IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Германия каза „НЕ“ на забраната на двигателя с вътрешно горене

Няма да се съобразим с плановете на ЕС, категоричен е финансовият министър

Германското правителство няма да се съобрази с плановете на ЕС за забрана на продажбите на автомобили с двигатели с вътрешно горене от 2035 г. Това обяви финансовият министър Кристиян Линднер в реч през Асоциацията на германските индустриалци (BDI).


двигател


„Все още има пазарни ниши, в които двигателите с вътрешно горене ще бъдат разрешени. Решението на Европейския парламент е погрешно и германското правителство на е съгласно със законодателството в ЕС по този въпрос“, заяви министърът.

Линднер е част от германската Либерално-демократическа партия, която в момента е мнозинство заедно със СДП и „Зелените“. Той уточни, че позицията на правителството не означава, че Германия няма да продължи да играе водеща роля в екологичния преход и разпространението на електрически превозни средства .

Министърът посочи, че все ще има региони в света, в които електрическата мобилност не може да бъде въведена още много време. Забраната за пълната продажба на двигатели с вътрешно горене в Европа обаче ще накара производителите да спрат разработването на този тип агрегати, които биха могли да бъдат полезни на други континенти.

Министърът на транспорта на Германия - Волкер Висинг, също споделя мнението на колегата си. Той е категоричен, че е добре да се проявява гъвкавост, за да може да бъдат избрани най-правилните решения.

Самият процес за окончателно одобрение на забраната, която вече беше одобрена от Европейския парламент, е все още дълъг. Предстоят обсъждани и разговори между компетентните комисии на Европейския парламент, след това между Европейския съвет, Комисията и Парламента. Окончателното решение ще бъде взето през есента.

0 от 500
  • #9
    0 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Добре, че не се хващате на бас, че както сте бедни не ви виждам какво ще правите. ДВГ умира, но лицемерните немци се правят на ударени.
  • #8
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Синтетичния дизел се води въглеродно неутрален а бързото зареждане е около 100% по-скъпо от домашно или бавно. Ако синтетичния дизел поевтинее достатъчно и се произвежда в ЕС защо да не остане предпочитано задвижване за тези които карат основно извънградско особено на дълги разстояния не бива да се изключва като вариант
  • #7
    6 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Ако петрола задържи сегашните цени достатъчно дълго време, хората сами ще се откажат от ДВГ. Само в страните производителки на петрол, със субсидирани горива ще могат да си позволят да карат ДВГ. И ако си мислите че 3.50 лв. за литър нафта е скъпо, почакайте да видите какво ще се случи до края на тази година, а и следващата ако централните банки не успеят (или се откажат) да овладеят двуцифрената инфлация.
  • #6
    6 rate up comment 6 rate down comment
    До 2 ( преди 2 години )
    Прав си. Автомобилите с ДВГ ще продължат да се карат още 50 год. и тази забрана не важи за тях. Важи за продажбите на нови автомобили. Автомобил продаден през последната 2035 година, ще може да се кара и до 2055 без никакъв проблем. Но за електромобилите бъркаш. Още след 2025 , 10 год. и преди забраната, ще се продават повече от автомобилите с ДВГ. Още след 2030 тази забрана ще стане ненужна, защото само най-богатите ще могат да си позволят да си купят и поддържат нов автомобил с ДВГ
  • #5
    5 rate up comment 9 rate down comment
    Хем сърби, хем боли ( преди 2 години )
    Не мога да им разбера проблема? Кой им е забранил да произвеждат автомобили с ДВГ за други пазари? Ами като искат да си ги произвеждат. Никой не им пречи, още повече пък тази забрана за продажби в Европа. Щом смятат, че ще е печеливш бизнес, да продължат да си ги произвеждат и да печелят със здраве!Обаче сега си търсят оправдание за пред инвеститорите, за направените досега инвестиции в ДВГ които никога няма да се върнат и закъснелите за електрификация, защото "няма пари" за тях.
  • #4
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Нищо не остава с тия цени
  • #3
    5 rate up comment 3 rate down comment
    До долния ( преди 2 години )
    Даже на 100%
  • #2
    18 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    ДВГ-то поне още едни 50-тина години си остава! Не бих се изненадал ако електричките дотогава, както се явиха, така и да си заминат!!
  • #1
    8 rate up comment 3 rate down comment
    смех ( преди 2 години )
    Е нали казвахте че ше пускате електрички бе друзя когато Стелантис се отегли