IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Не искате електромобили? Тогава плащайте по-скъп бензин!

Радикалното предложение на шефа на Daimler има за цел да повиши интереса към EV

Изпълнителният директор на Daimler - Мартин Даум, предложи цените на бензина да се покачват с 10 цента на определен период, за да се принудят шофьорите да купуват електрически автомобили. Изявлението му, направено във видео подкаста Zur Sache intensiv, предизвика огромно възмущение заради наказателния подход към потребителите.


Мартин Даум


„След три или четири години това увеличение ще се усети толкова много, че потребителите няма да имат избор. Така този икономически натиск ще увеличи прехода към по-устойчива мобилност", заяви 64-годишният Даум, който доскоро беше ръководител на Daimler Truck.

На пръв поглед предложението на един от мениджърите с най-голям опит в автомобилната индустрия изглежда като просто решение за намаляване на емисиите на въглероден диоксид (CO₂). Проблемът обаче се крие в социалните и икономически последици от мярка от този калибър.

Самият Даум признава, че мнозинството от населението вероятно ще отхвърли това предложение. И това е напълно логично, тъй като при настоящите високи цени на енергията и икономическите трудности, с които се сблъскват много хора в Европа, годишното увеличение на цената на горивото би се възприело като наказание. Това се отнася особено за онези, които зависят от своите превозни средства за работа или живеят извън домовете си градове без адекватни алтернативи на обществения транспорт.


електромобили


Бившият шеф в Daimler също така изрази недоволството си от политиката на държавно субсидиране за закупуване на електрически превозни средства, твърдейки, че финансовата подкрепа е трябвало да се прилага само в ранните фази на развитие на новите технологии.

„Властите трябва да се съсредоточат върху подобряването на инфраструктурата, като мрежи за зареждане и производство на електроенергия, вместо директно субсидиране на електрически превозни средства", коментира Даум.

Големи компании като Volkswagen, както и правителството на Германия, подкрепят разширяването на субсидиите за стимулиране на закупуването на електрически автомобили. Даум обаче е против, твърдейки, че тези помощи вече нямат смисъл в индустрия, която е преминала експерименталната си фаза.


0 от 500
  • #71
    1 rate up comment 5 rate down comment
    Грешни отговори ( преди 1 година )
    Само от 2022 до днес са инсталирани фотоволтаици които са произвели допълнителна електрическа енергия за над 1 милион електрически автомобила годишно, а до края на следващата година се очаква да бъдат инсталирани мощности за още един милион електромобила. Тоест мощностите са тук, строят се бързо и евтино но електромобилите ги няма
  • #70
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 1 година )
    Да продължа и дообогатя мисълта на Анонимен #69: "Запада" е империя в залеза си! И ние намиращи се на кръстопът ако не се преориентираме ще загинем с него. Запада изгуби всички свои предимства издогнали го последните 150 год след индустриалната революция до нивото, което е в момента - Технология, Здравеопазване, Лична собственост... това вече не са неща ексклузивно само за "Запада" и ако не се нагласи към новите реалности ще загине!
  • #69
    9 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    пак нема да ги купуват. сега им е вътрешно че изпукаха милиарди за безмислени разработки които китайците откраднаха щото им ги дадоха да им ги правят на ишлеме ахахаха ама вие кво си мислехте бе че те още с доматите и кофите?
  • #68
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 1 година )
    До 64... АЕЦ Козлодуй няма да работи до 2050!!!! Всъщност още 27ма за 5ти и 29та година за 6ти блок предстои сертифициране, което е твърде съмнително, защото зависи от Русия (която била враг) а варианта нашите да го пресертифицират е гаранция че си правим чайник под налягане, който ще гръмне. Не че нямаме инженери, ама политическата простотия ни е в повече, а там няма място за такава!
  • #67
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    хаха как ви бъзикат и как доказвате рефлекса на Павлов!
  • #66
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 1 година )
    ама нали искате да ги забранявате? Всички спирали да правят ДВГ ще караме ел - хубаво, ама ток от къде?! До 2030, а те ей га де е се очаква потребление от над 40 ТВ годишно. Махаме ТЕЦ които даже и сега са около 30% от производството и добавяме транспорта който е първична енергия и като обем отговаря на електрическата (от 1над 100 ТВ енергия транспорта има почти 40% дял) Нека са само 10% за твоя 1 милион автомобила - пожелавам ти успех това да балансираш системата с над 40% общи липси! ДЕРЗАЙ!
  • #65
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Тока скача до 10 пъти след година, без *** като този да се намесват.
  • #64
    6 rate up comment 1 rate down comment
    До 62 ( преди 1 година )
    Продължаваш да мислиш за 100% ВЕИ. Ти наистина си оптимист утопист. Забравяш че АЕЦ Козлодуй произвежда половината енергия, работи денонощно и ще работи до 2050
  • #63
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До тинтири ( преди 1 година )
    Като ви казвам че антиелектриците сте по-големи оптимисти от електриците относно електрификацията, не ми вярвате. Аз ти говоря за 1 милион електромобила, които според мен няма да са факт за България дори през 2050 година, А ти тръгна да се бориш за 3 милиона електромобила след 5 години? Вярно ли е толкова бързаш да се качваш на електромобил? Бързаш повече, отколкото аз бързам да сляза от дизела? И продължаваш да философстваш без да отговориш. За колко години се изграждат ФЕЦ за 2,6TWh/год?
  • #62
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 1 година )
    Човек, ти сега смяташ, че всеки ще има собствен фотоволтаик ли? Що делиш преноса на енергия само за ТЕЦа? Наистина фърчиш в небесата!