IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Stellantis намалява производството на ДВГ в Европа

Корпорацията се надява, че така ще избегне глобите за вредни емисии

Корпорацията Stellantis Corporation щеф намали на производството на „въглеводородни“ модели още от 1 ноември, за да изпълни стандарта за емисии на CO2, изискван от властите на Европейския съюз през 2025 г. В същото време Stellantis ще насърчи търговците да продават повече електрически превозни средства.


Stellantis


Продажбите на електрически превозни средства в Европа спадат драстично, но това не пречи на властите на настояват за систематично намаляване на емисиите на CO2, които се считат за основна причина за така нареченото глобално затопляне. През 2035 г. Европа възнамерява да забрани продажбата на автомобили с ДВГ, задвижвани от изкопаеми горива.

Преди това обаче производителите трябва да намалят вредните емисии, а ако не го направят, ще плащат глоби. Целевите стойности за CO2 за целия автопарк от нови автомобили са 95 гр/км, като санкцията е 95 евро на грам отгоре за всяка продадена кола. Системата става все по-строга, като се очакваше, че електромобилите постепенно ще изместят колите с ДВГ, но това не се случва.

Както съобщава Automotive News Europe, корпорацията Stellantis, която постепенно изпада в сериозна криза, не смята да харчи пари за това, че няма да покрие емисиите на CO2 през 2025 г. И решението в случая е принудително ограничаване на моделите с ДВГ, за да бъдат покрити стандартите.

Новият оперативен директор на европейското крило на Stellantis - Жан-Филип Импарато, който доскоро беше начело на Alfa Romeo, призна, че съкращенията на производството на модели ДВГ може да започнат още на 1 ноември тази година. Един от тези модели е бензиновият хечбек Fiat Panda, който се сглобява в завода в Помилиано (Италия). Там производството е поставено на пауза за неопределен период.

Импарато възнамерява да сведе до минимум натоварването на заводите, където има много натрупани запази от произведени автомобили. Освен това той позволи умишлено повишаване на цените на най-популярните модели с ДВГ, за да намали леко търсенето им и така да ограничи общите им продажби спрямо тези на електрическите модели.

В същото време търговците са инструктирани да предлагат повече ЕV, което обаче, поне на този етап, е сервизен проблем. Още повече, че те трябва да продават не само нови, но и употребявани автомобили, които се превръщат в истинско главоболие. Причината е, че в складовете има натрупани десетки хиляди EV, върнати от лизинг, които просто никой не иска и те събират прах в складовете.

Точно заради ниската ликвидност на електрическите превозни средства, европейските производители на автомобили сега са обсебени от концепцията за софтуерно дефинирани превозни средства (SDV), което означава, че стойността на автомобила не се определя от хардуерно, а софтуерно и това на теория може да удължи жизнения му цикъл и да повиши неговата привлекателност на вторичния пазар.


0 от 500
  • #12
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Пълна глупост са тези рестрикции. Елате в Африка и ще видите какво карат и дали мисли някой за екология
  • #11
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Електричарите си давате парите за двойно по скъпа електричка, батериите са консуматив, цената на електричка втора употреба клони към нула,т.е. няма продаване.
  • #10
    4 rate up comment 6 rate down comment
    TSLA ( преди 1 месец )
    Форд го е казал: мисленето е най-тежката работа и това е причината толкова малко да я вършат. Ако масовката седне да си сметне колко 5+2=7 бона (гориво, обслужване + обезценяване) на година отгоре ВЪРХУ лизинга му струва едно ново ДВГ, нямаше да се бие в гърдите, че си дава парите за изгорели газове, части и ги изнася в чужбина за чужд петрол и да става за смях. И все по-беден и злобен и да не се сеща що.
  • #9
    9 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Намаляват производството на ДВГ, вдигат цените му и все така (не) успяват да продадат електричките.. Добра стратегия... ...за самоубийство... ...чрез харакири.
  • #8
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 1 месец )
    За последния абзац - да знаете, че когато "на теория може" то тя никога не се среща с практиката, но много ще се насосат с празните обещания как ще им продадат вечна кола ...
  • #7
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 1 месец )
    Пожелавам им приятен път към Ада!
  • #6
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Турбо ( преди 1 месец )
    Тези смешници са на път да ме откажат от марката Пежо.
  • #5
    7 rate up comment 2 rate down comment
    До 4 ( преди 1 месец )
    Нищо подобно. Не е задължително да е платено. Типичен пример за SDV са автомобилите на Тесла. На практика автомобилът произведен през 2012 година в момента няма нищо общо с автомобила който е излязъл от завода тогава. Получава почти всички екстри които имат и автомобилите които току-що са излезли от завода. Затова няма нужда от често обновяване на моделите. Подобренията са основно в скоростта на зареждане и добавяне на термопомпа. Основните подобрения са по качеството, а не възможностите.
  • #4
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Мойте фантазии ( преди 1 месец )
    Колега, моя свободен превод е че искат да въведат модел при който автомобилите да излизат с всичко, но да имаш достъп до определени функции след заплащане или си абонамент.
  • #3
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Нож с две остриета ( преди 1 месец )
    Последните години ти "продават" коли с ниско самоучастие и малки вноски, като последната вноска е по избор и е равна на очакваната остатъчна стойност (около 50%),по този начин много хора си взеха нов модел за малко пари, но също така много решиха да не плащат последната вноска и да го върнат.