Tesla наскоро пусна своя нов Model Y със задно задвижване на пазара в САЩ. Тук обаче ще се съсредоточим за момент върху "стария" модел, който очевидно демонстрира характеристики, които са над средните след малко над 155 000 изминати километра.
Бьорн Ниланд, който е тествал безброй напълно електрически модели през последните няколко години, публикува в своя Yuotube канал видео, което показва колко деградира батерията на Tesla Model Y от 2022 година.
Според най-новите проучвания вече знаем, че батериите са много по-издръжливи, отколкото бихме били накарани да вярваме, но Ниланд все пак искал да види със собствените си очи разликата между нова батерия и такава, която вече е на няколко години. Обикновено, Tesla с пробег от около 150-160 000 километра губи 5-7 процента от ефективността си, но Model Y на Ниланд показва загуба от 11,5 процента.
В момента не знаем точната причина за това прекомерно влошаване, но всичко зависи от начина на използване на автомобила. Ако той се е зареждал изключително с бързо зареждане, ясно е, че загубата на ефективност ще бъде по-голяма. Ниланд обаче посочва, че при две трети от зареждането този Model Y разчита на AC зареждане. Сред променливите е и температурата. Автомобилът е бил управляван само в Норвегия, където температурата на въздуха много често пада под нулата, а електрическите превозни средства, както се знае, особено страдат от суровия климат.
Във всеки случай няма място за притеснение, защото самият Ниланд обяснява, че е карал много модели на ток, подчертавайки как след загуба на 14-15 процента от заряда електрическите автомобили се стабилизират и почти спират да губят ефективност. Някои модели на Tesla, като Model 3 например, са запазили 85% от капацитета на батерията си след 300 00 изминати километри.