IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Колко губи батерията на Tesla Model Y след 155 000 км

Колата е карана само в Норвегия, което също влияе на резултата (ВИДЕО)

Tesla наскоро пусна своя нов Model Y със задно задвижване на пазара в САЩ. Тук обаче ще се съсредоточим за момент върху "стария" модел, който очевидно демонстрира характеристики, които са над средните след малко над 155 000 изминати километра.


Tesla Model Y


Бьорн Ниланд, който е тествал безброй напълно електрически модели през последните няколко години, публикува в своя Yuotube канал видео, което показва колко деградира батерията на Tesla Model Y от 2022 година.

Според най-новите проучвания вече знаем, че батериите са много по-издръжливи, отколкото бихме били накарани да вярваме, но Ниланд все пак искал да види със собствените си очи разликата между нова батерия и такава, която вече е на няколко години. Обикновено, Tesla с пробег от около 150-160 000 километра губи 5-7 процента от ефективността си, но Model Y на Ниланд показва загуба от 11,5 процента.

В момента не знаем точната причина за това прекомерно влошаване, но всичко зависи от начина на използване на автомобила. Ако той се е зареждал изключително с бързо зареждане, ясно е, че загубата на ефективност ще бъде по-голяма. Ниланд обаче посочва, че при две трети от зареждането този Model Y разчита на AC зареждане. Сред променливите е и температурата. Автомобилът е бил управляван само в Норвегия, където температурата на въздуха много често пада под нулата, а електрическите превозни средства, както се знае, особено страдат от суровия климат.



Във всеки случай няма място за притеснение, защото самият Ниланд обяснява, че е карал много модели на ток, подчертавайки как след загуба на 14-15 процента от заряда електрическите автомобили се стабилизират и почти спират да губят ефективност. Някои модели на Tesla, като Model 3 например, са запазили 85% от капацитета на батерията си след 300 00 изминати километри.

0 от 500
  • #10
    3 rate up comment 3 rate down comment
    до 5 ( преди 2 дни )
    Споко, брат, всички пpъцкат като тебе докато не разберат по трудния начин, че няма по-добро от Тесла: разход, ремонтопригодност, надеждност, сигурност, коне, максимална скорост и отново: разход за единица пари. Бори се като пpace с тиква, харчи си парите и пак до това заключение достига. Щото физиката с незнание не можеш победи.
  • #9
    0 rate up comment 0 rate down comment
    до 7 ( преди 2 дни )
    Моята S-ка 2013 на 295 хил. е с остатъчен капацитет 87%. 100% алуминиево купе и окачване, кожен салон - изглежда и върви като нова.
  • #8
    1 rate up comment 0 rate down comment
    МЪСК ( преди 2 дни )
    8 години 192 хил. км ти е гаранцията на батерията, Бьорн. В EV Clinic Загреб са установили над 500 хил. км ресурс на 21700 клетките. Карай се не бой. За тези 10-20 години ще си събрал за 2 нови коли.
  • #7
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Петър ( преди 2 дни )
    Карам от 2 години Тесла S и е в перфектно състояние410 мили минавам
  • #6
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Един ( преди 3 дни )
    Моята Тесла У е на 2 г 100000 и около 5% деградация ,с 500 км рейндж !
  • #5
    12 rate up comment 10 rate down comment
    Hvaliprats ( преди 3 дни )
    276 км реален пробег с едно зареждане. И тия щели да превземат автомобилния пазар и да продават по 20 милиона годишно през 2030-та? Ха-ха-ха-ха, някой системно прекалява с халюциногените!
  • #4
    9 rate up comment 11 rate down comment
    Йелоу такси ( преди 3 дни )
    При нас бяха пуснати 20 Модел 3 и вече останаха работещи 4-5 за година и половина.Американски шитни , сглобявани в Китай!
  • #3
    7 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 дни )
    Всичко което не е покрито от гаранция е ала-бала, обикновено, незнам си какво си, булшит за ***.
  • #2
    5 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 дни )
    Оня ден потърсих втора употреба и сред моделите на тесла масово пробегът за 4-6 години надхвърля 120-160 хил км., за разлика от другите марки където единични са над 50-60.
  • #1
    9 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 дни )
    Една такава електричка ми трябва, на 300 000 км и с 85% батерия.