IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

ZF прогнозира хаос на пазара заради забраната на ДВГ

Производителят на части и оборудване ще понесе сериозен удар заради промяната

Европейският съюз не иска да се откаже от забраната за продажба на автомобили с вътрешно горене от 2035. Производителите на автомобилни части предупреждават, че това ще бъде много труден период за автомобилните компании, защото търсенето първо ще се повиши, а след това напълно ще се срине.


zf


Такъв сценарий се прогнозира за и главния изпълнителен директор на ZF Friedrichshafen, един от най-големите европейски производители на автомобилни части. Холгер Клайн вярва, че времето преди и непосредствено след забраната ще бъде много бурно. Според него много потребители ще продължат да се опитват да купуват автомобили с двигатели с вътрешно горене, като пикът ще бъде достигнат през 2033 и 2034. След това обаче ще последва рязка стагнация.

Клайн смята, че производителите първо ще трябва да увеличат производствения капацитет, за да отговорят на нарастващото търсене, а след това ще е необходимо да ги намалят, което неизбежно ще бъде свързано със съкращения. Следователно периодът около 2035 ще бъде изключително труден за автомобилната индустрия.

Ще се запази ли забраната на ДВГ?

Производителите на автомобили все още се надяват, че настоящите разпоредби ще бъдат променени. Те предполагат, че от 2035 ще бъде възможно да се регистрират само автомобили с нулеви емисии, което де факто означава забрана за продажба на автомобили с вътрешно горене. Единственото изключение е направено за автомобили, фабрично адаптирани да работят изключително на синтетичен бензин, но сега се предполага, че той ще бъде много по-скъп от сегашните горива.

На 12 септември представители на автомобилната индустрия се срещнаха с председателя на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен и се опитаха да я убедят да се откаже от забраната за продажба на автомобили с вътрешно горене. Срещата завърши с обещание, че регламентите ще бъдат преразгледани, но декларацията, че те ще бъдат премахнати, не беше направена.

ZF има проблеми, като съкращенията в групата не са достатъчни

По-строгите стандарти за емисии вече оказват силно влияние върху спада в продажбите на автомобили в Европа. В резултат на това ZF се бори от дълго време. От началото на 2024 германската компания, която произвежда трансмисии и хибридни задвижвания, е съкратила 11 200 души. Други 4700 ще се пенсионират.

Тези действия обаче не са достатъчни, поради което на 30 септември ще има промяна в позицията на изпълнителния директор на ZF. Холгер Клайн ще бъде заменен от Матиас Мидрайх, който преди това отговаряше за производството на електрически двигатели в ZF.


0 от 500
  • #12
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Дедо Жмръц ( преди 2 месеца )
    След 10 години....я камилата я камиларя....
  • #11
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Баварец ( преди 2 месеца )
    И тези 50 литра =500 кВтч са енергийна бомба във всеки резервоар. Енергийна бомба, която експлоадира навсякъде и ежесекундно, разпилявайки огромна част от себе си в ненужно харчене в отделена топлина (най-вече), газове и отработени масла. Един среден автомобил с ДВГ, харчи 8-10 л/100км. Къде са 80-100 кВтч > 15-20 кВтч? А тук се чешете за това, дали ще стигнете до Слънчака или не, забравяйки къде сте? Урсула не е пример за лидер, но поне прави нещо в тази посока, а вие?
  • #10
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Баварец ( преди 2 месеца )
    До #6: не е рук, а се нарича въздух за дишане и вода за пиене и то, за децата и внуците ни! Толкова ли беше сложно, та не го проумяхте толкова години? Толкова ли не осъзнахте, че пилеем енергия, оставяйки след себе си пушеци и пустини? Ако си размътите малко чорбите в междуушията , и проверите, че 1 литър бензин =10 кВтч енергия, а електромобил харчи между 15-20 кВтч/100км, ще разберете, че се движите с 1,5-2,0 литра/100 км, което е несравнимо с нищо от познатото ви, а с 50 л бензин=500 кВтч.
  • #9
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Баварец ( преди 2 месеца )
    До #8: ако ги имаш, а ако не, какво ти пука? Иначе казано 50 и % от човечеството ги няма, като гледам, повечето от коментиращите тук също, тогава що се косиш? Сега малко по-сериозно: и трамваят, влакът, метрото, тролейбусът, също ли са смартфони? Що се качваш в тях, или не го правиш, щото си на полето? Ако си на полето, чий го дириш тогаз?
  • #8
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Смартфон в джоба е вреден за тооппккитте хайде сега сметни да седиш върху такъв и да го караш.
  • #7
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Да вземат да оправят влаковете. Градският транспорт си е на ниво вече, но междуградският носи критика. А иначе тия работи не ги е измислила Урсула, а същите тия дето сега реват. Правили са си някакви сметки, лобирали са за забраната на ДВГ, ама явно не са го сметнали съвсем. А може и да са, кой знае какви компенсации ще получат. А вече и започнаха да им пускат военни поръчки по програмите за милитаризация, а там е сладко, защото на никого не му пука има ли търсене.
  • #6
    16 rate up comment 2 rate down comment
    Друг Гост ( преди 2 месеца )
    До 3 - Според мен, вината не е само на Урсула и политиците. Този бизнес рук ли имаше в устата?!? Не мога да повярвам, как мирно и без много шум умря металолеенето и химическата промишленост. Според мен, автопроизводителите са се надявали, че ще правят пари от електромобили и за това са били съгласни. Сега се надяват да внасят коли произведени в Китай и за това бяха против митата. На никого не му пука за местното население :-)
  • #5
    14 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Няма да се спира с ДВГ, поне не и следващите 30 години минимум.
  • #4
    4 rate up comment 18 rate down comment
    шак ( преди 2 месеца )
    евтини руски енергийни ресурси - да да, ама друг път. ПТН си играеше на кукловод, благодарение на инструмента му за шантажиране с цените на горивата и природния газ. Единствения плюс беше голямата инфраструктура за лесни доставки.
  • #3
    21 rate up comment 5 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 2 месеца )
    Не само ДВГ, Европа доминираше благодарение на евтината енергия и евтините руски енергийни ресурси. Европа произвеждаше качествено и евтино. Тия енергийни ресурси потекоха вече към Китай, което е безвъзвратния крах на Европа, дори и да се разкара Урсула и след нея да се махнат убийствените зелени такси на енергията, която плащаме. Мандалото хлопна и Европа остана от грешната страна на историята вероятно завинаги.