IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Германия срещу Европа в спор за бъдещето на ДВГ

Производители и политици се обединяват срещу забраната, която влиза в сила след 10 години

Европейската автомобилна индустрия е разделена относно забраната на двигателите с вътрешно горене от 2035. В Германия, основната движеща сила на сектора в Европа, съпротивата срещу решението на ЕС се засилва, като тя не е само от страна на самите производители, но и на политически лидери и автомобилни асоциации.


производство


Всички те (или почти всички) са съгласни, че електрическите превозни средства са бъдещето. Това, което се поставя под въпрос и се оспорва, е пътят към постигането на тази цел, особено предвид последните трудности, пред които са изправени марките в наши дни.

Големите са притеснения са относно по-високи производствени разходи, несигурността на потребителите, недостатъчно развитата инфраструктура за зареждане в Европа, доминацията на китайските производители във веригата за доставки и 15-процентните мита, наложени наскоро от Доналд Тръмп.

Според медиите в Германия различни политически и индустриални формирования се обединяват, за да подготвят съвместна стратегия срещу европейската забрана от 2035. И всички те изглеждат убедени в едно нещо - plug-in хибридната технология трябва да бъде основният фокус на този преход.

Основните политически партии вече са заели позиция, в по-голяма или по-малка степен. Консервативният алианс ХДС/ХСС открито призовава за отмяна на забраната и за фокусиране върху PHEV. Социалдемократическата партия (ГСДП) е разделена по въпроса, въпреки че най-голямата фракция в нея вече е отворена да обмисли хибридни технологии, особено за автопаркове в ЕС.

„Електрическите технологии са единствената реална възможност за германската автомобилна индустрия“, твърди ГСДП. Лидерът на ХСС Маркус Сьодер е още по-директен: „Ако не реагираме бързо, стотици хиляди работни места ще бъдат заложени на карта. Трябва да спрем постепенното премахване на двигателите с вътрешно горене сега. Нуждаем се от технологична отвореност. Правилно е да насърчаваме електрическите превозни средства, но би било сериозна грешка да разчитаме изключително на тях.“

IG Metall - най-големият синдикат в металургичната индустрия в Германия и Европа, както и Германската асоциация на автомобилната индустрия (VDA), също призовават за по-голяма технологична отвореност и по-широк подход. Очаква се скоро в Германия да се проведе автомобилна среща на върха, за да се постигне обща позиция, която да бъде представена на Европа.

Друга важна и дългоочаквана среща е планирана да се проведе на 12 септември. Производителите ще се срещнат с европейските лидери в рамките на „Стратегически диалог“ за бъдещето на европейската автомобилна индустрия. И също ще настояват за отмяна на забраната, като това вече беше анонсирано от ACEA (Асоциацията на автомобилните производители в Европа).

„Постигането на строгите цели за емисиите на CO2 за автомобили и микробуси през 2030 и 2035 е просто невъзможно в днешния свят. Електрическите превозни средства ще поведат промяната, но трябва да има място и за plug-in хибриди, удължаващи пробега, високоефективни превозни средства с двигатели с вътрешно горене, водород и декарбонизирани горива“, обявиха от Асоциацията в специално писмо.

Документът на ACEA отива по-далеч, като посочва именно 12 септември като решеващ за индустрията. „Следващият стратегически диалог е моментът да променим курса. Това е последната възможност на ЕС да адаптира политиките си към настоящите пазарни, геополитически и икономически реалности, или рискува да застраши една от най-успешните и конкурентоспособни в световен мащаб индустрии. Пътят изисква повече прагматизъм и гъвкавост, за да се поддържа двигателят на европейския автомобилен сектор.“

0 от 500
  • #28
    9 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Аз оглеждам 2.0tdi коли с евро 6 напоследък. Представа си нямате какви цени държат втора ръка. Колкото нова електричка от нисък клас. Случайност? Не бих казал. Аз кола с батерия не искам, дори хибрид.
  • #27
    8 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    тук стана като църква има един проповедник който от сутрин до вечер ни натрапва идеята за електрификация на автомобилния транспорт наскоро пак някой беше качил клип в инстаграм за километрична опашка от електрички чакащи за зареждане някъде на границата с шенген - турция така е другаре ако комунизмът е съветска власт плюс електрификация, тогава европейска власт е комунизъм минус електрическа мобилност
  • #26
    2 rate up comment 6 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    А това, че захаринчо шекеров оставя всякакви псувни по мой адрес без да ги изтрие след доклад, го прави явен съучастник, което не е тайна за никого. Но пък мен редовно ме трие и банва. Питай го защо, независимо дали тук в писмен вид или срещу огледалото.
  • #25
    0 rate up comment 8 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    До антиелектрика. Не видях че си писал, защото сме писали заедно, но си помисли дали за мен е нормално, докато си вися на плажа да преглеждам какво сте писали и да отговарям с факти и цифри от реалността или усърдните машинни инженери, докато са на работа да пишат непрестанно абсолютни глупости които нямат връзка с реалността, физиката и математиката?
  • #24
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Димов ( преди 2 месеца )
    Нашият приятел използва метода теслиране,нещо като телепортация.Зарежда за 5 минути в Китай и се теслира в Пещера.
  • #23
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Димов ( преди 2 месеца )
    Нашият приятел отново изплиска легена. Никой не казва,че не съществуват такива зарядни.Казвам само,че ти няма как да ги ползваш за прословутото пътуване София Резово.Ще те бия по този маршрут отиване и връщане със всеки двайсет годишен дизелов таралясник със 70 литров резервоар.
  • #22
    1 rate up comment 5 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Или пак ще играем пиесата - погледнах от терасата на панелката в Чайка Варна и не видях, следователно е напълно невъзможно такава технология да съществува където и да е по света. Щом аз не съм го видял значи не съществува.
  • #21
    9 rate up comment 4 rate down comment
    Антиелектрика ( преди 2 месеца )
    Абе кой говори с теб, електронаркоман? Говоря да се вземат мерки от сайта, защото всичко излиза извън всякакви нормални граници, когато един украински китаефил спами по цял ден. А ти си вярвай колко е нормално по цял ден да висиш в нета и да бълваш пост след пост, както и да си вярваш, че срещу теб има световен заговор от Путин и всички мнения срещу теб са от редактора на сайта. Вярваш, че си Дон Кихот и се бориш срещу световното зло. Не ме занимавай с болния си мозък!
  • #20
    0 rate up comment 6 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Гост ха-ха Захариев , шекерчо, виждаш ли кой е психично болният който не може да разбере какво му говорят и се налага да се пишат десетки мнения с обяснения? Вместо отново и отново да ти пиша вземи просто прочети колкото пъти трябва, примерно 33 пъти коментари 9 10 и11, което ще ми спести 33 пъти преписване на три коментара което са поредни 100 коментара само защото ти си функционално неграмотен и не си разбрал след първото обяснение на въпроса който отново задаваш.
  • #19
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Хаха ( преди 2 месеца )
    Приятно зареждане в Китай троти нетка.Само не каза как ще стигнеш до там.