша. И ето те пак недоволен и пак не съгласен заяждайки се че нямало да ти повярвам. Точно затова винаги смятам 20 на 100 разход за електромобилите, въпреки че е значително по-малък. Но пак сте недоволни. Но не се притеснявай, аз съм свикнал че никога нямате собствено мнение, но за сметка на това винаги ми противоречите, че не съм прав, без да казвате ЗАЩО.
  • #30
    1 rate up comment 3 rate down comment
    До 26 ( преди 1 месец )
    "Няма ли умни хора които да предвидят какво ще доведе такава промяна......" Да не наричаш на свой ред китайците умни, че са видяли алтернативата 30 години преди европейците? Да не наричаш политиците умни, че вече 20-та година карат автомобилните производители да се насочат към електромобилите, защото много добре знаят за евро 7 от 15 години насам? Е колко трябва да са умни за да го знаят от 15 години и да не си мръднат пръста, очаквайки, че ще им се размине като сън? Следва грубо събуждане!
  • #29
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Турбо ( преди 1 месец )
    Тесльо,в статията преведена с Гугъл транслейт е допусната грешка.Статия публикувана наскоро твърдеше,че електромобилите износват два пъти по бързо гумите, което обясняват с по високото тегло.За накладки и съединител всичко зависи от стил на шофиране и градско/извънградско.Един таксиджия може да не изкара и 100 х.км. с комплект накладки и един диск на съединителя.Знам,че няма да ми повярваш,но баничарката ми е с оригинални накладки и съединител на 278 х.км.
  • #28
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 1 месец )
    Грешката е във вашия ТВ: Китай владее суровините нужни за ЕЛ. от там му започва предимството. Налагайки електрификацията ти работиш за Китай! Ти защо искаш да се конглокираш със същия продукт вместо да предлагаш друг продукт, който се търси? Има пределно много място за технологично развитие и при ДВГ и при определени условия ДВГ може да бъде в пъти по-екологичен от всяко ЕЛ.
  • #27
    0 rate up comment 4 rate down comment
    До тинтири ( преди 1 месец )
    Все пак искам да чуя мнението ти защо смяташ че Европа и японците са изостанали технологично спрямо китайците по отношение на електромобилите? Какво им липсва различно от визия? Визия да предвидят, че това е бъдещето на автомобилостроенето и както BYD да работят за това бъдеще от 1995 година като вземат 30 години преднина пред останалите да трупат опит, да създават както нови батерии, така и вериги за доставки в цял свят. Никакви пари и субсидии не могат да наваксат 30 години преднина
  • #26
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Чичо_Кольо ( преди 1 месец )
    Няма как да не се включа и аз в горещата много"скусия"....И как мислите може да се реши проблема??? Всъщност Тинтири М.....е прав. Няма много логика със прекалено високите изисквания за намаляне на вредните емисии отделяни от автомобилите, ако нямат добър план как, с какво, кога да се случат тези....Каква е алтернатива, че производители, потребители и оправляващи да са доволни? Европа сама си прецаква бизнеса!!!! Няма ли умни хора които да предвидят какво ще доведе такава промяна......