Електрическата суперкола YangWang U9 на BYD постави нов рекорд за максимална скорост сред произвежданите в Китай автомобили. На овална тестова писта той успя да ускори до скорост от 391.94 км/ч, като подобри предишното си постижение от 375 км/ч.
В световното класиране сред електрическите превозни средства този резултат не е най-добрият. Суперавтомобилът BYD отстъпва по максимална скорост например на моделите Aspark Owl (438.7 км/ч) и Rimac Nevera (412 км/ч).
Специалистите на BYD също закараха електрическата кола на 21-километровата Северна дъга на „Нюрбургринг“ в опит да покажат отлично време за обиколка. YangWang U9 завърши един кръг на трасето за 7 минути и 19,9 секунди. Това е приличен резултат за изцяло електрически автомобил, но също не е рекорд дори за китайска кола.
На „Нюрбургирнг“ YangWang U9 загуби цели 30 секунди от прототипа Xiaomi SU7 Ultra, а също така изостана от производствените Porsche Taycan Turbo GT (7:07.55) и Rimac Nevera (7:05.298). Въпреки това, съдейки по кадрите, заснети по време на обиколката, суперколата не разкрива пълния си потенциал.
На дългата права в края на обиколката YangWang U9 ускорява само до 275 км/ч, което е много по-ниско от реалната максимална скорост на колата. Според съобщения в китайските медии, инженерите на BYD преди това са прекарали шест месеца на германската писта, експериментирайки с различни настройки за U9.
Китайският суперавтомобил е оборудван със силов агрегат от четири електрически мотора, които произвеждат общо 1306 к.с. Ускорението за серийната версия е 2.36 сек до 100 км/ч. Батерията CATL позволява изминаването на до 465 км с едно зареждане по цикъла CLTC.
Крайното време за обиколка на YangWang U9 ще бъде добавено към официалния списък с рекорди на „Нюрбургринг“, след като BYD завърши процеса на сертифициране на модела за европейския пазар. В Китай YangWang U9 вече е наличен за поръчка, цените започват от 1.68 милиона юана (220 500 евро).