IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Колко от батерията си запазва Tesla след 410 000 км?

Този Model 3 доказва колко е важно „правилното“ зареждане

Един от най-разпространените притеснения относно електрическите автомобили е трайността на батериите и;. Опасенията са, че след няколко години капацитетът им значително ще намалее, което ще направи автомобила неизползваем или скъп за поддръжка.


Tesla


Конкретни случаи обаче все по-често доказват обратното. Последният пример идва от Западна Австралия, където Tesla Model 3 от 2021 е изминала впечатляващото разстояние от 410 000 км с оригиналната батерия и двигател, като все още запазва между 88 и 90% остатъчен капацитет (SOH или "State of Health").

Моделът - Standard Plus с 60 kWh LFP батерия и задно предаване, се използва ежедневно за превоз на пътници (Uber), като Системата за управление на батерията (BMS) разкри впечатляващи данни. В 71% от случаите зареждането е направено бавно, тоест с променлив ток (38 012 kWh) и 29% в бърз режим DC (15 556 kWh), като тази комбинация се счита за оптимална за здравето на акумулатора.


Tesla


Според изчисления на Еди Гутманис, основател на EV Workz (консултант на инженерни услуги), ако същото разстояние е било пропътувано със среден бензинов автомобил от 7 л/100 км, горивото би струвало около 50 000 австралийски долара (около 30 000 евро). Вместо това действителните разходи за зареждане на Model 3, възползвайки се от местните цени на електроенергията, са близо 13 000 австралийски долара (8000 евро). Това означава икономия от 37 000 австралийски долара (20 000 евро) само за енергия, да не говорим за по-ниските разходи за поддръжка от двигател с вътрешно горене.

Гутманис допълва, че за постигането на подобни резултати най-важното е правилната и редовна поддръжка. За 4 години от закупуване на този Model 3 се е наложило само едно посещение в сервиз за по-сериозен ремонт и това е станало, след като са се появили осезаеми вибрации по време на шофиране. Оказва се, че проблемът е в подпорите на електромотора, които са заменени за 7 часа срещу 130 долара (80 евро) и сега колата е като „чисто нова“.


0 от 500
  • #146
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 дни )
    Да не твърдиш че трябва да разкараме и остатъка от европейската индустрия, за да изпълняваме зелените сделки?
  • #145
    0 rate up comment 0 rate down comment
    gotse_petkov ( преди 3 седмици )
    Много странно!! Всички разбирачи тук, говорят че карат "еко коли"??? Колите са ви "ЕКО" защото отровната индустрия е в Китай. Искам да ви питам "ЕКО разбирачи", дали щяхте да мислите така, ако същата тази индустрия е в задният ви двор!!! "еколози" сте защото не разбирате производството на "еко колите"....
  • #144
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Като се кача на двг ( преди 1 месец )
    Се чувствам 2 ра ръка човек. Затова вече съм само с ЕV. Как е файтонджии, друго си е да има шум, смрад, вибрации, налягане, смазка, маркучи, течности, рев, масла.
  • #143
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Дони ( преди 1 месец )
    Пробегът като цяло се запазва,но това не променя нещата ,че човек не може до морето да стигне от София без да спира да зарежда. Дори без климатик,фарове и да кара бавно. Има още много какво да се желае от електричките. Да не говорим колко скъпо стана да заредиш на бензиностанция. Стават само за града.
  • #142
    6 rate up comment 13 rate down comment
    Мандръсю Мандръски ( преди 2 месеца )
    да ви светна. карам само еколи. EQS 450+ (62к км, 3г.) и i3 (37к км, 4г.). пробега им не е мръднал. даже се е УВЕЛИЧИЛ, умници. с времето се научаваш как по-добре да ги караш. или по бръже са същият разход или със същата скорост за по-нисък разход. и пробегът РАЗТЕ, с годините така че? стареенето на батерята, не го виждам, ако е да е там, разбирачи!
  • #141
    9 rate up comment 7 rate down comment
    до долния ( преди 2 месеца )
    двг си е отишъл няма по евтино инлесно за подръжка от ел колата
  • #140
    4 rate up comment 8 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Е именно де! Купето оцелява само милион километра, А батерията няколко пъти по толкова
  • #139
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    До 137 Нали мъск каза, че било като "влекач" шасито на торйката. По милион километра целявало
  • #138
    8 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    На тези километри вече си играете на зарчета ...
  • #137
    5 rate up comment 5 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    До 132. Who Cares ( преди 3 дни )Бих перефразирал на "Колко от Модел 3 остава след 410 000 км?" Това е най-разумния въпрос, който някой зададе под статията, макар и с леко заядлив тон. Точно това е начина - да се задават смислени въпроси. А отговорът е, че проблемите на електромобилите вече не са колко батерии ще смениш за живота на автомобила, а колко автомобила/купета може да надживее една батерия.