IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

450 к.с. и „лице“ на Cybertruck – ето я новата Tesla Model Y

Модернизираният кросоувър ще се предлага в две нива на оборудване

Tesla най-после представи актуализирания Tesla Model Y, но премиерата се състоя не в САЩ, а в Китай, където за по-малко от 2024 бяха продадени повече от 400 000 бройки от електрически кросоувър. Сега той получава ревизиран дизайн на бронята и интериора от Model 3, както и подобрения в мощността и пробега.


Tesla Model Y


Предницата на Tesla Model Y е преработена в духа на електрическия пикап Cybertruck, като е покрита с тънък LED DRL модул, а основните фарове са разположени по-ниско. Обновяването е позволило коефициента на съпротивление да бъде леко намален - от предишните 0,23 на 0,22. Отзад има моно светлини и малък спойлер.

Model Y също така получава 19- или 20-цолови джанти и нов син цвят на каросерията. Актуализираният кросоувър е дълъг 4797 мм, което е с 47 мм повече от предшественика. Широчината е 1920 мм, височината - 1624 мм, а междуосието - 2890 мм.

Интериорът включва с 15-инчов дисплей на мултимедийна система, базиран на процесор AMD Ryzen. Както е типично за Tesla, няма арматурно табло - всички данни се показват на централния монитор. В централния тунел няма контроли, а пространството е отделено за безжично зареждане и кутии за съхранение.


Tesla Model Y


Освен това Tesla направи седалките по-удобни - задните са удължени с 15 мм, облегалките за глава са разширени със 17, а електрическото задвижване е подобрено. Панорамният покрив вече се предлага в сребристо покритие, а аудиосистемата може да бъде оборудвана с до 16 високоговорителя.

Електронните асистенти разчитат на оборудване AI4 с подобрени сензори и камери и нов, по-точен радар. Според Car News China, Tesla може да въведе своята система FSD (Full Self-Driving) в актуализирания Model Y за Китай през 2025. Това е най-усъвършенстваният автопилот на Tesla, но все още е с рейтинг SAE на ниво 2+ и не ви позволява да махнете ръцете си от волана.

Базовият Model Y със задно задвижване е оборудван с един електрически мотор с мощност 299 к.с. Тази версия ускорява от 0 до 100 км/ч за 5,9 секунди, а батерията с 62,5 кВт/ч от CATL осигурява до 593 км пробег по китайския цикъл CLTC - с 39 повече от предишната версия.


Tesla Model Y


Кросоувърът със задвижване на четирите колела е оборудван с два двигателя - задният произвежда 264 к.с. сили, а предният - 186. Общата мощност е 450 к.с. Батерията е тип NMC (никел-манган-кобалт) на LG, като капацитетът е 78,4 кВт/ч. Максималният резерв на мощност достига 719 км (+31 км в сравнение с кросоувъра преди фейслифта) според същия китайски цикъл. Този Model Y трябва да ускорява до 100 км/ч за 4,3 секунди.

Цената на Model Y с предно задвижване във версията Launch Edition „Welcome“ е 263 500 юана (33 591 евро), а Model Y 4WD Long-Range Launch Edition ще струва 303 500 юана (40 261 евро). След актуализацията цените са се увеличили с приблизително 4-6%.


Още снимки на обновения електрически SUV - вижте в галерията:


0 от 500
  • #20
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Хахаму ( преди 53 минути )
    Еми значи изборът е направен! Не се подвеждаш по тенденцията и сектантството и вместо най-продаваният автомобил в света си купуваш dacia, като по този начин изразяваш индивидуалността си. Не виждам какъв ти е проблемът и защо трябва да се оплакваш?
  • #19
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Муахаха ( преди 1 час )
    Гледам статията за Дачията под тази и новия Дъстър е направо произведение на изкуството пред този кош с ЛЕД ленти
  • #18
    4 rate up comment 2 rate down comment
    До 9 ( преди 2 часа )
    Но от друга страна никога не мога да разбера защо толкова много се радвате когато ви кажа че Илон Мъск лъже, но толкова се засягате когато ви кажа че Тойода лъже?
  • #17
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До 9 ( преди 2 часа )
    И какво общо има критиката към Тесла с въпроса дали този модел ще е най-продавания автомобил в света, въпреки всичките си кусури, които никога не съм отричал? Аз се радвам на успехите на Toyota и никога не съм коментирал качествата на техните автомобили, а само посоката или по-скоро липсата на посока в която са поели в дългосрочен план. Ето че няколко години по-късно и те си признаха както, че водородната импрограма за леки автомобили е била грешка, така и че ВЕЧЕ не знаят Какво предстои
  • #16
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До 9 ( преди 2 часа )
    Всичко щеше да е перфектно в това което казваш, ако не изникваше едно противоречие. Последно фанатик на китайците или на Тесла съм защото няма как да е и двете заедно? А може би съм фанатик на Toyota, щом вярвам че поне до 2030 ще е марката която продава най-много автомобили в света? Също така винаги съм ги хвалил като качествени и надеждни, въпреки някои издънки за които не признават гаранцията. Особено пък когато редовно говоря колко некачествени са Тесла и какъв психопат е Илон Мъск.
  • #15
    3 rate up comment 0 rate down comment
    До 14 ( преди 2 часа )
    В края на годината вече ще е от 40К евро на склад в Европа както и в момента е толкова, но кога официално ще влязат в БГ не се знае
  • #14
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 часа )
    Не е лоша но вече си купих кола миналата година, а не ми се дават толкова пари (ако и тук беше 40к евро можеше и да ги дам). Иначе успех на бета тестерите но мисля Тесла губи битката с китайците.
  • #13
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Хибридният ( преди 2 часа )
    До 11: Хубаво, но дай малко повече информация: колко излязоха тия солари? Колко излиза Теслата на км в Германия - но сложи и застраховки, обезценяване, обслужване.
  • #12
    1 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 часа )
    Зимата, колко сваляш от лизинга?
  • #11
    5 rate up comment 2 rate down comment
    sdf ( преди 3 часа )
    до 9аз не съм фанатик , а практик..... С 15 кВп фотоволтаик на покрива, защо да карам кола на изкопаеми горива? Зареждам безплатно, че и си свалям от данъците по 35 цента на път за работата. Това ми покрива 60 % от лизинга. Какви ли коли не тествах, просто няма тоя кеф като на Тесла. Йоник 5N струва с екстрите 80.000 евро.....Перформънса на Тесла 60.000. Просто НЯМА какво друго да си купиш. Това е голата истина.