IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

ЕС реши да преразгледа забраната на ДВГ от 2035 година

Урсула фон дер Лайен допуска използването на биогорива

Европа ще преразглежда забраната на бензинови и дизелови автомобили, която трябва да влезе в сила през 2035. Това обяви председателя на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен в писмо до лидерите на 27-те страни от ЕС преди срещата на върха, насрочена за 23 октомври.


Porsche ДВГ


„След последния стратегически диалог реших да ускоря преразглеждането на Регламента за емисиите на CO2 за автомобили и микробуси до края на годината. При подготовката за преразглеждането оценяваме ролята на горивата с нулеви и ниски емисии в прехода към автомобилен транспорт с нулеви емисии след 2030, като това включва електронните горива, както и усъвършенствани биогорива", се казва в позицията на Фон дер Лайен.

Тъй като до края на годината остава малко повече от 3 месеца, Европейската комисия ще трябва да координира дискусиите между държавите-членки. Част от тях винаги са настоявали за по-голяма гъвкавост и технологичен неутралитет, докато от друга страна има държави като скандинавските страни, Испания и Португалия, които не са склонни забраната да бъде преразгледана.

Много производители вече са се отказали от плана за производство само на електрически автомобили до края на десетилетието, като при някои от тях обратът в намеренията е много рязък. Porsche, например, обяви пристигането на нов SUV с термични двигатели, въпреки че този модел е разработван като електромобил. Alfa Romeo, на свой ред, отложи представянето на ново Stelvio, тъй като то също беше планирано като електромобил.

Очаква се, че Европа ще отвори вратата за технологична неутралност, като същевременно запази предпочитание към електричеството, създавайки устойчива европейска система (особено икономически, от страна на индустрията и потребителите), която може да се конкурира с китайските производители. Част от нея ще бъдат малки електрически автомобили в стила на японските кей-карс, като те ще бъдат разработени и произведени изцяло в Европа. Такъв може да бъде показания неотдавна Dacia Hipster.


0 от 500
  • #25
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Toni Ivanov ( преди 1 месец )
    Тя - ЕК не може да намали за мърсяването на атмосферата от войните,които тя поддържа нито може да регулира пожарите на горите,които бошуват по целия свят.
  • #24
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Toni Ivanov ( преди 1 месец )
    Тези от ЕС оправиха всичко друго та стигнаха до колите с ДВГ и регулация,кой има право да кара кола,визирам тормоза,който да искат да наложат на шофьорите пенсионери. Тази комисия да се заеме с важните въпроси в ЕС,а не с кокошкарски неща. Това ще разтури целия ЕС. Те искат да намалят уж вредните емесии в Европа,но това няма да окаже голямо значение,защото никой друг континент не поемат тази инициатива и не стои на дневен ред.
  • #23
    2 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    До 2,като сте улави и безмозъчни да ги търпите ша караш ако требе и сешоар кат ти каже фон дер Layнiaйнен. Нъл те ти определят житието и битието бе сървул неграмотен,чрез тукашните управляващи ***,прасета и тикви.
  • #22
    2 rate up comment 5 rate down comment
    до 20 ( преди 1 месец )
    Как да ти повярваме, като базираш "мнението" си на 100% лъжа? ЕС не е налагала определана технология. Водородните автомобили бяха - и са - бенефициент на съвсем същите субсидии като ел., само че пазарът не ги пожела, защото са обективно и многократно по-лоши. Ако фирмите бяха намерили начин ДВГ са върви с нула емисии, също нямаше да е забранен.
  • #21
    7 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ама то от забрана няма нужда, те двг колите ще си отпаднат постепенно и естествено по чисто икономически причини до 2035.
  • #20
    10 rate up comment 5 rate down comment
    Н.Тесла ( преди 1 месец )
    За всеки вид транспорт и гориво би могло да си има потребителска ниша в общественото пространство. Абсолютизирането и фаворизирането на само Електро или само ДВГ е дълбоко порочно и граничи с фанатизъм. Но днешната Евро Комисия, обсебила континента без мандат се опитва да налага псевдо еко идеи със съмнителна ефективност и още по-съмнителни задни мисли. Грубото администриране на обществото и още повече на икономиката с нелогични, нереалистични, смъртоносни икономически Еко идеи е опасно за Е ...
  • #19
    6 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    100% съм за да се разрешат синтетичните горива. Ще е много забавно да гледаме няколко ентусиасти как се опитват да ни убедят, че зареждането по 10 лв. литъра е по-изгодно от ток за 10 ст. киловата. Явно ще са същите ентусиасти, които изградиха водородни станции за стотици хиляди едната, а сега ги затварят поради почти нулеви продажби и космически разходи за поддръжка.
  • #18
    6 rate up comment 6 rate down comment
    Друг Гост ( преди 1 месец )
    До 17 - този път няма да стане. Увеличаване на цената на горивата увеличава цените на всичко - хората няма да ги изтърпят. В момента европарламента не отразява гласуването за местните парламенти. Изобщо няма да мине. Бюджета на Ес също няма да мине
  • #17
    7 rate up comment 9 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    До 15. Разбира се че ще разберат и ще псуват Меркел, Урсула и следващите. Ще псуват и ще пълнят резервоара и ще ги действат по метода на сварената жаба. Увеличават температурата постепенно и жабата не се усеща да изскочи от водата, докато не бъде сварена. И на тях така ще им вдигат с по 10 стотинки на няколко месеца горивата докато станат 5 лв, защото ако ги вдигнат веднага двойно, най-големите антиелектрици ще скочат в електромобилите.
  • #16
    6 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    Или пък желаете да бъдат засети плодородните земи с рапица за производство на биодизел и царевица за производството на етанол? Засега са засети 1% от площта на България с рапица. 4% от обработваемите площи само за добавяне на 10% био добавка към дизела. Ами ако трябва да станат 100%? Ще сечем гори, които абсорбират въглероден диоксид и имат отрицателен въглероден отпечатък, за да ги засадим с рапица и царевица които имат нулев въглероден отпечатък?