IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Колко от батерията си запазва Tesla след 410 000 км?

Този Model 3 доказва колко е важно „правилното“ зареждане

Един от най-разпространените притеснения относно електрическите автомобили е трайността на батериите и;. Опасенията са, че след няколко години капацитетът им значително ще намалее, което ще направи автомобила неизползваем или скъп за поддръжка.


Tesla


Конкретни случаи обаче все по-често доказват обратното. Последният пример идва от Западна Австралия, където Tesla Model 3 от 2021 е изминала впечатляващото разстояние от 410 000 км с оригиналната батерия и двигател, като все още запазва между 88 и 90% остатъчен капацитет (SOH или "State of Health").

Моделът - Standard Plus с 60 kWh LFP батерия и задно предаване, се използва ежедневно за превоз на пътници (Uber), като Системата за управление на батерията (BMS) разкри впечатляващи данни. В 71% от случаите зареждането е направено бавно, тоест с променлив ток (38 012 kWh) и 29% в бърз режим DC (15 556 kWh), като тази комбинация се счита за оптимална за здравето на акумулатора.


Tesla


Според изчисления на Еди Гутманис, основател на EV Workz (консултант на инженерни услуги), ако същото разстояние е било пропътувано със среден бензинов автомобил от 7 л/100 км, горивото би струвало около 50 000 австралийски долара (около 30 000 евро). Вместо това действителните разходи за зареждане на Model 3, възползвайки се от местните цени на електроенергията, са близо 13 000 австралийски долара (8000 евро). Това означава икономия от 37 000 австралийски долара (20 000 евро) само за енергия, да не говорим за по-ниските разходи за поддръжка от двигател с вътрешно горене.

Гутманис допълва, че за постигането на подобни резултати най-важното е правилната и редовна поддръжка. За 4 години от закупуване на този Model 3 се е наложило само едно посещение в сервиз за по-сериозен ремонт и това е станало, след като са се появили осезаеми вибрации по време на шофиране. Оказва се, че проблемът е в подпорите на електромотора, които са заменени за 7 часа срещу 130 долара (80 евро) и сега колата е като „чисто нова“.


0 от 500
  • #26
    6 rate up comment 6 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    На тебе при 30 лв за 150 км за 5 минути бензин, за 410 000 км ще трябва да заредиш 2734 пъти за 82 000 лв Време за зареждане 228 часа на бензиноколонката. Правилно ли го сметнах? Това е една чисто нова Тесла и с останалите пари можеш да заредиш ток за 100 хиляди километра пробег. Посочи ми грешката господин инженер-поет? Знам че не можеш да го сметнеш за това дай на чат gtp да ти го провери преди да пишеш поредната излагация. Това е единствения гарантиран начин да спрете да пишете.
  • #25
    6 rate up comment 5 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Антиматематика пак е ВЯРВАЛ, че смята. Хайде сметни колко щеше да ти излезе бързото зареждане, бавното зареждане и комбинацията между двете при 15 стотинки нощно и 69 стотинки бързо дневно зареждане ? "зареждането е направено бавно, тоест с променлив ток (38 012 kWh) и 29% в бърз режим DC (15 556 kWh)" пак си влязъл в ролята на инженер-поет фантаст и си бягал с 200 от математиката и физиката
  • #24
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Гост ( преди 3 месеца )
    Математичко електричко,този е зареждал по два пъти на ден.На нощна в гаража и на бърза зарядна през деня.Голям пробег от 400 км с две зареждания дневно.
  • #23
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Гост ( преди 3 месеца )
    Умишлено не съобщават колко пъти е сменял батерии и електромотор.Минимум два пъти.
  • #22
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Гост ( преди 3 месеца )
    Математичко електричко,кога ще я научиш математиката.37000 АВСТРАЛИЙСКИ долара са 20000 евро.За 20000 евро може да си купиш бензинов автомобил.Тоя умник дал 40000 евро и после бил "спестил".
  • #21
    7 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Според българският антиелектрик, който преписва "мнението" на московския си товатищ, това е фалшива новина. Защо? Първо, защото така му се иска. Това му желание оправдава всякакво злонамерено разпространяване на лъжи. Второ, колата е зареждана всеки ден - 4х365=1460 цикъла, а той вярва, че литиево-йонните батерии не могат да се зареждат повече от 800 пъти. Трето, той вярва, че батерията на всяка ел. кола трябва задължително да се подменя на 100 000 км. Четвърто, просто така му се иска.
  • #20
    3 rate up comment 2 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Е вече не е грешка 404 само когато се опитам да публикувам коментар.
  • #19
    3 rate up comment 3 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Предишния коментар беше мой, защото имаше "технически проблем" който не ми позволяваше да пиша регистриран. Сега пробвам дали ще стане след като успях да пиша когато излязох от профила.
  • #18
    3 rate up comment 4 rate down comment
    До 17 ( преди 3 месеца )
    Целия автомобил струва 40 000 в Европа. Да не твърдиш че останалите автомобили струват по 3000 евро чисто нови? Ако искаш си го сметни ако този автомобил беше карал в България и зареждан в къщи на нощна и на Финес, които не са най-евтини, но са навсякъде на 69 стотинки за киловатчас.
  • #17
    5 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Спестил 37000 от зареждане,които е дал в повече за покупка на по скъп електромобил.Скъп на триците и евтин на брашното.