IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Европейските дилъри на Stellantis влязоха с конфликт с големия шеф

Търговците на дребно смятат, че целите на CO2 са неосъществими, докато Тавареш твърди обратното

Европейските дилъри на Stellantis обявиха, че подкрепят предложението, лансирано от асоциацията на производителите в Европа (ACEA), за забавяне на междинните цели за намаляване на въглеродните емисии, поставени от Европейския съюз за следващата година, съобщава агенция Reuters, цитирана от Automotive News.


Stellantis


„Ние твърдо вярваме, че целите за намаляване на CO2, определени за 2025 г., са неосъществими при настоящите пазарни условия“, заявиха четири групи, представляващи европейски дилъри на Stellantis, в писмо, адресирано до шефа на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен.

Подобна позиция ги постави в противоречие със самата Stellantis и с нейния главен изпълнителен директор Карлос Тавареш, който е подложен на натиск да съживи финансите на групата след месеци на спад на пазарните дялове и натрупване на запаси. Португалският топ-мениджър вече обяви, че групата ще постигне целите на ЕС, като посочи, че промените в регламента в последната минута са несправедливи.

Четирите групи дилъри, които продават автомобили от марки като Peugeot, Jeep, Fiat, Alfa Romeo и Citroen, призоваха за отлагане на целите за 2025 г., тъй като те може да струват на автомобилните производители милиарди евро глоби, ако не бъдат изпълнени.

„Тези глоби неизбежно ще доведат до намаляване на производствените обеми в рамките на ЕС, което от своя страна ще намали драстично обемите, които ние, като дистрибутори, можем да продадем“, се казва в писмото.

На фона на слабото глобално търсене на електрически превозни средства (EV), предложението на ACEA е подкрепено от други автомобилни производители, включително Renault, чийто главен изпълнителен директор Лука Де Мео е и президент на асоциацията. Stellantis обаче не е част от ACEA.

„Дистрибуторските мрежи на Stellantis изпитват значителни предизвикателства при постигането на строгите цели за продажби на EV, наложени както от производителя, така и от предстоящите регулации на ЕС, докато пазарните условия все още не поддържат такъв ръст на обема“, категорични са търговците.

Те добавят, че проблеми като високите цени, както и недостатъчната инфраструктура за зареждане „не са съобразени“ с текущите нужди на клиентите. И последните отказват покупката на електромобили именно заради опасения относно цената, обхвата и достъпността“.


0 от 500
  • #3
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 11 минути )
    Китайците имаха много сериозен проблем с мръсният въздух в градовете който си го решиха с електричките, ЕС се опитва да разрешава несъществуващи проблеми със налагане на сила дори заплашват тези които станем с ДВГ да ни излезне солено нечувани репресии докато истинските замърсители не се пипат.
  • #2
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 34 минути )
    Тези срокове и стандарти се приеха преди поне 15 години, китайците правеха коли с двг технологиите на ВАГ и да МВ, а парите и таланта вкарваха в технология която ще им донесе предимство. Европейските помислиха, че щом китайците не конструират собствени дизеляци, ще продължават да диктуват развитието.
  • #1
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 час )
    Г-н Тавареш 40-те милиона явно тотално е загубил връзка с реалността. Няма как да си постигнат целите щото продажбите на Ел. коли се забавят, а и нямат икономичен хибрид като на японците и Рено. Много съм на кантар кой ще потъне по-бързо: Стелантис или ФВ. Ако Тавареш остане, залагам на Стелантис.