IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Производителите с хитър ход, за да избегнат глоби

Много клиенти няма да получат новите си коли си до края на годината

Една от най-трудните години за автомобилната индустрия е към края си, като печалбите на производителите ще бъдат сериозно засегнати. И то преди да бъде изчислено какво ще трябва да платят за превишаване на вредните емисии, като основната причина е забавянето на растежа на продажбите на електромобили.


вредни емисии глоби


За да избегнат глоби, автомобилните компании се нуждаят от между 20 и 25% от продажбите им да бъде именно на електрически превозни средства. В същото време обаче клиентите все по-трудно се решават на покупка на такава кола, като предпочитат хибридни модели. И така производителите не могат да покрият екологичните стандарти, което води до финансови санкции.

Този проблем е особено сериозен във Великобритания, където квотата за EV за 2024 е 22%. Догодина тя ще бъде увеличена на 28%, а за 2026 - до 33%, като идеята е до 2035 в страната да се продават само електрически коли. На теория това звучи много добре, но автомобилните компании изпитват затруднения още сега. И за да избегнат глобите, те предприемат нестандартен ход.

Според най-голямата група дилъри на нови автомобили на Острова - Vertu Motors, повечете клиенти, които очакват своите коли до края на годината, просто няма да ги получат. Това се отнася за нови автомобили с бензинов или дизелов двигател, но не и за електромобил. Така продажбите ще бъдат записани за следващата година и съответно няма да застрашат квотата за тази година. 

„Подобна политика е на път да унищожи напълно автомобилната индустрия във Великобритания, тъй като, реалистично погледнато, няма как да продадете толкова електромобили“, коментира Робърт Форестър, президент на Vertu Motors, като допълни, че прехвърлянето на квоти за продажби от една година в друга е само временно решение. И няма да бъде изненада, ако скоро то се разпространи и в Европа.


0 от 500
  • #20
    6 rate up comment 5 rate down comment
    Друг Гост ( преди 4 месеца )
    До 19 - абе само ти ли не разбра, че дотират само електромобилите и за това ще има мито само за тях?!?
  • #19
    4 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Точно както допуснах - не можеш да четеш, не можеш да мислиш. Изписал си един чувал безсмислени мнения. Какво значение има колко струва токът във фабриката, като ствува еднакво за електромобил и за ДВГ? Така и не можа да проумееш, че ако нашите бяха започнали навреме, сега щяха да произвеждат отлични електромобили на цена, по-ниска от произвежданите в Европа ДВГ! Никой нямаше да погледне към китайско, ако имаше достъпни и добри европейски електромобили!
  • #18
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Друг Гост ( преди 4 месеца )
    До 13 - е как да произведат по-евтино в чужбина след като използват местни работници, плащат местни заплати и използват местен ток?!? Могат да спестят ако само сглабят и карат частите произведени от Китай - но пак е по-малко
  • #17
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Друг Гост ( преди 4 месеца )
    Да допълня - цената в Китай е с включени всички такси, а в България е без ДДС (не знам за пренос)
  • #16
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Друг Гост ( преди 4 месеца )
    Отварям tradingeconomics и чета - В Германия цените на тока са се увеличили с 87.83 EUR/MWh или 542.83% от началото на 2024. Историческият макс е август 2022 - 699.44
  • #15
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Друг Гост ( преди 4 месеца )
    В Китай токът за бизнеса е 0.087 долара на кВ = 161.82 лв за МВ. В България за неделя се доближава според ибекс - 190.88, а в четвъртък е била 639.25
  • #14
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Друг Гост ( преди 4 месеца )
    До 12 - има ли значение?!? И двете произвеждат по-евтино от нас. Погледни за колко на час работят там и за колко работят в Германия. Фокскон плаща под 3 долара на час, a ФВ в Германия - 15-17 евро на час. Хайде като си математик ти смятай
  • #13
    7 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Да, бе, произвеждат китайците по-евтино, ама само в Китай. Като трябва да произвеждат навън, хеле пък по белия свят, където има правила за отношение към хората и природата и изведнъж мистериозно не могат вече да произвеждат евтино. Странна работа.
  • #12
    5 rate up comment 6 rate down comment
    до 11 ( преди 4 месеца )
    Ето затова сте си заслужили всички епитети като антиелектрици, антиматематици, антилогици и т.нат. Че не можете да мислите, това е несъмнено. Но дори не можете да четете. Сега трябва да обяснявам какво пише в предното ми мнение, но каква е гаранцията, че ще прочетеш новото? Но ще опитам! Китайците произвеждат електромобили по-евтино от колите с ДВГ, които пак те произвеждат. Така че няма нужда да се местиш в Китай. Тук на никой няма да липсваш, но от там ще те изгонят за ттъъппоота и мързел.
  • #11
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Друг Гост ( преди 4 месеца )
    До 10 - е те китайците почти всичко могат да произведат по-евтино от нас. Ние какво да правим - да емигрираме в Китай?!?