IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Не искате електромобили? Тогава плащайте по-скъп бензин!

Радикалното предложение на шефа на Daimler има за цел да повиши интереса към EV

Изпълнителният директор на Daimler - Мартин Даум, предложи цените на бензина да се покачват с 10 цента на определен период, за да се принудят шофьорите да купуват електрически автомобили. Изявлението му, направено във видео подкаста Zur Sache intensiv, предизвика огромно възмущение заради наказателния подход към потребителите.


Мартин Даум


„След три или четири години това увеличение ще се усети толкова много, че потребителите няма да имат избор. Така този икономически натиск ще увеличи прехода към по-устойчива мобилност", заяви 64-годишният Даум, който доскоро беше ръководител на Daimler Truck.

На пръв поглед предложението на един от мениджърите с най-голям опит в автомобилната индустрия изглежда като просто решение за намаляване на емисиите на въглероден диоксид (CO₂). Проблемът обаче се крие в социалните и икономически последици от мярка от този калибър.

Самият Даум признава, че мнозинството от населението вероятно ще отхвърли това предложение. И това е напълно логично, тъй като при настоящите високи цени на енергията и икономическите трудности, с които се сблъскват много хора в Европа, годишното увеличение на цената на горивото би се възприело като наказание. Това се отнася особено за онези, които зависят от своите превозни средства за работа или живеят извън домовете си градове без адекватни алтернативи на обществения транспорт.


електромобили


Бившият шеф в Daimler също така изрази недоволството си от политиката на държавно субсидиране за закупуване на електрически превозни средства, твърдейки, че финансовата подкрепа е трябвало да се прилага само в ранните фази на развитие на новите технологии.

„Властите трябва да се съсредоточат върху подобряването на инфраструктурата, като мрежи за зареждане и производство на електроенергия, вместо директно субсидиране на електрически превозни средства", коментира Даум.

Големи компании като Volkswagen, както и правителството на Германия, подкрепят разширяването на субсидиите за стимулиране на закупуването на електрически автомобили. Даум обаче е против, твърдейки, че тези помощи вече нямат смисъл в индустрия, която е преминала експерименталната си фаза.


0 от 500
  • #51
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 1 година )
    и към 47: Ако Европа се откаже от електрификацията, за да защити предимствата си при автомобилостроенето на ДВГ... въпрос 1 Китай къде ще продава "напредналия" електросектор. и въпрос 2 на пазари като Ю. Америка, Азия и Африка коя от двете технологии има повече шансове за пазар?
  • #50
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До тинтири ( преди 1 година )
    Разбрахме се да не говорим с лъжи манипулации, спекулации самозаблуди предразсъдъци прилагателни и тем подобни аргументи. Щях да съм доволен да кажеш две години четири години 10 години 30 години 50 години или никога? За колко години могат да бъдат изградени допълнителни мощности за 1 милион електромобила? Колко е себестойността на тока от ТЕЦ само за гориво и заплати без въглеродни емисии? Колко е себестойността на електрическа енергия от фотоволтаици без печалба на база 20 години ползване?
  • #49
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 1 година )
    И говорейки за ТЕЦ нека не забравяме, че те са принудително фалирани заради безумните тежести налагани ПО ПОЛИТИЧЕСКИ причини!!! Иначе технологично в най-лошия случай имат себестойност на продукта равна по цена на енергия от ФЕЦ - но при по-висока надеждност и контрол (и да не забравяме, че ФЕЦ не може нито да балансира мрежата нито да поддържа напрежението в мрежата)! Убиването на ТЕЦ е икономическо самоубийство и тепърва ще го разбирате!
  • #48
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 1 година )
    В БГ има регистрирани 3 млн леки автомобила, по 2600 кВч са едни 8 000 000 GW електроенергия - общо инсталираните ВЕИ мощности към 2024 са 6700 MW от които само половината са ФЕЦ и ВяЕЦ / Та въпрос 1: Кога точно ще покриеш нуждите за транспорта при трудни 20% ефективност и въпрос 2: Ти освен за сектор транспорт за друго енергия няма ли да ползваш?
  • #47
    1 rate up comment 4 rate down comment
    До лудория ( преди 1 година )
    За разлика от Европа която има политици изпълняващи чужди цели, вредящи на Европа, то Китай си има собствени цели и си ги изпълнява успешно. Понеже аз съм с отрицателен коефициент на интелигентност, би ли ми помогнал със своята, да предвидиш дали Китай ще продължи да си изпълнява целите и да завладява автомобилния пазар с електромобили? Според тебе настоящите цели за отлагане на електрификацията на европейските производители, помага ли им в дългосрочен план, като оставят китайците да напредват?
  • #46
    0 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    "Лудория ( преди 17 минути )Да затворят всички бизнеси, на които се крепи икономиката, но ти ще си с електрическа кола." Пак гледаш в огледалото и ти мислиш че след като на тебе цел в живота ти е да караш ДВГ, то значи абсолютно всички живеят за автомобила си, който им е по-ценен от семейство и деца? За човек претендиращ за коефициент на интелигентност 130 , не разбираш, че целта на политиците е точно това - да затворят бизнесите за да изпълнят ЧУЖДИ ЦЕЛИ , като нямат свои.
  • #45
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До 43 ( преди 1 година )
    Същата работа и с тецовете. Но много искам да се аргументираш с числа и по-малко епитети в тази си част на изказването "при положение, че токът им по себестойнсот е 4 пъти по-евтин от това, което доставчика ти взимаше" аз ще ти кажа едната част от уравненичаст, а ти допълни втората част с доказателството за четири пъти по-ниска себестойност? На мен доставчика ми взима 14 стотинки за нощна тарифа от които плащам над половината за такса пренос, ддс и други такси. Колко получават тецовете?
  • #44
    1 rate up comment 3 rate down comment
    До 43 ( преди 1 година )
    Краткият отговор:Загубата на "Мини Марица-изток" е 76 млн. лв., приходите не покриват дори заплатитеПриходите от продажба на въглища намаляват с над 50%, показват данните на дружеството за второто тримесечие на годината15 октомври 2024 07:17
  • #43
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До 40 - Припомни ми, защо след 50 години работа, някой централи имаха нужда от субсидиране, при положение, че токът им по себестойнсот е 4 пъти по-евтин от това, което доставчика ти взимаше. Аз ще ти кажа, ако не го отгатнеш, ама е добре, да се упражняваме.
  • #42
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До.29 "Няма как да живееш в свят само с умни хора, просто ти няма да имаш място в него! Самозаблудите са тежко бреме " - Сигурно има проблем с концентрацията и не може д апоумнее ... май ще го пращаш на лагер за тренировка на концентрацията. Конц. лагер, а? А???