IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Макрон се запъна: Да се забрани ДВГ от 2035

Франция и Испания се обявиха против германското предложение забраната да бъде отменена

Словашкият премиер Роберт Фицо и германският канцлер Фридрих Мерц очакват ръководството на ЕС да преразгледа забраната за производство и продажба на превозни средства с двигатели с вътрешно горене в общността от 2035.


Забрана на ДВГ


„Заедно с германския канцлер заявихме, че резултатът от нарастващия натиск върху органите за вземане на решения в ЕС с голяма степен на вероятност ще бъде определено преразглеждане на тази забрана, например чрез разрешаване на продължаващото производство на хибридни превозни средства“, написа Фицо във Facebook след срещата си с Мерц.

В същото време обаче Франция и Испания заеха позиция срещу Германия и потвърдиха подкрепата си за забрана за продажба на двигатели с вътрешно горене в ЕС до 2035. В писмо, разкрито от медийния канал Contexte и препубликувано от AFP и BFM, се казва, че Франция и Испания обединяват сили, за да поискат запазване на целта за 2035. Двете държави изрично изискват Европейската комисия „при никакви обстоятелства да не поставя под въпрос целта за нулеви емисии“ за 2035.

Крайният срок 2035 е съществен ориентир за автомобилния сектор“, заявяват двете страни в същия документ, въпреки че въпреки това изразяват подкрепа за „гъвкавост“ за индустрията, но само ако тези корекции са от полза за автомобилния сектор на Стария континент.


0 от 500
  • #31
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Друг Гост ( преди 1 месец )
    Това ви е проблема на "зелените" - първо давате дотации за нещо което генерира ток когато не ни трябва и създавате проблем. След това давате още дотации за да се реши проблема. Накрая наричате това "енерийна независимост" и купувате всичко от Китай. За да решите и този проблем искате още дотации. Според едно НПО трябват 400 млрд евро до 2030. Тръмп спря дотациите и веднага спря изграждането на голям соларен парк. Хайде спрете да харчите вече парите на хората. Хората имаха балансирана ел. система
  • #30
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Батериите биха решили този проблем за милисекунди, но цяла Испания по онова време имаше само 230 мегавата батерии, които са почти толкова колкото е инсталирала тази фирма в България от днешната новина. А Испания се нуждае от 100 пъти повече батерии. Още една причина Европа да произвежда батерии, вместо да инвестираме в китайската икономика.
  • #29
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    До 27. Наистина е така. Батериите не генерират ток, а го съхраняват, когато генерацията е повече от нуждите, за да го върнат когато нуждите са повече от генерацията. Срива на мрежата в Испания се случи именно заради това - при отпадане на един далекопровод първо генерацията стана повече и вдигна честотата, което пък изключи голяма част от мощностите и мрежата се претовари като честотата се срина и се изключиха други мощности и товари и така 20 секунди клатене на мрежата докато се срине.
  • #28
    1 rate up comment 3 rate down comment
    до 27 ( преди 1 месец )
    За мрежата, това няма никакво значение. Да, зад батерията трябва да има солар или перка, но соларите вече имат пренебрежима цена, а на всичкото отгоре цената на тока им стига до 0 доста често. Единственият важен факт е, че тази комбинация може изцяло да замести традиционните мощности в БГ и да произвежда най-евтиния ток - затова по света батериите се съроят с невиждано темпо. Ако държавата ще гарантира строежа на АЕЦ за 20 милиарда, много по- добре е да даде половината пари за батерии.
  • #27
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Друг Гост ( преди 1 месец )
    До 26 - това не е мощност - не генерира ток - цената му е върху цената за генериране на ток
  • #26
    4 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Да те допълня. Понеже тези проекти са с европейско съфинансиране, цената им беше обявена публично, нищо, че е частна инвестиция. Такава мощност има двойно по-ниска цена от нова АЕЦ мощност, като не изисква нито гориво, нито съхранение и изхвърляне на гориво, нито скъпа поддръжка и профилактика. Безопасността е несравнимо по-висока.
  • #25
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Спиране на ДВГ само когато Европа произвежда достатъчно батерии за всичките си автомобили !
  • #24
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Да бръкнем в раната на антиелектриците с днешна новина. Поредната " Sunterra RE откри най-голямото си съоръжение за съхранение на електроенергия BESS ГълъбовоТретата батерийна система допълва портфолиото на компанията от общо 312 MWh капацитет 09:00 ч. 24.10.25 г. .... Комбинираната инсталирана мощност на трите съоръжения достига 156 MW при общ капацитет 312 MWh...Вече работим по Втория етап, който ще добави още 1 GWh капацитет
  • #23
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Случайно или не до 2035 има точно едно десетилетие. Достатъчно време за РЕШЕНИЕТО НА ПРОБЛЕМА, но единствено и само АКО СЕ ЗАПОЧНЕ СЕГА..
  • #22
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Всеки който си зададе правилните въпроси, ще стигне до извода, ЧЕ БАТЕРИИТЕ В БЪДЕЩЕ ЩЕ СА РЕШЕНИЯ НА МНОГО ПРОБЛЕМИ. И следва логичния въпрос ТРЯБВА ЛИ ЕВРОПА ДА ПРОИЗВЕЖДА БАТЕРИИ? И защо не прави нищо по въпроса за да се реши бъдещите проблеми, които неминуемо ще дойдат, а само подготовката за производството на батерии отнема десетилетия?