IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Макрон се запъна: Да се забрани ДВГ от 2035

Франция и Испания се обявиха против германското предложение забраната да бъде отменена

Словашкият премиер Роберт Фицо и германският канцлер Фридрих Мерц очакват ръководството на ЕС да преразгледа забраната за производство и продажба на превозни средства с двигатели с вътрешно горене в общността от 2035.


Забрана на ДВГ


„Заедно с германския канцлер заявихме, че резултатът от нарастващия натиск върху органите за вземане на решения в ЕС с голяма степен на вероятност ще бъде определено преразглеждане на тази забрана, например чрез разрешаване на продължаващото производство на хибридни превозни средства“, написа Фицо във Facebook след срещата си с Мерц.

В същото време обаче Франция и Испания заеха позиция срещу Германия и потвърдиха подкрепата си за забрана за продажба на двигатели с вътрешно горене в ЕС до 2035. В писмо, разкрито от медийния канал Contexte и препубликувано от AFP и BFM, се казва, че Франция и Испания обединяват сили, за да поискат запазване на целта за 2035. Двете държави изрично изискват Европейската комисия „при никакви обстоятелства да не поставя под въпрос целта за нулеви емисии“ за 2035.

Крайният срок 2035 е съществен ориентир за автомобилния сектор“, заявяват двете страни в същия документ, въпреки че въпреки това изразяват подкрепа за „гъвкавост“ за индустрията, но само ако тези корекции са от полза за автомобилния сектор на Стария континент.


0 от 500
  • #41
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    "Тинтири_минитири ( преди 5 часа )И кой бил против европейските батерии? Разликата между електриците и антиелектриците е, че ние казваме НЕ МОЖЕ САМО докато вие казвате ИСКАМЕ САМО! Нека прави Европа батерии... ама не може! Няма как да покрие нуждите си по ред причини! За това "антиелектриците" казваме: ДВГ трябва да остане и всеки да има право на избор! " ОБЪРНИ ВНИМАНИЕ НА РИТОРИКАТА МИ - винаги е била че клиента ЩЕ ИЗБЕРЕ по-изгодното РЕШЕНИЕ. Електромобили и батерии КОГАТО ИМ ДОЙДЕ ВРЕМЕТ ...
  • #40
    5 rate up comment 7 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Имат още 10 години да се научат да произвеждат електромобили. Ако не се научат дотогава и електромобилите им не са желани, забраната през 2035 ще бъде отменена, освен ако много преди това китайците не са завладели Европейския автомобилен пазар а не дай Боже и европейските автомобилни марки.
  • #39
    2 rate up comment 8 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    До 23. Именно! Ако искаха да продават електромобили като китайците, да бяха направи ли електромобили които са желани от клиентите, а да не им ги продават на сила. Точно пък френските се зареждат със 100 kW и имат малък пробег, което ще рече, че не стават за нищо и няма кой да ги желае. Ако бяха произвели електромобил като xiaomi и за френските електромобили щеше да има опашка от 60 месеца, за да си получиш електромобила. А това е производител на телефони с нулев опит в автопроизводството.
  • #38
    4 rate up comment 7 rate down comment
    123 ( преди 1 месец )
    Макароня, скоро май не е ял бой от баба/дядо си (има данни, че баба му е с дръжка, та не се знае кой е мъжът в семейството, но като гледам как го бие, мисля, че е ясно на всеки). Та този еврожендър от кога почна да разбира от коли, че и акъл да дава. Ясно е, че всичко е политика и интереси, и никой не мисли за екология, а още по-малко за хората. Какъв зор имат да спира колите с ДВГ не схващам. Ако електричките бяха толкова убави, хората щяха да си ги купуват и да забравят за ДВГ. Да, ама не...
  • #37
    2 rate up comment 8 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Казах ти че от 2018 година няма такива преференциални цени. Оттогава насам имаше само за малки покривни домашни централи, но вече и за тях няма преференциални цени. Но въпреки това, само за тази година бяха изградени повече мощности отколкото от 2008 до 2018 година, когато всички изградени тогава централи получаваха преференциални цени. Сега всички продават на борсови цени понякога на нулеви и отрицателни без да получават каквито и да е компенсации, да не говорим преференции. ТАКА ЧЕ ЛЪЖЕШ
  • #36
    1 rate up comment 6 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    До друг Гост. Все пак винаги съм готов да изслушам аргументите на другите и да ги обсъдим. ТИ ИМАШ ЛИ МНЕНИЕ ПО ВЪПРОСА ИЛИ ПРОСТО НЕ СИ СЪГЛАСЕН С МОЕТО АМА НЯМАШ СВОЕ И ДОЙДЕ ДА ПСУВАШ? Какви според тебе са ПРОБЛЕМИТЕ на Европа и европейските автомобилни производители и какви смяташ че ТРЯБВА ДА БЪДАТ РЕШЕНИЯТА на настоящите проблеми Ако има такива и за избягване на БЪДЕЩИ ПРОБЛЕМИ? Какви са АЛТЕРНАТИВНИТЕ РЕШЕНИЯ за автомобилостроенето и енергетиката различни от батерии?
  • #35
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Друг Гост ( преди 1 месец )
    "Разбира се че усвояват европейски програми". Има преференциални цени за изкупуване на тока. КЕВР ги определя.
  • #34
    1 rate up comment 5 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Напълно логично В същото ще се случи и с електромобилите по напълно ИКОНОМИЧЕСКИ причини, НАПУК НА ПОЛИТИЦИТЕ И ПОЛИТИКИТЕ. От пет години повтарям че няма никакво значение дали ще има или няма да има забрана за ДВГ през 2035. Или дотогава електромобилите ще са станали по-евтини И клиентите са ми ще си ги купуват и без забрани или няма да са по-евтини и забраната ще бъде отменена докато цените не се изравнят.
  • #33
    2 rate up comment 7 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    При батериите е почти същото. Разбира се че усвояват европейски програми, но така най-лесно се прокарва чисто бюрократично, за да може въобще да ти дадат капацитет и разрешителни. А иначе вече има заявки за десетина гигавата и няколко десетки гигават часа БЕЗ НИКАКВИ ДЪРЖАВНИ ПОМОЩИ. Вече заработи и един от най-големите заводи за производство на батерии за съхранение на енергия в Европа който се намира в България и произвежда почти всичко без клетките. ИКОНОМИКАТА ВИНАГИ ПОБЕЖДАВА ПОЛИТИКАТА.
  • #32
    1 rate up comment 6 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Да кажеш Колко пари са дотациите за фотоволтаици от 2018 година насам за България, че доколкото знам още тогава ги спряха и за две-три години не беше добавен почти нито един мегават. А сега се добавят гигавати на година СЪС САМОФИНАНСИРАНЕ като държавата ПРЕЧИ ЗА ПОВЕЧЕ ИНСТАЛАЦИИ, а не помага както твърди пропагандата ти. Докажи ми че греша и дай данни за дотациите? Най-много да е помогнато на някое училище или болница да си изгради собствени фотоволтаици по някоя програма и толкова.