IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Колко от батерията си запазва Tesla след 410 000 км?

Този Model 3 доказва колко е важно „правилното“ зареждане

Един от най-разпространените притеснения относно електрическите автомобили е трайността на батериите и;. Опасенията са, че след няколко години капацитетът им значително ще намалее, което ще направи автомобила неизползваем или скъп за поддръжка.


Tesla


Конкретни случаи обаче все по-често доказват обратното. Последният пример идва от Западна Австралия, където Tesla Model 3 от 2021 е изминала впечатляващото разстояние от 410 000 км с оригиналната батерия и двигател, като все още запазва между 88 и 90% остатъчен капацитет (SOH или "State of Health").

Моделът - Standard Plus с 60 kWh LFP батерия и задно предаване, се използва ежедневно за превоз на пътници (Uber), като Системата за управление на батерията (BMS) разкри впечатляващи данни. В 71% от случаите зареждането е направено бавно, тоест с променлив ток (38 012 kWh) и 29% в бърз режим DC (15 556 kWh), като тази комбинация се счита за оптимална за здравето на акумулатора.


Tesla


Според изчисления на Еди Гутманис, основател на EV Workz (консултант на инженерни услуги), ако същото разстояние е било пропътувано със среден бензинов автомобил от 7 л/100 км, горивото би струвало около 50 000 австралийски долара (около 30 000 евро). Вместо това действителните разходи за зареждане на Model 3, възползвайки се от местните цени на електроенергията, са близо 13 000 австралийски долара (8000 евро). Това означава икономия от 37 000 австралийски долара (20 000 евро) само за енергия, да не говорим за по-ниските разходи за поддръжка от двигател с вътрешно горене.

Гутманис допълва, че за постигането на подобни резултати най-важното е правилната и редовна поддръжка. За 4 години от закупуване на този Model 3 се е наложило само едно посещение в сервиз за по-сериозен ремонт и това е станало, след като са се появили осезаеми вибрации по време на шофиране. Оказва се, че проблемът е в подпорите на електромотора, които са заменени за 7 часа срещу 130 долара (80 евро) и сега колата е като „чисто нова“.


0 от 500
  • #96
    1 rate up comment 2 rate down comment
    до 93 ( преди 3 месеца )
    Благодаря, че ни демонстрира, доказа и предоказа колко тъъппи са антиелектриците. Страшен си, брат!
  • #95
    2 rate up comment 3 rate down comment
    до 93 ( преди 3 месеца )
    Да си ***, да си *** - ама чак толкова да си ***!? На кой свят китайските коли струват нещо и в коя вселена човек, който си купува китайски електромобил в Европа не е еталон за тъпота?
  • #94
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Българският антиелектрик-москофил-тойоткаджия от доводи, логика, математика или истина не разбира. Мозъкът му стига единствено да повтаря до втръсване лъжата за смяна на батерия и електромотори на 100 хил.
  • #93
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    beenvence 7
  • #92
    1 rate up comment 2 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Марка и модел?
  • #91
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    виждам че си броите стотинките само да кажа за реален случай нов електромобил гаранционен в индивидуално изпълнение платен кеш и след три месеца висене по сервизи собственика олекна с около 30 процента от пазарната стойност закупен по програма за обратно изкупуване вие си продължавайте колко стотинки спестявяте
  • #90
    2 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Но все още остава отворен въпросът, ти колко пари ще дадеш за гориво още за първата смяна на батерията след 800 хиляди километра, след като за първите 400 хиляди гост дава 82 000 лв? Ако собственика смени целия автомобил за 39 000 евро, а не само батерията, ще му останат 4 000 лв с които ще може да зареди ток за още 200 хиляди километра. Но АНТИМАТЕМАТИК трудно ще разбере и ще трябва да ви го обяснявам още три години само този пример, след като не разбрахте концепцията предишните 10 години.
  • #89
    3 rate up comment 3 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Смяната на една батерия с труда струва 12 000 долара. Като гледам тази ще стигне 80% от капацитета след още толкова километри. Дали някой ще желае да си сменя батерията на автомобил за 800 000 км, а камо ли да смени още две батерии на 800 000 км и да навърти 2,4 милиона километра с един автомобил.
  • #88
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Ти ще сметнеш ли колко струват 3 смени на батерията и електромотор с включен труд?
  • #87
    3 rate up comment 3 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Ако минаваше 400 хиляди километра за четири години друга песен щеше да пееш. Ще сметнеш ли колко пари ще дадеш за гориво за 410 000 км ако беше на мястото на този?