IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Audi: Забраната на ДВГ през 2035 ще бъде отложена!

Хората няма да оставят политиците да им диктуват какви коли да карат, заяви представител на компанията

Audi е един от многото автомобилни производители, които обявиха амбициозни планове да станат изцяло електрически още преди забраната на Европейския съюз за автомобили, които генерират вредни емисии. Въпреки това, подобно на други компании, тя също промени позицията си, като се отказа от намерението си от 2033 да произвежда само електромобили и избра да запази ДВГ през следващото десетилетие, а може би дори и след това.


 AUDI


Нещо повече – в Audi вече не вярват, че след 2035 в Европа ще се продават само електрически превозни средства. В интервю за германския бизнес вестник Automobilewoche председателят на работническия съвет на Audi заяви, че както ЕС, така и производителите на автомобили, ще се сблъскат с съпротива от хора, които все още не желаят да се откажат от горивните двигатели.

„Сигурен съм, че клиентите няма да позволят на политиците и производителите да диктуват какви коли трябва да карат. Audi не трябваше да прибързва с целите си за електрификация. В миналото бяха взети лоши решения, ръководени от корпорацията (Volkswagen Group) и това беше едно от тях. Фокусирайки се върху електрическата мобилност, ние загубихме гъвкавост в производството, което би било необходимо, когато задължителната електронна мобилност не работи, както е планирано“, коментира Йорг Шлагбауер.


Audi


Въпреки това, шефът на работническия съвет на Audi не се съмнява, че бъдещето е електрическо, но смята, че то няма да настъпи в средата на следващото десетилетие. Шлагбауер не вярва, че автомобилните компании ще бъдат готови до 2035, като това се отнася най-вече за екосистемата, от която се нуждае електрическата мобилност.

Проблемът в случая е, че не може с натискане на едно копче да се появи напълно развита инфраструктура за зареждане в цяла Европа, да не говорим за целия свят. Да на говорим, че автомобилните производители работят за постигане на паритет на цените между колите с ДВГ и електрическите коли, като това може да се случи през следващото десетилетие. За целта обаче разходите за батерии трябва да намалеят, докато в същото време моделите с ДВГ ще поскъпнат заради по-строгите разпоредби за емисиите (Евро 7).


AUDI


Конкурентът на Audi - Mercedes, също наскоро обяви, че ще запази газовите двигатели в гамата си по-дълго от предварително планираното. Председателят и главен изпълнителен директор на компанията Ола Келениус заяви, че компанията е направила „корекция на курса“, за да удължи живота на ДВГ и описа това като „рационален подход“, за да се избегне пренебрегването на конвенционалните задвижвания.

BMW - най-голямата марка за луксозни автомобили в света, също изразява предпазливост относно пълната електрификация. Главният изпълнителен директор Оливър Ципсе заяви, че залагането само на електромобили „води до задънена улица“, като подчерта, че „политическите цели трябва да отразяват пазарните реалности". Той нарече забраната от 2035 г. "вече не реалистична" и предупреди, че прекратяването на производството на двигатели с вътрешно горене „може да застраши и европейската автомобилна индустрия в сърцето й“.


електрификация


Още през март ЕС потвърди забраната за продажба на нови коли с ДВГ от 2035. Според италианското издание Politico обаче Европейската комисия ще преразгледа законодателството по-късно през 2025 под натиска на автомобилните производители, търсещи яснота за дългосрочно планиране.


0 от 500
  • #14
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Митьо, дизелите бяха лансирани и фаворитизирани преди години със същите аргументи като електричките сега, и затова станаха популяни, така че не са прай на много умен по темата.
  • #13
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Еиий, и ко ше правим след 2035 без Ауди?
  • #12
    8 rate up comment 1 rate down comment
    q ( преди 5 месеца )
    И защо да ги забраняват. Някой забрани ли Никиите с копчета, а телевизорите с конескоп. Бяха евтини, бяха много здрави, ама света се движи напред.
  • #11
    11 rate up comment 5 rate down comment
    До 10 ( преди 5 месеца )
    И в Китай имат проблем с батериите и материалите за тях. И за двете има свръх производство и се чудят какво да ги правят. При този свръх излишък си организират ценови войни. Цените там доста са се сринали. Затова си построиха заводи в Унгария.
  • #10
    8 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    "Шлагбауер НЕ ВЯРВА, че автомобилните компании ще бъдат готови до 2035...." хубаво е че си го признава, че през 2035 година няма да са готови, но е забравил да спомене че китайците вече са готови още през 2025 година да предложат по-евтин електромобил от ДВГ който за пет минути зарежда от 5 до 70% батерията си за 520 км пробег. Дали някой ще ги чака да се приготвят до 2050 година?
  • #9
    9 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Очаквано. Какви електромобили без батерии и суровини за тях! Кой ще иска да си купи МПС за над 100 хил. с живот около 8 години (гаранцията на батерията) ? Особено в тази нестабилна икономика.
  • #8
    14 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    7-ми, дори за Порше бих поспорил, прсото това не е Порше. Иначе, а дано се дигне европееца, че тези в Белгийската столица направо са нетърпими с глупостите които правят.
  • #7
    10 rate up comment 21 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    като искате да плащате на араби и азиатци за черно злато да се придвижвате от А до Б е ваш свободен избор като не искате започвате да копате в черно море и около плевен и да вадите въглеводороди но руzzкото лоби не дава да станете независими и да сте швейцария на балканите
  • #6
    21 rate up comment 3 rate down comment
    РУК ( преди 5 месеца )
    VW Group разчитаха много на лобизма, забраните и субсидиите да накарат хората да им купуват недодяланите електрички.От всички в групата само Порше успя да стъкми на време що годе добра комбинация от общия хардуер с някакъв приличен софтуер.Обезценяването на ел. колите на Ауди е прсто потресаващо именно заради софтуерни проблеми.В САЩ вече е налице а в ЕС се надига протестен вот срещу политиците които налагат със сила ел. колите.И отмяна на забраните ще е най-малкото което предстои
  • #5
    13 rate up comment 9 rate down comment
    Hvaliprats ( преди 5 месеца )
    Ако бяха с технологично грамотен мениджмънт като Тойота, нямаше да допускат такива многомилиардни грешки. За съжаление, немците се вързаха на фантазиите на лъжлив нагъл Илон и резултатът не закъсня.