Европейската комисия обмисля нови инициатива, която ще задължи големите корпорации и услугите за споделяне на автомобили да спрат да купуват автомобили с двигатели с вътрешно горене до 2030, което е пет години по-рано от предишния план. Това съобщи германското издание Bild, като се позовава на източници от Брюксел.

Целта на новите ограничения е да се ускори преходът към електрически транспорт и значително да се намалят емисиите на CO₂ в транспортния сектор. Според европейски служители решението ще засегне около 60% от пазара на нови автомобили.
Големите играчи в индустрията обаче обръщат внимание на все още недостатъчния брой на станциите за зареждане - поради липсата на инфраструктура някои компании за споделяне на автомобили дори намаляват автопарка от електрически превозни средства. "Клиентите нямат достатъчно възможности за презареждане", обясняват представителите на пазара.
Идеята не е добре приета и от евродепутатите, като някои от тях – като германецът Маркус Фербер, я определиха като „нереалистична“: „Почти невъзможно е напълно да се преобразуват корпоративните автопаркове в електрически автомобили за три години".
Подобно мнение е и Нико Габриел от борда директорите на компанията за отдаване на коли под Sixt, който смята подобна инициатива за „чужда на реалността". Той прогнозира увеличение на цените за наемане и лизинг на автомобили, което може да изплаши туристите и да усложни достъпа до транспортни услуги.
„Туристите едва ли ще плащат за скъпи електрически автомобили и за бизнес клиентите ще стане по-трудно да получат кола на лизинг", предупреждава Габриел.
Така че, докато ЕС се стреми да затегне екологичните стандарти, реалните предизвикателства при изграждането на мрежа за зареждане и икономическите рискове могат да забавят „революцията на електрическите автомобили“.


2