IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Китайска суперкола постави рекорд за скорост

YangWang U9 на BYD разви близо 400 км/ч (ВИДЕО)

Електрическата суперкола YangWang U9 на BYD постави нов рекорд за максимална скорост сред произвежданите в Китай автомобили. На овална тестова писта той успя да ускори до скорост от 391.94 км/ч, като подобри предишното си постижение от 375 км/ч.


YangWang U9


В световното класиране сред електрическите превозни средства този резултат не е най-добрият. Суперавтомобилът BYD отстъпва по максимална скорост например на моделите Aspark Owl (438.7 км/ч) и  Rimac Nevera (412 км/ч).

Специалистите на BYD също закараха електрическата кола на 21-километровата Северна дъга на „Нюрбургринг“ в опит да покажат отлично време за обиколка. YangWang U9 завърши един кръг на трасето за 7 минути и 19,9 секунди. Това е приличен резултат за изцяло електрически автомобил, но също не е рекорд дори за китайска кола.


YangWang U9


На „Нюрбургирнг“ YangWang U9 загуби цели 30 секунди от прототипа Xiaomi SU7 Ultra, а също така изостана от производствените Porsche Taycan Turbo GT (7:07.55) и Rimac Nevera (7:05.298). Въпреки това, съдейки по кадрите, заснети по време на обиколката, суперколата не разкрива пълния си потенциал.

На дългата права в края на обиколката YangWang U9 ускорява само до 275 км/ч, което е много по-ниско от реалната максимална скорост на колата. Според съобщения в китайските медии, инженерите на BYD преди това са прекарали шест месеца на германската писта, експериментирайки с различни настройки за U9.

Китайският суперавтомобил е оборудван със силов агрегат от четири електрически мотора, които произвеждат общо 1306 к.с. Ускорението за серийната версия е 2.36 сек до 100 км/ч. Батерията CATL позволява изминаването на до 465 км с едно зареждане по цикъла CLTC.


BYD


Крайното време за обиколка на YangWang U9 ще бъде добавено към официалния списък с рекорди на „Нюрбургринг“, след като BYD завърши процеса на сертифициране на модела за европейския пазар. В Китай YangWang U9 вече е наличен за поръчка, цените започват от 1.68 милиона юана (220 500 евро).

0 от 500
  • #25
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Скъсани боксерки ( преди 1 месец )
    Най-безсмислено похарчените 220 000 евро. Нито е класика, нито ще стане класика. За функционалност да не говорим.....
  • #24
    4 rate up comment 0 rate down comment
    NURS ( преди 1 месец )
    Значи ходих до Германия и обратно до България с Тесла по работа, зареждах я по паркинги и зарядни станции където позволява ситуацията, някъде безплатно а някъде плащах. Карах я така както карам и моята кола не съм я жалил както другите с електрички, че да минат няколко километра повече, накрая в Пловдив трябваше да върна теслата и като сметнах колко пари съм дал за зареждане ми излезе все едно караш кола с ДВГ която гори около 7/8л на 100км.
  • #23
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    ами точно защото са къси етапите в WRC електричките би трябвало да имат предимство пред двг малка батерия съответно ниско тегло с огромни мощности и въртящ момент но явно никой не се е сетил да се пробва както и да отидеш лятото до резово и да се върнеш
  • #22
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Арматурни клещи ( преди 1 месец )
    Да резнем малко арматура. Да се беше възползвал от съвета си и вместо акъл Как да търсим да беше дал направо резултатите. Кажи кой е по-бързия сериен или не сериен автомобил с четири врати на нюрбургринг? Няма такъв. Най-бързият сериен автомобил пак е електромобил. Porsche тайкан, което е над 15 сек. по-бавно. Xiaomi както вече отбелязах не е в листа на серийните автомобили, защото все още не се произвежда. Амбициите са да по-добре рекорда на прототипа, в което се съмнявам, заради гумите.
  • #21
    5 rate up comment 1 rate down comment
    armaturista ( преди 1 месец )
    До #5/#9 и въобще до челия-недочел за "Фактите":1. Рекорда за "електрически автомобил" на Ринга е далеч от "рекорда" на жълт Шаоми с черна лента - използвай интернет с образователна цел.2. Рекорда за "най-бърз четириврат автомобил" няма връзка с това "нещо", оглозгано до кокал, без интериор, без седалки, и практически без НИЩО освен шофьорска седалка.3. Рекорд за "сериен автомобил" - означава, че автомобилът на пистата по НИЩО не трябва да се отличава от тези в магазина. Дори по гумите.
  • #20
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Нереален си ( преди 1 месец )
    Щом като платеното от антиелектриците в световен мащаб изследване на учени е казало че от накладките на електромобилите се отделят повече Фин и прахови частици, ти какъв се явяваш че да спориш с тях? След като са казали че електромобилите са по-тежки и хабят накладките повече, 2000 пъти повече от бензинов автомобил значи е вярно. Факт. Точка. Няма нужда да спориш и да мислиш. Учени на които е платено са го измислили и са го спуснали и ти няма какво да направиш ! ВЯРАТА е по-силна от фактите!
  • #19
    0 rate up comment 7 rate down comment
    Реално ( преди 1 месец )
    Важното е, че токомобилите не отделят твърди частици (дизел и бензин с директно впръскване), които са под 2.5 микрометра и не се филтрират в дихателна с-***, а навлизат в кръвтa. Важно е и, че не отделят прах от накладки, защото спират на регенерация и връщат ток обратно в батерията. Не шумят, не пушат, не правят локви масло и не се тресат на празен ход и не хабят гориво с жалко КПД 30%
  • #18
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Не ( преди 1 месец )
    На тебе говоря, за да се пошегувам с антиелектриците. Нали знаеш, че шегата е най-лесния начин да кажеш на някой истината в очите. Просто добавям тези свои прозрения какви ще са опорните точки на антиелектриците след още няколко години. Добавям ги към опорните точки че теглото на автомобилите не е важно И електромобилите продължават да отделят 2000 пъти повече фини прахови частици от гумите дори когато станат по-леки, защото един учен на който му е платила Toyota така е казал и няма начин да г.
  • #17
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Друг Гост ( преди 1 месец )
    До 16 - Абе ти.... сам ли си говориш?
  • #16
    0 rate up comment 8 rate down comment
    До друг гост ( преди 1 месец )
    Все пак се замислих за новата опорна точка на антиелектриците. В най-скоро време ще обявят че за един спортен автомобил не е важно че е по-бавен на писта от автомобил с ДВГ а е важно че е по-бърз на зареждане. Това ще е най-добрата черта на всеки един автомобил и никой няма да избира бърз автомобил по скоростта и ускорението а ще си избират бърз автомобил по време на зареждане с бензин. Колкото по-бързо пълниш резервоара толкова по-бърз е автомобила.