IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Брюксел готви нов удар по бензиновите и дизелови коли

Властите в ЕС искат да забранят покупката на 60% от тях още до 2030 година

Европейската комисия обмисля нови инициатива, която ще задължи големите корпорации и услугите за споделяне на автомобили да спрат да купуват автомобили с двигатели с вътрешно горене до 2030, което е пет години по-рано от предишния план. Това съобщи германското издание Bild, като се позовава на източници от Брюксел.


забрана


Целта на новите ограничения е да се ускори преходът към електрически транспорт и значително да се намалят емисиите на CO₂ в транспортния сектор. Според европейски служители решението ще засегне около 60% от пазара на нови автомобили.

Големите играчи в индустрията обаче обръщат внимание на все още недостатъчния брой на станциите за зареждане - поради липсата на инфраструктура някои компании за споделяне на автомобили дори намаляват автопарка от електрически превозни средства. "Клиентите нямат достатъчно възможности за презареждане", обясняват представителите на пазара.

Идеята не е добре приета и от евродепутатите, като някои от тях – като германецът Маркус Фербер, я определиха като „нереалистична“: „Почти невъзможно е напълно да се преобразуват корпоративните автопаркове в електрически автомобили за три години".

Подобно мнение е и Нико Габриел от борда директорите на компанията за отдаване на коли под Sixt, който смята подобна инициатива за „чужда на реалността". Той прогнозира увеличение на цените за наемане и лизинг на автомобили, което може да изплаши туристите и да усложни достъпа до транспортни услуги.

„Туристите едва ли ще плащат за скъпи електрически автомобили и за бизнес клиентите ще стане по-трудно да получат кола на лизинг", предупреждава Габриел.

Така че, докато ЕС се стреми да затегне екологичните стандарти, реалните предизвикателства при изграждането на мрежа за зареждане и икономическите рискове могат да забавят „революцията на електрическите автомобили“.


0 от 500
  • #21
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Най новия дизел с подпомагане 50% нафта и 5 арабина бутат няма да ги спрат от производство никога светлинни години сме напред извънземните се чудят на технологията
  • #20
    6 rate up comment 5 rate down comment
    До 17 ( преди 4 месеца )
    Много чист въздух дишаш като в Китай не спазват и го раздуха насам и много чист въздух дишаш като до теб се води война и земеделската техника да не мислиш че е на ток или корабите или въздушния много си образован чак пръщиш сигурно и в еволюцията вярваш. Живей си в илюзията в света на рекламата и пр-а.
  • #19
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Брюксел защо не се подготви за един огромен масиран европейски протест и да ходят да се .....
  • #18
    10 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Това всъщност е един проект, който дори не е официално обсъждан в ЕС комисията. Реално погледнато може и никога да не влезе за обсъждане с оглед на нагласите в момента и забавеното навлизане на електричките на пазара.
  • #17
    8 rate up comment 15 rate down comment
    Иво ( преди 4 месеца )
    Аз съм ОК в момента карам хибрид от 3г и съм супер доволен, забравих за сервизи и ремонти, така че да мина на пълна електричка след 4-5г ми се вижда добре и не е някаква драма, сега разбирам, че бай Пешо с 25г голф на нафта му е проблем да има нови правила, но хората, които искаме да дишаме чист въздух не ни интересуват претенциите на необразовани хора. Така че дано приемат правилата от 2030г и въобще да не се чака 2035г и дано е задължително за всички европейски държави включително и България!
  • #16
    10 rate up comment 10 rate down comment
    До #12 ( преди 4 месеца )
    Ще ти кажа разликата между Европа и Москва! В Европа има много управляващи които не са у ред с главата, но нямат абсолютната власт да осъществят безумните си идеи, в Москва има един такъв измърдал мозък, и той си прави всичко което му се яви на сън в реалност.
  • #15
    1 rate up comment 15 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Колкото по-рано, по-добре. Че така ще можем да си купим евтини електрички втора ръка. За мене колите с ДВГ вече са умряла работа откак почти изравниха цените на миксерите (не защото са особено поевтинели електричките). Но предполагам, че след 5-6 години ще можем да купуваме среден клас електричка на 6-7 години за под 10 евра. Сега 6-7 годишна кола с ДВГ е поне 15 к със заложени мини за още поне 2 к евро.
  • #14
    6 rate up comment 14 rate down comment
    До #12 ( преди 4 месеца )
    Нямам никакви съмнения, че Брюксел е пропит от руско влияние - ЦК на масква има сериозно присъствие в Брюксел, от години руши ЕС от вътре - немски, австрийски, унгарски, словашки, френски, български политици са техните пионки.
  • #13
    14 rate up comment 12 rate down comment
    Тончо ( преди 4 месеца )
    *** народ какви зелени сделки бе *** Европа е фалирала перките ги взимайте вкъщи,*** със евро на титаник се качваме,отработеното гориво от Козлодуй къде отива във Стара планина или Златия или Добруджа проклети да сте лакомници
  • #12
    13 rate up comment 13 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 4 месеца )
    До 10: В коментар 9 сум написал какъв е проблема на Европа... тук ще ти посоча твоя личен проблем - ти вярваш че има разлика между ЦК на партията в Брюксел и ЦК на партията в Москва - а такава разлика НЯМА!!! Като го осъзнаеш ще започнеш да виждаш много неща :)