IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Производителите признаха: Целите за емисии в ЕС са невъзможни!

Големите компании искат отлагане на забраната на продажба на коли с ДВГ

Целите на Европейския съюз за намаляване на емисиите на CO2 от превозните средства, който при автомобилите трябва да достигнат 100% през 2035 година, вече не са осъществими. Това заявиха от Асоциацията на автомобилните производители (ACEA) и от Асоциацията на на автомобилните доставчици (CLEPA).


вредни емисии


Председателят на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен ще бъде домакин на среща с ръководители на автомобилния сектор на 12 септември, за да обсъдят бъдещето на сектора, който е изправен пред двойна заплаха от китайската конкуренция в електрическите превозни средства и американските мита.

В писмо до фон дер Лайен главният изпълнителен директор на Mercedes-Benz – Ола Калениус, и главният изпълнителен директора на на задвижването и шаситата в Schaeffler AG – Матиас Цинк, бяха категорични, че техните компании са поели ангажимент за постигане на целта на ЕС за нулеви емисии през 2050. А това е цели 15 години след влизане в сила на забраната за продажба на нови автомобили с ДВГ.

Калениус и Цинк са категорични, че производителите от ЕС са изправени пред почти пълна зависимост от Азия за батерии, както и неразвита инфраструктура за зареждане, по-високи производствени разходи и мита на САЩ.

ЕС си е поставил за цел намаляване на вредните емисии с 55% за леките коли и с 50% за микробусите през 2030 спрямо 2021. Следва 100% и за двата вида превозни средства през 2035. В момента обаче електромобилите имат 15% пазарен дял, а микробусите – едва 9%. Затова от ACEA и CLEPA са категорични, че в днешните условия това просто е неосъществимо.

„Законовите мандати и наказания няма да доведат до прехода. Електромобилите ще бъдат начело, но трябва да има място и за (plug-in) хибриди, удължители на пробега, високоефективни превозни средства с ДВГ, водород и декарбонизирани горива", се казва в писмото.

През март Европейската комисия се съгласи да даде на автомобилните производители още време, за да изпълнят целите за намаляване на емисиите на CO2, първоначално определени за 2025. Членове на дясноцентристката група на Фон дер Лайен също призоваха ЕС да оттегли забраната си за двигатели с вътрешно горене от 2035.

0 от 500
  • #13
    8 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Ооо, Москвич из Ушанков, селски, как си? Изпълзял си като забравена дизентерия от стар гъъъз. Излизаш, само когато трябва да полепнеш като стар сифилис на млада пойшка. Само да разядеш здрави меса като древна прооказа. Да пораснеш като черен чумав мехур върху млада булка. Като мазна комунистическа пропаганда върху развита демокрация.
  • #12
    7 rate up comment 8 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 3 месеца )
    Акио Тойода си им го каза, ама лоените мозъци живеят в друга реалност. Китайците са с 300 милиарда напред в батериите, за настигаме ЕС трябва да се изръси 5 пъти по толкова, само че няма откъде да ги вземе.
  • #11
    9 rate up comment 10 rate down comment
    До #1 ( преди 3 месеца )
    Не Тръмп и Путин искат да поставят гейропа на колене, а тя сама се постави с *** си политики. С тези санкции се самозастреля. Пак купува руски горива, но през трети страни на доста по-високи цени. За това кой е виновен според теб. Кой е виновен, че ще даваме по 5% от БВП за въоръжение, т.е. някой ще си прибира едни милиарди и ще стимулира ВПК. Ще отделяме 800 млрд.евро да въоръжаваме 404. То там скоро няма да има кой да воюва, но кой ти мисли за това. Важно е да се въоръжаваме колко можем
  • #10
    8 rate up comment 4 rate down comment
    До 1 ( преди 3 месеца )
    Да ги изравним със САЩ означава да се върнем години назад в правилата. По-скоро ще има отлагане в зависимост каква ще е ситуацията на пазара като наближи 2035г, но дотогава има 10 години все пак
  • #9
    5 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    #3, това с технологиите и оскъпяването са пълни глупости. Оскъпяване има заради технологиите, но не защото струват нещо, а защото се казва на хората, че от него идва оскъпяването. Всички задължителни системи оскъпяват колите с един телефон пари - най-скъпото е бързата шина за обмен на данни, но то си я има отпреди някой да иска спазване на ленти и аварийно спиране. А преминаването към нулеви емисии е същата шашма, само дето китайските са по-хубави и по-евтини, и затова не искат да минем на ЕВ.
  • #8
    8 rate up comment 7 rate down comment
    Антиелектрика ( преди 3 месеца )
    Ти да видиш. За това ли получавате 7-цифрени суми за заплати, за да не може да прогнозирате нещо, което всеки нормален човек виждаше още преди 10 години? Няма страшно, сега пак същите обещания гледам, че са дали, но за 2050 година, когато и двамата шефчета трябва да са над 80 годишни, а Урсулита трябва да чукнала 90.
  • #7
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Друг Гост ( преди 3 месеца )
    До 7 - а сегашната политика до какво води? Тавареш и другите си взимаха милионните премии и всичко беше наред. Опростиха им глобите, но хората продължиха да си ги плащат за тока. Сега пак ще ги спасяват с пари от данъците. Всичко това беше прогнозируемо как ще свърши. Хората взели тези решения трябва да си понесат отговорността... но няма - пак ще им дадат пари от данъци, пак ще си взимат премиите и ще се снимат усмихнати до политиците
  • #6
    16 rate up comment 7 rate down comment
    FenIX ( преди 3 месеца )
    Много плитко мислещи хора се изказват по темата.Да били фалират европейските автогоганти. И какво ще доведе това - срив в евроникономиката с която сме много по свързани отколкото с китайската. И производството на батерии не е като да си го пожелаеш и да стане. Трябват технологии и суровини с които Европа не разполага. Това е държавна политика. А по некадърно от ръководството в ЕС няма - зорлем бутат автоиндустрията към фалит с тия безумни норми.
  • #5
    8 rate up comment 9 rate down comment
    Друг Гост ( преди 3 месеца )
    Да фалират всички! Когато взимаха дотации се мазнеха на политиците - обраха парите на хората с надутите цени и сега реват. Да се махат всички шефове на автокомпании в Европа и всички политици
  • #4
    16 rate up comment 8 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    "Калениус и Цинк са категорични, че производителите от ЕС са изправени пред почти пълна зависимост от Азия за батерии, както и неразвита инфраструктура за зареждане, по-високи производствени разходи и мита на САЩ." А това от кой зависисеше? Не е ли от вас? Къде спахте последните 30 години? BYD произвежда батерии от 1995 година. Бавно но сигурно с еволюция, а не с обещаната революция при батериите от Toyota, китайците вече постигнаха 5 минутно зареждане на най-евтините батерии. А mercedes какво