IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Не искате електромобили? Тогава плащайте по-скъп бензин!

Радикалното предложение на шефа на Daimler има за цел да повиши интереса към EV

Изпълнителният директор на Daimler - Мартин Даум, предложи цените на бензина да се покачват с 10 цента на определен период, за да се принудят шофьорите да купуват електрически автомобили. Изявлението му, направено във видео подкаста Zur Sache intensiv, предизвика огромно възмущение заради наказателния подход към потребителите.


Мартин Даум


„След три или четири години това увеличение ще се усети толкова много, че потребителите няма да имат избор. Така този икономически натиск ще увеличи прехода към по-устойчива мобилност", заяви 64-годишният Даум, който доскоро беше ръководител на Daimler Truck.

На пръв поглед предложението на един от мениджърите с най-голям опит в автомобилната индустрия изглежда като просто решение за намаляване на емисиите на въглероден диоксид (CO₂). Проблемът обаче се крие в социалните и икономически последици от мярка от този калибър.

Самият Даум признава, че мнозинството от населението вероятно ще отхвърли това предложение. И това е напълно логично, тъй като при настоящите високи цени на енергията и икономическите трудности, с които се сблъскват много хора в Европа, годишното увеличение на цената на горивото би се възприело като наказание. Това се отнася особено за онези, които зависят от своите превозни средства за работа или живеят извън домовете си градове без адекватни алтернативи на обществения транспорт.


електромобили


Бившият шеф в Daimler също така изрази недоволството си от политиката на държавно субсидиране за закупуване на електрически превозни средства, твърдейки, че финансовата подкрепа е трябвало да се прилага само в ранните фази на развитие на новите технологии.

„Властите трябва да се съсредоточат върху подобряването на инфраструктурата, като мрежи за зареждане и производство на електроенергия, вместо директно субсидиране на електрически превозни средства", коментира Даум.

Големи компании като Volkswagen, както и правителството на Германия, подкрепят разширяването на субсидиите за стимулиране на закупуването на електрически автомобили. Даум обаче е против, твърдейки, че тези помощи вече нямат смисъл в индустрия, която е преминала експерименталната си фаза.


0 от 500
  • #40
    0 rate up comment 3 rate down comment
    До 32 ( преди 2 часа )
    И казваш че ще е много лошо, ако милиардите които даваме на въглищните централи за субсидии, бяха раздадени на твоите съседи които не могат да си позволят да си купят дърва за да си изградят фотоволтаични централи на покривите, за да не работят въглищните централи поне през лятото? А през зимата в слънчев ден като днес да включват климатиците да работят по цял ден за да им загряват къщите, за да е топъл и уютен домът им като се приберат вечер, а децата да дишат чист въздух, вместо сажди?
  • #39
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория ( преди 2 часа )
    Да затворят всички бизнеси, на които се крепи икономиката, но ти ще си с електрическа кола. *** в Китай! Там всичко кара електромоили, градовете им са като сълза, навсякъде щастливи хйора. *** и живей. Остави ни да си се изтровим в нашите и твоя дизел, бензин и всички това без DPF, без катализатори и щастливи!
  • #38
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 часа )
    Супер - контарбандата ще процъфтява! Да са живи и здрави!
  • #37
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 часа )
    "... за да се принудят шофьорите да купуват електрически автомобили. " - Евала фашизъм! Компании, фондове, банки и откаченеи зелянаци, извиват ръцете на правителствата, да ни казват, как да живеем!!!
  • #36
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория ( преди 2 часа )
    Байчо, готов си за политик. Такива ги плещеш и сменяш темата, по мазен си ББ и останалите. Влизай, даже ще изкараш парички за електрическа S класа. Цел на политиците е равновесието между богатство на хората (не твоето елементарно, разбира се), безработица, лихви, печалби за фирмите и всичко това да е в една държава. Не го могат много. А твоята каква е - беден като църковна мишка,а ама с електрическа кола. Нямаш деца, защото не е подходящ момента, ама с електрическа кола...
  • #35
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Пак питам ( преди 2 часа )
    До тинтириПак разказваш много хубави приказки с много прилагателни, когато те помолят да решиш математическа задача. Попитах те за колко време Ще пораснат фотоволтаиците които да произвеждат 2,6 милиарда киловатчаса годишно, което е нетното потребление на ток за 1 милион електромобила всеки от които се нуждае по 2600 kWh на година. Число ми трябва а не прилагателно или някоя басня? Ще ти подскажа. Докато не ги поливаха, от 2014 година до 2021 фотоволтаиците произвеждаха по 1,4 милиарда kWh год ...
  • #34
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория ( преди 2 часа )
    ... ако ги накараш да горят след това пластмасите на електромобилите. Така че това "словоблудство", което използваш за цел, мечти и електробъдеще, го остави за харесвания във FB. И бъдещето не е само за мен или теб, затворени в офиси мишки, а също за бачкаторите на полето, в заводите, из мините... Тях не ги вълнува полюцията на чист свят, защото те ще продължат да са там. И като е цел, па подари дизеляка и си купи електромечта. И карай, и карай, и влез в политиката с "Имам една цел".
  • #33
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Пак да питам? ( преди 2 часа )
    До тинтири ( преди 1 час )Какво ще стане, ако в градовете започнат да се движат само електромобили, които са по-евтини от автомобилите с ДВГ и се зареждат с излишната възобновяема енергия? Енергия, която на по-късен етап връщат в мрежата за да не работят въглищни централи? Какво лошо виждаш в това токът за бита да е по-евтин, зареждането на автомобилите да е по-евтино и дори да ти плащат за това, а въздуха в градовете да е по-чист и да е по-тихо? Кои са лошите страни?
  • #32
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория ( преди 2 часа )
    Това за IQ 130 е само пример. Не виждам причина цел да бъде електромобил. И да, това са мечти. Защото за това има статистика, коментари и дори един FB, в който всеки палачор може да сподели някакви слова. Но след това плащаш и с този си избор показваш истинската си мечта. Да минеш тънко! Пишеш за цел, пък дизеляк. Децата - детето ми живее в малък и само зимата е лошо. Знаеш ли защо? Защото хората тук имат пари само за въглища. Дори за дърва нямат. Горят и гуми. И няма да се получи по-добре...
  • #31
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Цели и мечти ( преди 2 часа )
    Погледнато от тази гледна точка, кое смятате че трябва да бъде цел на политиците и какви политики трябва да водят - отопление с въглища в градовете за да е по-евтино на населението? Отпадане на всички ограничения за замърсяване на въздуха на автомобилите и връщане на чистите дизели и карбураторни атмосферни двигатели? Премахване на всички забрани за кражби убийства и побоища и всеки ден е свободен да прави каквото си иска? Премахване на данъците? Някакви други мечти за превръщане в цел имате ли?