IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Шок: Stellantis вече търси заместник на Карлос Тавареш

Семейство Аниели е недоволно от мениджъра, който превърна групата в една от най-печелившите

Председателят на борда на Stellantis Джон Елкан вече е започнал търсене на наследник на главния изпълнителен директор Карлос Тавареш, чийто договор изтича в началото на 2026, съобщават Bloomberg и Reuters, позовавайки се на независими източници. От автомобилната група коментираха само, че е нормално да се мисли за наследник в такава ситуация, но че е възможно и Тавареш да остане.
  
   
Джон Елкан, Аниели, Stellantis
Джон Елкан бил все по-недоволен от Тавареш, твърдят добре информирани източници. Фокусирането върху изпълнителния директор донякъде отклонява вниманието и от разследването за данъчни измами, надвиснало над Елкан и роднините му от клана Аниели
  
    
Натискът върху Тавареш нараства поради лошото представяне на Stellantis на ключови пазари, включително в САЩ, най-големия източник на печалби за компанията в предишните години. Според запознати Джон Елкан, наследникът на клана Аниели, е все по-недоволен от ситуацията в Северна Америка, където продажбите се забавят и няколко водещи фигури напуснаха компанията. Елкан е най-големият акционер в Stellantis чрез холдинговата компания Exor на семейство Аниели. От Exor отказаха коментар.

66-годишният Тавареш ръководи Stellantis от създаването й в началото на 2021. Преди неговата намеса и двете съставни части на групата - PSA Peugeot-Citroen и FCA Fiat-Chrysler - бяха в лошо финансово състояние. Португалецът успя да ги превърне в една от най-печелившите групи в автомобилния сектор. През тази година обаче американският бизнес на Stellantis записа рекордни спадове, донякъде и в резултат на малките инвестиции в нови модели в последните години, а и европейският клон далеч не процъфтява.

По-рано този месец представители на дилърската мрежа на Stellantis в САЩ разкритикуваха Таварес, че ръководи „бързата деградация“ на марките на автомобилния производител, които включват също Ram и Dodge, и го призоваха да похарчи повече пари, за да изчисти стария инвентар от складовете им. Компанията също е изправена пред възможността от нови стачки в САЩ и Италия през следващите седмици.

Бордът на директорите на Stellantis трябва да се събере в САЩ на 9 и 10 октомври, за да оцени предложените планове за съживяване на бизнеса в региона, казаха хората.
  
   

 

0 от 500
  • #18
    0 rate up comment 2 rate down comment
    до 11 ( преди 1 месец )
    Само се самозалъгвате за Китай. Първо се лъжехте, че китайските електромобили са евтини. Сега се лъжете, че по някакъв начин зависят от европейския пазар. Те продават над 90% в Китай - тук продават толкова малко, че вероятно са на загуба. Така че си купувайте колкото ДВГ искате - Су ще си го премести в другия крачол на кимоното, а китайската икономика ще продължи да се модернизира по-бързо от европейската.
  • #17
    0 rate up comment 1 rate down comment
    хяхя ( преди 1 месец )
    Стелантис - ха ха
  • #16
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Друг Гост ( преди 1 месец )
    До 16 - по принцип си прав, но в Европа случая не е такъв - всичко се движи от политически решения. Политиците казаха, че ще забранят ДВГ, компаниите инвестираха в ел., но хората не ги купуват (или поне не толкова колкото им се иска) и сега ги питат "К'во пра'им?"
  • #15
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Защо всички компании само се жалват, нали пазара се саморегулира чрез конглокенция, като продаваш малолитражки на златни цени с доста спорен дизайн който много хора намират за кичозен ние си купуваме други коли. Но те явно проблема го виждат на друго място а и другото за което няма нито една статия ремонт на нов автомобил също е адски скъпо и веднага след изтичане на гаранция трябва да се продава.
  • #14
    5 rate up comment 1 rate down comment
    110 ( преди 1 месец )
    Няма как да продаваш когато няма какво - колко нови fiat виждате по улицата - много рядко. Peugeot-citroen един бензинов и един дизелов двигател, peugeot 508 130 коня 90 000 лв няма как да стане. Opel - клонинг на peugeot. За плъгин хибриди и електрически коли не говорим те са извън възможностите на повечето западно-европейски потребители. Самите немци наричат dacia новия volkswagen. Ясно е, че цените при всички са нагоре, но трябва да предложиш поне нещо, заради което човек да се охарчи.
  • #13
    4 rate up comment 6 rate down comment
    До долния ( преди 1 месец )
    За града а и на повечето места три цилиндъра хибрид са повече от достатъчби
  • #12
    12 rate up comment 1 rate down comment
    Ха ха ( преди 1 месец )
    Няма как да пробутваш в повече от 10 различни марки едни и същи анемични, френски, трицилндрови пръдни и възможно най-скапаните хибриди с китайски ел.двигатели и батерии и да искаш да изплуваш слугувайки в "пазар" управляван с антипазарна логика и правила от бюрократи, които разбират най-вече от прави краставици!
  • #11
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Popa ot razgrad ( преди 1 месец )
    Интересно е мнението на No7 долу...наистина, ако европейците настояват с ДВГ, това може да подложи китайската автоиндустрия на истинско изпитание, тъй като тя почти на 90% се крепи върху EV...
  • #10
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Popa ot razgrad ( преди 1 месец )
    Само до преди 1 година го наричаха "гений", "маркетингов гуру" и какво ли не още...
  • #9
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Друг Гост ( преди 1 месец )
    След подобни сливания мениджърите правят едно и също - печелят пари от продаването на общи модели и зарязват всичко което не е общо между марките, взимат си премиите и след време ги уволняват. По същия начин в Рено-Нисан зарязаха гамата на Нисан в САЩ.Освен всичко този взима една от най-големите заплати в бранша и е трън в очите на профсъюзите, за това според мен е пътник