IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Колко от батерията си запазва Tesla след 410 000 км?

Този Model 3 доказва колко е важно „правилното“ зареждане

Един от най-разпространените притеснения относно електрическите автомобили е трайността на батериите и;. Опасенията са, че след няколко години капацитетът им значително ще намалее, което ще направи автомобила неизползваем или скъп за поддръжка.


Tesla


Конкретни случаи обаче все по-често доказват обратното. Последният пример идва от Западна Австралия, където Tesla Model 3 от 2021 е изминала впечатляващото разстояние от 410 000 км с оригиналната батерия и двигател, като все още запазва между 88 и 90% остатъчен капацитет (SOH или "State of Health").

Моделът - Standard Plus с 60 kWh LFP батерия и задно предаване, се използва ежедневно за превоз на пътници (Uber), като Системата за управление на батерията (BMS) разкри впечатляващи данни. В 71% от случаите зареждането е направено бавно, тоест с променлив ток (38 012 kWh) и 29% в бърз режим DC (15 556 kWh), като тази комбинация се счита за оптимална за здравето на акумулатора.


Tesla


Според изчисления на Еди Гутманис, основател на EV Workz (консултант на инженерни услуги), ако същото разстояние е било пропътувано със среден бензинов автомобил от 7 л/100 км, горивото би струвало около 50 000 австралийски долара (около 30 000 евро). Вместо това действителните разходи за зареждане на Model 3, възползвайки се от местните цени на електроенергията, са близо 13 000 австралийски долара (8000 евро). Това означава икономия от 37 000 австралийски долара (20 000 евро) само за енергия, да не говорим за по-ниските разходи за поддръжка от двигател с вътрешно горене.

Гутманис допълва, че за постигането на подобни резултати най-важното е правилната и редовна поддръжка. За 4 години от закупуване на този Model 3 се е наложило само едно посещение в сервиз за по-сериозен ремонт и това е станало, след като са се появили осезаеми вибрации по време на шофиране. Оказва се, че проблемът е в подпорите на електромотора, които са заменени за 7 часа срещу 130 долара (80 евро) и сега колата е като „чисто нова“.


0 от 500
  • #6
    9 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Продължавам да се кефя как хора, които очевидно нямат опит с електрически коли се изказват като видни разбирачи. Има два варианта. Първият е, че те са пример за Ефекта на Дънинг-Крюгер. Вторият е, че умишлено пишат глупости, защото не се чувстват значими и никой не им обръща внимание, ако не се заяждат с някого. Коментар три е правилен. Има достатъчно статистика и изследвания, които показват точно това, но сте му нацвъкали минуси, само защото не ви харесва информацията.
  • #5
    8 rate up comment 10 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 3 месеца )
    Само че, една Тойота Корола струва 29 хил долара, докато най-евтината Модел 3 струва 54 000 - "печалбата" вече е изядена от покупната цена. Предвид, че електричката има много по-голяма загуба на стойност... и че на 400 хил км е пред смяна на електромотор, който е капсулиран и струва майце си... Един дизел за мен моля пък нека ми е скъпо горивото и обслужването :) П.С. а скоро ще смени и батерии - той срива е внезапен и вече е на ръба ;)
  • #4
    7 rate up comment 8 rate down comment
    Хаха ( преди 3 месеца )
    Това са приказки под шипковия храст.На практика е доста по различно.
  • #3
    13 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Проучванията сочат че съвременни батерии издържат най малко 500 пълни разреждания от 100 до 1% преди въобще да се отчете значителна промяна в капацитета. След 2000 цикъла все още има минимум 80% капацитет. Ако батерията осигурява пробег 400км при 500 цикъла то прави 200 000км. При 2000 цикъла е 800 000км. Ако батерията се пази и се кара само градско с чести дозареждания на бавно зарядно и се поддържа в среден диапазон 40-80% заряд ще издържи над 4000 цикъла или 1 600 000км.
  • #2
    9 rate up comment 10 rate down comment
    Хаха ( преди 3 месеца )
    За 410000 км, този шаран ще сменя батерията за втори път.
  • #1
    14 rate up comment 10 rate down comment
    Гост ( преди 3 месеца )
    Като не върви бизнеса с електрокари, започват да развяват рекламни партенки,дано някой се върже!