IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Колко от батерията си запазва Tesla след 410 000 км?

Този Model 3 доказва колко е важно „правилното“ зареждане

Един от най-разпространените притеснения относно електрическите автомобили е трайността на батериите и;. Опасенията са, че след няколко години капацитетът им значително ще намалее, което ще направи автомобила неизползваем или скъп за поддръжка.


Tesla


Конкретни случаи обаче все по-често доказват обратното. Последният пример идва от Западна Австралия, където Tesla Model 3 от 2021 е изминала впечатляващото разстояние от 410 000 км с оригиналната батерия и двигател, като все още запазва между 88 и 90% остатъчен капацитет (SOH или "State of Health").

Моделът - Standard Plus с 60 kWh LFP батерия и задно предаване, се използва ежедневно за превоз на пътници (Uber), като Системата за управление на батерията (BMS) разкри впечатляващи данни. В 71% от случаите зареждането е направено бавно, тоест с променлив ток (38 012 kWh) и 29% в бърз режим DC (15 556 kWh), като тази комбинация се счита за оптимална за здравето на акумулатора.


Tesla


Според изчисления на Еди Гутманис, основател на EV Workz (консултант на инженерни услуги), ако същото разстояние е било пропътувано със среден бензинов автомобил от 7 л/100 км, горивото би струвало около 50 000 австралийски долара (около 30 000 евро). Вместо това действителните разходи за зареждане на Model 3, възползвайки се от местните цени на електроенергията, са близо 13 000 австралийски долара (8000 евро). Това означава икономия от 37 000 австралийски долара (20 000 евро) само за енергия, да не говорим за по-ниските разходи за поддръжка от двигател с вътрешно горене.

Гутманис допълва, че за постигането на подобни резултати най-важното е правилната и редовна поддръжка. За 4 години от закупуване на този Model 3 се е наложило само едно посещение в сервиз за по-сериозен ремонт и това е станало, след като са се появили осезаеми вибрации по време на шофиране. Оказва се, че проблемът е в подпорите на електромотора, които са заменени за 7 часа срещу 130 долара (80 евро) и сега колата е като „чисто нова“.


0 от 500
  • #86
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Електричката е два пъти по скъпа от автомобил на бензин така, че съм напред с матриала.
  • #85
    2 rate up comment 5 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    А ако се сещаш, на гост само горивото му струва 20 стотинки на километър без да броим цената на автомобила.
  • #84
    3 rate up comment 5 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    И знаеш ли какво е смешното, че на гост, който досега е изминал 41 000 км и е дал 8000 лв само за гориво за четири години, при 10 000 лв за автомобил това прави 18 000 лв за 41 000 км - 44 стотинки за километър. Теслата заедно с цената на зареждането е излязла на собственика около 20 стотинки за километър за тези 410 000 км и четири години.
  • #83
    3 rate up comment 5 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Това ли ти е аргумента за остатъчната стойност? Кой каквото и да те пита Ти му обясняваш, че е бременен. Това разбира се си има своята диагноза, но ако ти я кажа ще се обидиш. Междувременно попита ли чат gtp колко ще му струва на гост toyota-та за да измине 410 000 км, за да не би да съм те излъгал за тези 100 000 лв
  • #82
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Хаха ( преди 3 месеца )
    Бре менната тротинетка все цикли са му в главата.
  • #81
    1 rate up comment 5 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Да си поговорим и за остатъчната стойност? Искаш ли?
  • #80
    2 rate up comment 5 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Дано и портфейла ти да има безкрайно място за банкноти с които да си пълниш резервоара. Сметна ли колко са общо парите за зареждане на 410 000 км? Защото на инженер поета гост, 10-годишната му Toyota за 10 000 лв харчи по 30 лв на 150 км което за психопатите може и нищо да не значи, но за всеки второкласник означава 20 стотинки на километър и 82 000 лв 410 000 км. Тоест след четири години би му струвала над 100 000 лв. Тази Тесла от статията струва 80 000
  • #79
    2 rate up comment 5 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Ето че се появи най-големия математик измежду математиците професори инженер поети. Както винаги аргументите му са железни . Като му копираш коментарите на чат gtp и без да питаш ти отговаря този е от ТРОЛОВЕТЕ ПСИХОПАТИ
  • #78
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Хаха ( преди 3 месеца )
    Моят резервоар има безкраен брой цикли, които надхвърлят живота на колата.
  • #77
    1 rate up comment 5 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Така си и помислих. Ако употребя реториката на антиелектриците - изпокриха се като лалугери по дупките си. Да продължим с обясненията за двойкаджии? 15 556 kWh х 69 стотинки = 10733,64 лева за бързото зареждане - 9 лв на 100 км. Хайде сега да видим дали могат да се справят със смятане на средна аритметично - любимата им дума? Колко лева на 100 км е средно аритметично за всичките 410 000 км? Колко километра са заредени на бърза и колко на бавна зарядна станция от тези 410 000 км? А дано ама н