IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Шок: Stellantis вече търси заместник на Карлос Тавареш

Семейство Аниели е недоволно от мениджъра, който превърна групата в една от най-печелившите

Председателят на борда на Stellantis Джон Елкан вече е започнал търсене на наследник на главния изпълнителен директор Карлос Тавареш, чийто договор изтича в началото на 2026, съобщават Bloomberg и Reuters, позовавайки се на независими източници. От автомобилната група коментираха само, че е нормално да се мисли за наследник в такава ситуация, но че е възможно и Тавареш да остане.
  
   
Джон Елкан, Аниели, Stellantis
Джон Елкан бил все по-недоволен от Тавареш, твърдят добре информирани източници. Фокусирането върху изпълнителния директор донякъде отклонява вниманието и от разследването за данъчни измами, надвиснало над Елкан и роднините му от клана Аниели
  
    
Натискът върху Тавареш нараства поради лошото представяне на Stellantis на ключови пазари, включително в САЩ, най-големия източник на печалби за компанията в предишните години. Според запознати Джон Елкан, наследникът на клана Аниели, е все по-недоволен от ситуацията в Северна Америка, където продажбите се забавят и няколко водещи фигури напуснаха компанията. Елкан е най-големият акционер в Stellantis чрез холдинговата компания Exor на семейство Аниели. От Exor отказаха коментар.

66-годишният Тавареш ръководи Stellantis от създаването й в началото на 2021. Преди неговата намеса и двете съставни части на групата - PSA Peugeot-Citroen и FCA Fiat-Chrysler - бяха в лошо финансово състояние. Португалецът успя да ги превърне в една от най-печелившите групи в автомобилния сектор. През тази година обаче американският бизнес на Stellantis записа рекордни спадове, донякъде и в резултат на малките инвестиции в нови модели в последните години, а и европейският клон далеч не процъфтява.

По-рано този месец представители на дилърската мрежа на Stellantis в САЩ разкритикуваха Таварес, че ръководи „бързата деградация“ на марките на автомобилния производител, които включват също Ram и Dodge, и го призоваха да похарчи повече пари, за да изчисти стария инвентар от складовете им. Компанията също е изправена пред възможността от нови стачки в САЩ и Италия през следващите седмици.

Бордът на директорите на Stellantis трябва да се събере в САЩ на 9 и 10 октомври, за да оцени предложените планове за съживяване на бизнеса в региона, казаха хората.
  
   

 

0 от 500
  • #8
    10 rate up comment 2 rate down comment
    РУК ( преди 1 месец )
    Шок ли?!?! Много закъсняха! Няма как да назначиш на такъв пост, човек минал през компании в упадък и да очакваш разцвет! При целия потенциал който имат Стелантис от марки и пазари, да са най-хаотични в политиката си от всички "стари" производители е направо престъпление! Карлито хем е анти EV хем налага EV на всичките си марки!Има в портфолиото си марки, чийто клиенти и фенове искат индивидуална идентичност на моделите,а ги прави ребрандирано пежо!Как да стане?
  • #7
    10 rate up comment 6 rate down comment
    до 6 ( преди 1 месец )
    Ами хайде китайските брандове първо да се научат да произвеждат на адекватни цени, без държавни субсидии, а? Защото вече има няколко китайски модела които се правят в европейски заводи и даже са по-скъпи от съпоставими европейски модели произвеждани в същите държави (Сърбия, Полша) Колкото по-дълго потребителите предпочитат ДВГ, толкова повече ще се измори китайската "икономика" да дотира непродаваеми модели и ще се постигне реална конглокенция и реален прогрес на електричките
  • #6
    11 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Харесвам колите с ДВГ, към момента не бих си купил EV, но според мен до края на десетилетието производството на коли с ДВГ ще е по-скъпо в сравнение с това на EV, съответно потребителите ще изберат с джоба си. Европейските производители или ще се научат да правят EV на адекватна цена и да печелят от продажбата им, или ще бъдат унищожени от китайските брандове. Едво време всички се смееха на Хюндай с неговото Пони, но вижте къде са днес корейците. Същото ще стане и с китайските производители
  • #5
    10 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    2-ри, ами то при ДВГ ситуацията не е по-добра. Избора се свежда до един 3ц миксер и един 1.6, който май дори вече го няма в "чист вид". Борят се за премиум сегмент с ДС, под капака е същата жалка картинка. Съсипаха и американските модели, Мазерати (но обвиниха маркетинга?!).
  • #4
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Друг Гост ( преди 1 месец )
    До 2 - какви протести са им виновни - те нямат нов модел - само спират. Направиха Wrangler хибрид и му надуха цената. После си прибраха всичките хибриди да си ги оправят защото малко горяха.
  • #3
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Факт ( преди 1 месец )
    Проблемите теъгнаха от Джиип и Рам. Те се продаваха добре в Сащ а и в Европа но саботажите с протестите разклатиха нещата както сега някой саботира и подклажда протестите в Бойнг. Дали не са чайниците и немците защото псоледните попнаха да губят позиции.
  • #2
    6 rate up comment 4 rate down comment
    До 1 ( преди 1 месец )
    Най-голямата глупост е бавното зареждане на техните електромобили и естественото дръпване на клиентите по тази причина. Защо някой би избрал да си купи електричка от техните при положение че за същите или по-малко ще си купи такава с много по-бързо зареждане и по-голям пробег? Не знам дали го правят нарочно за да отблъскват клиентите, за да продължават да купуват ДВГ или толкова си могат.
  • #1
    2 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Шок? Изненада? Ни най малко, според мене дори закъсняха ... Тавареш тръгна добре, но незнайно какво му стана в един момент и започнаха глупостите една след друга.