IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Не искате електромобили? Тогава плащайте по-скъп бензин!

Радикалното предложение на шефа на Daimler има за цел да повиши интереса към EV

Изпълнителният директор на Daimler - Мартин Даум, предложи цените на бензина да се покачват с 10 цента на определен период, за да се принудят шофьорите да купуват електрически автомобили. Изявлението му, направено във видео подкаста Zur Sache intensiv, предизвика огромно възмущение заради наказателния подход към потребителите.


Мартин Даум


„След три или четири години това увеличение ще се усети толкова много, че потребителите няма да имат избор. Така този икономически натиск ще увеличи прехода към по-устойчива мобилност", заяви 64-годишният Даум, който доскоро беше ръководител на Daimler Truck.

На пръв поглед предложението на един от мениджърите с най-голям опит в автомобилната индустрия изглежда като просто решение за намаляване на емисиите на въглероден диоксид (CO₂). Проблемът обаче се крие в социалните и икономически последици от мярка от този калибър.

Самият Даум признава, че мнозинството от населението вероятно ще отхвърли това предложение. И това е напълно логично, тъй като при настоящите високи цени на енергията и икономическите трудности, с които се сблъскват много хора в Европа, годишното увеличение на цената на горивото би се възприело като наказание. Това се отнася особено за онези, които зависят от своите превозни средства за работа или живеят извън домовете си градове без адекватни алтернативи на обществения транспорт.


електромобили


Бившият шеф в Daimler също така изрази недоволството си от политиката на държавно субсидиране за закупуване на електрически превозни средства, твърдейки, че финансовата подкрепа е трябвало да се прилага само в ранните фази на развитие на новите технологии.

„Властите трябва да се съсредоточат върху подобряването на инфраструктурата, като мрежи за зареждане и производство на електроенергия, вместо директно субсидиране на електрически превозни средства", коментира Даум.

Големи компании като Volkswagen, както и правителството на Германия, подкрепят разширяването на субсидиите за стимулиране на закупуването на електрически автомобили. Даум обаче е против, твърдейки, че тези помощи вече нямат смисъл в индустрия, която е преминала експерименталната си фаза.


0 от 500
  • #19
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Митичен, не ти ли писна толков време да ти се обясняват едни и същи неща? А ти като някоя развалена латерна си бълваш ли бълваш едни и същи "мечти". Мечти, защото всичките те започват като приказките ("имало едно време"), но е заменено с "представи си..", "да приемем", "да предположим", "няма ли да е... ". Но черепката на тората е - че ти самият караш ДВГ (защото ти е по изгодно).
  • #18
    1 rate up comment 4 rate down comment
    До тинтири ( преди 2 месеца )
    "Това, което си написал дори и да е хубаво като идея (Утопия) за да се случи трябва един естествен процес, който отнема десетилетия, а не ударно за петилетка," очевидно трябва да ти задам въпросът в много пряк текст за да го разбереш. Въпросът ми е, могат ли тези 50 години мъки и мръсен въздух да бъдат съкратени на една петилетка и Това лошо ли е или добро, ако е възможно да стане с помощта на пари? Здравето или парите са по-ценни за тебе?
  • #17
    0 rate up comment 4 rate down comment
    До тинтири ( преди 2 месеца )
    Не осъзнаваш ли че и двете са утопии и идеализации на нас двамата. Ти желаеш да живееш в мръсотия, скъпи енергоносители, не сигурност кой диктатор е спал на криво и ще ти резне достъпя до енергия и се радваш на всеки който те буди в 3 през нощта с хорът на 700 коня които цвилят пред блока. Много желаеш да обикаляш по болници с децата си за да ги възпитаваш че е живота е труден и така трябва да бъде, защото за тебе е удоволствие да замърсяваш. Питам те коя утопия желаеш за децата си? Коя е целта?
  • #16
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 2 месеца )
    Това, което си написал дори и да е хубаво като идея (Утопия) за да се случи трябва един естествен процес, който отнема десетилетия, а не ударно за петилетка, щото партията така е казала! И недей да търсиш екология в ЕЛ моля!
  • #15
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 2 месеца )
    До 12: Ама много е хубаво всичко... КАТО ПРИКАЗКА ЗА ДЕЦА, в която принца идва на бял кон и спасява безкрайно красивата принцеса ;) А реалността е, че за голяма част от хората ЕЛ не работи. Реалността е, че инфраструктурата не е дори на 10% готова да работи както казваш, мнозинството в градовете ще е без достъп до лична зарядна т.е. пак скъпо. Реалността е, че тая работа всъщност покачва цената на ел енергията защото десетилетия наред ще имаш повишаващо се търсене и догонване на предлагането.
  • #14
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 2 месеца )
    Като не става доброволно,мъчат се да го направят доброзорно.Със забрани,със субсидии и цени на горивата.
  • #13
    1 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Нека махнем забраните и да видим дали ще стане по-добре? Нека всеки да може да кара автомобили евро 1 или с махнати филтри, да направят тока скъп за да е гадно на глупавите електрокаристи да не си помислят да купят електромобил, а цената на въглищата да бъде субсидирана за да могат хората да се отопляват евтино в градовете, да изтекът горите и да ги раздадат на бедните които не могат да си купят въглища за да стане въздуха още по-чист, че били екологично гориво. В кой свят искаш да живеят децата
  • #12
    0 rate up comment 7 rate down comment
    До тинтири ( преди 2 месеца )
    Хубава приказка. Сега остана да кажеш каква е поуката от нея? Какво ще стане ако в градовете започнат да се движат само електромобили които са по-евтини от автомобилите с ДВГ и се зареждат с излишната възобновяема енергия която на по-късен етап връщат в мрежата за да не работят въглищни централи? Какво лошо виждаш в това токът за бита да е по-евтин, зареждането на автомобилите да е по-евтино и дори да ти плащат за това, а въздуха в градовете да е по-чист и да е по-тихо? Кои са лошите страни?
  • #11
    1 rate up comment 9 rate down comment
    До лудория ( преди 2 месеца )
    С коя част от коментар 8 не си съгласен И защо смяташ, че противоречи на икономиката? Всъщност осъзнаваш ли че лакомията за печалба доведе европейската промишленост дотук. Същата лакомия заради която Toyota е в застой от 10 години и ще последва европейската. Клиентите не са глупави. Не е като да не искат електромобили, но не искат европейските смешки, които са произведени с единствената цел да заобиколят законите, а не заради клиентите. Китайските еднодневки вече имат по-добри параметри от тях
  • #10
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 2 месеца )
    Понеже някъв *** не можел да си пробута боклучавата стока трябвало сме да плащаме повече за нещото, което работи и което искаме? Не става пичове - ефекта на кобрата само влошава нещата. В Индия имало град, с много кобри, за да реши проблема управата обявила награда за всяка мъртва змия... е местните започнали да ги отглеждат във ферми и да печелят. Когато властите разбрали - прекратили програмата за плащане. А тези, които гледали кобри за пари ги пуснали на свобода и проблема станал по-голям!