IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Забраната на ДВГ – защо най-трудното тепърва предстои?

В Германия разцеплението вече е факт - както между политиците, така и при производителите

Държавите от ЕС ще забраниха продажбата на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене след 2035 г. Това предложение беше прието от европейския парламент и по всичко изглежда, че законовите спънки по пътя към неговото реализиране ще бъдат преодолени. Предстои обаче най-трудната част – формиране на обществено мнение в развитите европейски държави, което да подкрепи промяната. В противен случай нейното осъществяване ще много трудно, предупреждават експерти от индустрията.


двигател


Това с най-голяма сила важи за Германия, където автомобилите винаги са били и ще бъдат много „емоционална“ тема за населението. В страната все още има много политици, които не са убедени, че забраната ще влезе в сила през 2035 г. Фолкер Висинг, министър на транспорта и цифровата инфраструктура, вече заяви, че решението на Европейския парламент „не е прието“, а финансовият министър Кристиан Линднер посочи, че то е в противоречие на коалиционното споразумение между управляващите германските партии.

Факт е, че забраната предизвиква много противоречиви реакции. Екологичните организации, които имат свои представители във властта, твърдят, че ще ограничат продажбата на бензинови и дизелови автомобили още през 2030 г. Някои автомобилни компании също подкрепят забраната и са готови да „скъсат с миналото“.


електромобили


Най-големият производител Volkswagen нарече проекта на ЕС „осъществим, макар и амбициозен“. От концерна обявиха, че са очаквали подобно решение и то е „единственият екологичен, технологичен и икономически значим начин за подмяна на двигателите с вътрешно горене възможно най-бързо.”

Засега от Volkswagen Group обаче не са посочили конкретна дата за отказа си от използване на конвенционалната технология на двигателя с вътрешно горене и това предизвиква остри критики от страна на еколозите в Германия. Други производители – като Mercedes-Benz, например, обаче са готови с конкретен срок. Той е 2030 година, но се отнася само за пазарите, които позволяват продажбата на изцяло електрически превозни средства.


електромобили


Производителите обаче посочват едно много важно условие за пълна електрификация – държавите от ЕС да вземат политически мерки, като на първо място бъде осигурено достатъчно снабдяване с батерии за електромобили, както и бързо разширяване на инфраструктурата от зарядни станции.

Дори в уредена страна като Германия броят на зарядните станции за електромобили е много далеч от желаното. Сега те са достатъчно за да се справят с настоящия брой превозни средства на ток, но няма да стигнат за многомилионен автомобилен парк. Това е констатация на експертите от TUV, на които немците безпрекословно вярват.


електромобили


В момента зарядните станции работят в рамките на бензиностанции, в супермаркети и др., но шофьорите са принудени да отделят твърде много време на тях. Експерти посочват, че има още време до 2035 г. за подобряване на технологията на батериите и мрежата за зареждане. За да може обаче Германия да се справи с пълното преминаване към електромобили, колите на ток трябва да имат пробег от 1000 км с едно зареждане, да има зарядни на „всяко кръстовище“ и, разбира се, цените да бъдат приемливи за всички потребители на електрически превозни средства. В противен случай идеята ще се провали.

Позицията на Mercedes-Benz за по-ускорен преход към електрическа мобилност се споделя от други автомобилни производители. Jaguar, например, е готов да направи това след 3 години, а в периода до 2035 г. всички автомобили на концерна Stellantis (Fiat Opel, Peugeot и др.) ще се зареждат от контакта. Подобно намерение имат и във Ford, откъдето открито подкрепиха пълната електрификация на автомобилната индустрия.


електромобили


Въпреки добрите намерения, експертите са на мнение, че при дебата за „края на двигателя с вътрешно горене“ автомобилът не трябва да се разглежда самостоятелно - трябва да се мисли как новите технологии се комбинират с други видове транспорт, независимо дали по вода или по въздух.


0 от 500
  • #4
    14 rate up comment 6 rate down comment
    //// ( преди 2 години )
    Електричките в този си вид не са алтернатива на двг. За града може би да, ако е нещо от рода на ЮРезо Зое, Фиат 500. Но за извънградско и семейна кола за почивки определено не! Голямо тегло, малък пробег и най вече бавно зареждане. Или водородни автомобили или нов вид батерии с голям проблег и бързо зареждане.
  • #3
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Тони ( преди 2 години )
    Достъпна цена на електричките от порядъка на 2-3к евро и автономност от порядъка на 500 км с едно зареждане. Това за България. И нисък данък, защото в момента плащам за дизела общо данъци, застраховки, около 500 лв всяка година.
  • #2
    17 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    1-ви, докато не се махне мислнето, че електричките освен градско ще трябват и за извънградско, нямя оправия. Аз 500км ги минавам за 3-4д и то не в града за цигари. Мене пробег от 500км не ме устройва избщо, да търся през 1-2ч зарядно и да играя карти с останалите "паяци" също. В момената изминавам 850км (с каране около 150), зареждам за 5-10мин. Докато нямам приемлива алтернатива - ел. коли не са решение.
  • #1
    9 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    "колите на ток трябва да имат пробег от 1000 км с едно зареждане, да има зарядни на всяко кръстовище и, разбира се, цените да бъдат приемливи за всички"Всъщност могат да изберат само две от трите. Няма как да минават 1000 километра и да са евтини. А ако минават 1000 км, няма да има нужда от толкова зарядни, защото ще зареждат веднъж месечно.Истината е по средата - прилична цена с 500 км пробег и 3 зареждания в месеца по 20 минути, което е постигнато в повечето смислени електромобили.