IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Великобритания потвърди спирането на бензина и дизела от 2030

На хоризонта вече се задават сериозни глоби за автомобилните производители

Европа одобри забрана на бензинови и дизелови двигатели от 2035, но Великобритания само преди часове потвърди, че изтегля тази дата за 2030. Премиерът на страната Киър Страмър беше категоричен, че няма да отстъпи на натиска за отлагане и обявеният по-рано срок остава в сила.


електромобили


В момента производителите на автомобили са сериозно притеснение от намаляващото търсене на електрически превозни средства и поискаха повече време за пълна електрификация. Консервативното правителство на Риши Сунак, което управляваше доскоро, постави под въпрос евентуалното влизането на забраната през 2030, взето при администрацията на Борис Джонсън през 2020.

Лидерът на лейбъристите и премиер Страмър обаче е категоричен, планът остава. Той предвижда още тази година всеки производител, предлагащ колите си във Великобритания, да достигне 22% дял от продажбите на електрически автомобили. За октомври дялът на EV е 21%, а крайна цел е през 2030 той да достигне 100%.

Който не успее да се справи, ще бъде санкциониран. Глобите ще бъдат до 15 000 британски лири на всяко превозно средство над определения дял. Затова и автомобилните производители поискаха от правителството да възстанови стимулите за закупуване на електрически автомобили, премахнати от администрацията на Сунак. В момента обаче във Великобритания няма държавни субсидии от какъвто и да е вид.


0 от 500
  • #14
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Пазарни принципи ( преди 41 минути )
    "Кви са тия глезотии за търсене и предлагане, и свободен пазар? " Кой задължи клиентите да си купят най-продавания автомобил в света миналата година и кой забрани на същите да си купят електромобил от европейски производител? Как са били нарушени правата на европейските производители? Напълно нормално е когато предлагаш по-лоша стока на по-висока цена, клиентът да избере конкyрентът ти. Особено пък ако се опитваш да му пробуташ стока, която останалите са продавали преди пет-шест години
  • #13
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До 12 ( преди 48 минути )
    Не е задължително. Както виждаш тези които искат да продължават да замърсяват и да строят хората ще си заминат по естествен път Сега поне няма оправдания, че това е технически невъзможно да бъде постигнато. Бавно и постепенно въздухът ще се изчисти С помощта на електрическата енергия произвеждана от възобновяеми източници, независимо дали автомобилите, батериите и фотоволтаиците са произведени в Европа, Китай Индия или България. Както виждаш с вятърните генератори съумяха да запазят лидерството
  • #12
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 час )
    Ей го на Митето и икономически плановик стана вече. Кви са тия глезотии за търсене и предлагане, и свободен пазар? Идва партийният секретар и ти казва какво ще ядеш, пиеш, обличаш, караш, еб...ш. Щото партията е умна и знае какво е най-добре за теб, а ти си прозъд! Ех, Митьо, Митьоооо, да се беше родил 30 години по-рано, щеше да си на първия ред в залата на конгреса на БКП-то.
  • #11
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До 9 ( преди 1 час )
    Това е естествена последица, за която предупреждавам от години. Неслучайно прогнозите на всички за изравняването на цената на автомобил с ДВГ и електромобилите още преди десетина години беше за 2025 година, когато се очакваше да влезе евро 7, което ще е трудно да бъде постигнато само с ДВГ, защото това би нарушило физичните закони. Всички го знаят от 10 години. Знаят го и спят. Изведнъж се събудиха през 2024 и казаха, че няма време. Китайците от BYD се готвят от 1995 година, а Toyota още спи.
  • #10
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До 8 ( преди 1 час )
    Виновни са. Те са се вкопчили в гарантираните печалби от продажбите на стари технологии и продължават да нямат намерение да хвърлят сили и средства в разработка на технологиите за бъдещите автомобили. За тази цел се изисква да поработят няколко години на загуба, а това е недопустимо за инвеститорите които си чакат годишните дивиденти и не ги интересува друго. След няколко години ще си продадат акциите и ще ги преместят в някоя компания за електромобили, която вече е на печалба.
  • #9
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 час )
    само да кажа че глобите се калкулират в цената
  • #8
    1 rate up comment 1 rate down comment
    иван ( преди 1 час )
    Какво са виновни производителите че хората не купуват електрокари? Или целта е всички без коли, ни двг, ни ел.?
  • #7
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Истински мъж ( преди 1 час )
    Какъв е този ford модел Т? Най-значимо превозно средство е каруцата. Има над 5 милиарда продадени в историята и се продават от преди Христа. Така е И така ще бъде. Този модел Т колко продажби има, че да има някакъв смисъл да се споменава? Истинските мъже карат истински коне! Автомобилните ентусиасти сте пълни смешници с тия изсмукани от пръстите пропагандни мантри.
  • #6
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Hvaliprats ( преди 1 час )
    До 4: Най-значим автомобил е Корола - над 50 милиона продажби. Тоя Модел еС колко продажби има, че да има въобще някакъв смисъл да се споменава, 200 000? Електроталибаните сте пълни смешници с тия изсмукани от пръстите пропагандни мантри.
  • #5
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Точно ( преди 2 часа )
    Така де, така :). Вече няколко китайски фирми представиха летящи автомобили този месец. От другия месец се пускат в продажба. В момента течат предварителните поръчки. И друго е интересно, вече има райони, в които им е разрешено да си хвъркат. Но това е на другата Земя, при нас си е по старому :).