IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Ще бъдат ли забранени SUV в Европа?

Бъдещето им е свързано с безопасността и екологията

Европейски активисти призовават за реформи, които биха могли да ограничат продажбата на големи SUV и пикапи в Европейския съюз в бъдеще. Последните изследвания показват, че нарастващата популярност на този тип превозни средства не само възпрепятства мобилността в градовете, но и оказва отрицателно въздействие върху безопасността на пешеходците.


SUV


В Европа популярността на SUV нараства през последното десетилетие, след като преди това тези превозни средства бяха свързвани главно с американските пътища. Те впечатляват с размерите си, предлагат голямо товарно пространство и дават на водачите усещане за комфорт и сигурност. Въпреки това, както предупреждава организацията "Транспорт и околна среда", въпреки тези предимства, големите автомобили също носят сериозни рискове, особено за обществената безопасност.

SUV вече са като малки автобуси. Размерът им е голям проблем

Тези опасения трябва да бъдат потвърдени от неотдавнашен доклад, който показва, че средната ширина на новите автомобили, продавани в Европа, се увеличава с един сантиметър на всеки две години. В момента тя е между 170 и 180 см, което е с над 11 сантиметра повече от 2001 година. Активисти предупреждават, че ако европейските страни не се справят с проблема с извънгабаритните автомобили, скоро по улиците на града ще има само "малки автобуси".

SUV за заплаха за пешеходците и гаранция за по-голямо замърсяване

Това обаче не е краят на тревожните заключения. Както се подчертава в доклада, оставянето на настоящите разпоредби непроменени означава умишлено излагане на гражданите на Европейския съюз на опасност. По-големите превозни средства, като SUV, представляват много по-голяма заплаха за пешеходците - както се потвърждава от миналогодишното проучване на Европейския съвет за безопасност на транспорта. Експертните становища показват, че при скорости над 64 км/ч смъртността сред пешеходците, ударени от стандартен лек автомобил, е 53 процента, докато при SUV - до 100 процента.


SUV


В същото време експертите подчертават, че SUV консумират непропорционално повече гориво от традиционните леки автомобили, като същевременно отделят повече замърсители. Освен това размерът им ги прави по-трудни за шофиране и по-малко предвидими на пътя, което увеличава риска в градския трафик.

Бъдещето на SUV автомобилите ще бъде решено от Европейския съюз

Европейският парламент вече обяви реакция на тревожни сигнали от експерти и заяви, че ще предприеме действия за намаляване на броя на джипове по европейските пътища. Според редица европейските медии първите стъпки в тази посока вече са предприели Франция, Нидерландия и Белгия. Париж и Брюксел обмислят въвеждането на допълнителни такси за паркиране за по-големи и по-тежки превозни средства, докато в Амстердам от известно време има забрана за влизане на джипове в централните части на града.

0 от 500
  • #14
    3 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Това е пълна тъпотия,аз мисля че тия искат да се върнат назад във времето когато са имали коне и каруци.
  • #13
    9 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Просто трябва да има много по-високи данъци и такси за автомобили над определени размери. Сега много медерно стана да се внасят някакви пикапи и SUV от САЩ. Някакво надиграване за кой е с по-голяма кола. И все някакви с мания за величие, псевдо мутри и тарикати ги карат.
  • #12
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    хващам се на бас че вресливите "активисти" не са притежавали автомобил през живота си
  • #11
    14 rate up comment 4 rate down comment
    До # ( преди 3 месеца )
    Реват срещу агресорът нападнал Украйна. Нормалните хора подкрепят жертвата, а не насилникът.
  • #10
    7 rate up comment 19 rate down comment
    Някой ( преди 3 месеца )
    Тези псевдоекоактивисти защо не ревът срещу военните помощи за Украйна,да не би да им помагат с еко бомби.Гадни дупедавци....
  • #9
    10 rate up comment 11 rate down comment
    Митев ( преди 3 месеца )
    Поредната глупост,тия които ги използват за бизнес какво да правят,има ли нещо което да не сме "убили", явно е че се връщаме назад,за по предприемчивите,купете си кон и каруца.....
  • #8
    6 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Те вече са забранени освен само за хората с излишни пари, големите джипове минават 200к дори от жалки марки. Единствено на поносима цена внос от САЩ, там обаче ще им дойде нанагоре с разхода на гориво което ще се набият още еко таксички.
  • #7
    10 rate up comment 22 rate down comment
    Антиелектрика ( преди 3 месеца )
    Плаща, за разлика от собствениците на миксери, които същите тези евролигльовци ги поставят в привилегировано положение.
  • #6
    12 rate up comment 6 rate down comment
    До 1 ( преди 3 месеца )
    Точно собственика на този огромен СУВ на снимката едва ли плаща данъци.
  • #5
    17 rate up comment 19 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Това са най здравите, най практичните и най безопасните автомобили! Статистиката ясно го показва и доказва. Най малко катастрофи стават с джипове, пикапи и бусове. Най много катастрофи с най много загинали стават със седани и спортни купета. По нашите ширини всички знаем че всяка трета катастрофа е със участието на немски премиум седан. Най често BMW или Ауди.