IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Tesla ще спасява Stellantis, Toyota и Ford от глоби в ЕС

Mazda и Subaru също ще купуват квоти за CO2 от американския производител

Три от най-големите автомобилни компании в света - Stellantis, Toyota и Ford, планират да обединят въглеродните емисии с американския производител на електромобили Tesla, за да се съобразят с правилата на Европейския съюз за 2025, показа документ на ЕС във вторник.


Tesla


В създадения от Tesla пул за вредни емисии ще се включат още две японски компании - Mazda и Subaru, докато Volvo, Polestar и Smart планират да се обединят с Mercedes-Benz, показва същият документ, цитиран от агенция Reuters.

Както е известно, през тази година в сила влизат нови екологични стандарти за производителите, продаващи автомобили в ЕС. И ако автомобилните компании не успеят да изпълнят заложените в тях междинни цели или така наречените стандарти CAFE, те ще трябва да платят милиарди евро глоби.

Говорител на Stellantis коментира, че участието на автомобилния производител в пула на Tesla ще му помогне да изпълни целите си за ЕС за 2025 г, като едновременно с това ще оптимизира ресурсите на консорциума, в който влизат общо 14 компании.

„В същото време ние продължаваме да се фокусираме върху разработването на иновативни електрически системи и технологии с ниски емисии, които са в основата на нашата стратегия“, каза говорителят.

По-рано ръководителят на европейските операции на Stellantis - Жан-Филип Импарато, коментира, че въз основа на правилата на ЕС, продажбите на електрически превозни средства на групата в Европа ще трябва да се увеличат от 12% от сегашните общи на 21%, с потенциални глоби от 300 милиона евро за всяка пропусната процентна точка.


0 от 500
  • #14
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 7 часа )
    Харесвам електричките, ама това с тия глоби не е правилно. Така се получава че парите на европейците изтичат в Америка. И как ще се развие електрическата мобилност на компаниите в Европа, като парите им изтичат към Тесла? Ще се получи още по-голямо изоставане.
  • #13
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Скъсани боксерки ( преди 9 часа )
    Нормално е след Тръмпанара и евроде&илите да се наг
  • #12
    6 rate up comment 5 rate down comment
    Hvaliprats ( преди 16 часа )
    Идиoтските регулации водят до идиoтски последствия. Емисиите на Модел У зареден в Полша са 125 гр/км СО2, при лимит 93 гр/км за 2025. Това без да броим 10-те тона СО2 при производство на батерията. Да, ама великите европейски мозъци това го броят за нула. И карат производителите си да плащат на Тесла за да продава по-изгодно и повече от китайските си електромобили. Електромобилгейт е неизбежен.
  • #11
    6 rate up comment 4 rate down comment
    РУК ( преди 16 часа )
    А защо не въведат квоти за наркорателите?Като са тръгнали с глупостите!Производителите на домати, краставици и картофи, да продават квоти на наркокартелите за всеки заловен тон хероин.И така хероина се обмитява като картофи и си влиза свободно!Борбота с климатичните промени - едни вземат пари от други.Яко!Въздуха в Норвегия бил станал с 5% по-чист от както 80% от колите са им електрически!А в Китай тази година щели вече да продават повече EV от ДВГ,но въздуха си бил все тъй.Иначе се борим!Евала
  • #10
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 17 часа )
    "Тесла не продавала въглеродни квоти?" - Това само ти си го твърдиш. Кефи ли те да се самозалъгваш? Това някаква извратена форма на тойоткаджийско онаниране ли е?
  • #9
    6 rate up comment 2 rate down comment
    до 7 ( преди 17 часа )
    Напълно грешиш (или лъжеш умишлено). Тесла е публична компания и в отчетите и приходите от коли и кредити са отделни категории. От много тримесечия продажбата на коли е печеливша. Кредитите са допълнителен бонус за правилна стратегия.
  • #8
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Дизел дава пари на т ( преди 18 часа )
    И така да преведем за хейтърите.Купувате си бензинова кола и плюете по тока. Вашите пари отиват в Тесла и те продават и са на печалба. Тесла на ират скорост хейтъра хейти а парите му вече са напълно електрифицирани. Нищо не е нито чисто нито просто. Никой не може да сметне кое колко е търсено и колко е популярно а реална цена пък забравете.
  • #7
    6 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 20 часа )
    Без продажбите на въглеродни квоти и субсидии, Тесла не може да продава на печалба при тези цени.
  • #6
    5 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 20 часа )
    Гнуст, веднага гледа да извъртиш палачинката, а? Защо не коментираш Тойотка?
  • #5
    8 rate up comment 6 rate down comment
    Гост ( преди 21 часа )
    Тесла не продавала въглеродни квоти?