IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Великобритания потвърди спирането на бензина и дизела от 2030

На хоризонта вече се задават сериозни глоби за автомобилните производители

Европа одобри забрана на бензинови и дизелови двигатели от 2035, но Великобритания само преди часове потвърди, че изтегля тази дата за 2030. Премиерът на страната Киър Страмър беше категоричен, че няма да отстъпи на натиска за отлагане и обявеният по-рано срок остава в сила.


електромобили


В момента производителите на автомобили са сериозно притеснение от намаляващото търсене на електрически превозни средства и поискаха повече време за пълна електрификация. Консервативното правителство на Риши Сунак, което управляваше доскоро, постави под въпрос евентуалното влизането на забраната през 2030, взето при администрацията на Борис Джонсън през 2020.

Лидерът на лейбъристите и премиер Страмър обаче е категоричен, планът остава. Той предвижда още тази година всеки производител, предлагащ колите си във Великобритания, да достигне 22% дял от продажбите на електрически автомобили. За октомври дялът на EV е 21%, а крайна цел е през 2030 той да достигне 100%.

Който не успее да се справи, ще бъде санкциониран. Глобите ще бъдат до 15 000 британски лири на всяко превозно средство над определения дял. Затова и автомобилните производители поискаха от правителството да възстанови стимулите за закупуване на електрически автомобили, премахнати от администрацията на Сунак. В момента обаче във Великобритания няма държавни субсидии от какъвто и да е вид.


0 от 500
  • #27
    18 rate up comment 9 rate down comment
    Мхм ( преди 4 месеца )
    Много са евтини електричките, а пък лития е много екологичен и батериите не се взривяват. Ако си софиянец може и да може да си позволиш електричка, кво ти пука за другите, а пък, ако си програмист живеещ и работещ в София въобще не трябва да ти пука, ама не трябва да ти пука и че по всяко време могат да ти спрат умната кола, това че софтуер ти контролира колата не е проблем. Ех, свобода, да си гей *** е да си свободен предполагам...
  • #26
    9 rate up comment 4 rate down comment
    много лесно ( преди 4 месеца )
    Просто спират да продават коли на острова. Само китайски да си вкарват. Дали няма да им пострада икономиката? Щото като милионера не може да си купи и кара ферарито и майбаха, ще се премести там където може. То и без друго в тоя изтърбушен Лондон все вали и не е най якото място, просто говорят англииски и на повечето им е по лесно и затова ходят. Един познат инвестиционен банкер така се изнесе във Франкфурт и си кара Mercedes GT 63AMG и джип кайен. Вика и живота е по хубав от лондон
  • #25
    7 rate up comment 18 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Айде стига пушаци в градовете. Там мислят за здравето на хората. Тука за това бай ***.н.гал да си кара бараката на ***
  • #24
    32 rate up comment 4 rate down comment
    Николай Стоименов ( преди 4 месеца )
    Освен отказа от бензин и дизел ще има и отказ от топла вода и къпане от електричество и много други удобства благодарение на неграмотните управляващи в момента, жалко че ние сме пак в отбора на губещите
  • #23
    17 rate up comment 3 rate down comment
    До Бай Хой ( преди 4 месеца )
    Правиш ли сметка, че когато (Не ако) Китай намали замърсяването което е 38% от световното само с 20%, то това ще се равнява на зануляване на европейските емисии? Искаш ли да се обзаложим, че Китай по-бързо ще намали 20% от своя дял, отколкото Европа? Разбира се всичките зададени въпроси са реторични. Не можеш да смяташ.
  • #22
    12 rate up comment 9 rate down comment
    До Бай Хой ( преди 4 месеца )
    А правиш ли сметка, че този самолет само за ден изминава повече отколкото ти за 5 години? Правиш ли сметка, че замърсяванията му са 10 000 м над главите на хората, а а успахът ти е на по-малко от 10 м от носа и устата на децата които минават покрай него? Правиш ли сметка, че в Китай само тази година ще бъдат продадени около 10 милиона само леки автомобили които се зареждат в контакта, а автобусите в големите градове отдавна са електрически?
  • #21
    4 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Оня ден купих автобусен билет за отиване и връщане връщане общо около 2300 км за 85 евро. За какво ми е да имам автомобил?
  • #20
    20 rate up comment 1 rate down comment
    Бай Хой ( преди 4 месеца )
    Това е *** работаааа еййййй ГЛЕДАТ КРИЗА СЛЕД КРИЗА ДА ПРАВЯТ -- ДА МОЖЕ ХОРАТА ДА МИЗЕРСТВАТ-----Как някой стой на среща и ти обеснява колко ТИ ЗАМЪРСЯВА КОЛАТА --- ПРИ ПОЛОЖЕНИЕ ЧЕ ЕДИН САМОЛЕТ ЗА ЕДИН ПОЛЕТ -- ИСТАМБУЛ -- Франкфурт-- Изхвърля толкова емисии колкото тая твоята кола за 5 години....АМИ С КАКВО ЩЕ ЗАМЕНЯТ БУСОВЕТЕ ДО 3.5 ТОНА. АМИ БУСОВЕТЕ ДО 7 ТОНА. КАМИОНЧЕТАТА ДЕТО ЗАРЕЖДАТ МАГАЗИНИТЕ ---- АМИ ТИРОВЕТЕ-----СВЕТОВНИЯ ОТПЕЧАТЪК НА ЕВРОПА Е 6%---от всички емисиии КИТАЙ 28%
  • #19
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Предполагам че тези 21% са достигнати защото хибридите ги пишат EV.
  • #18
    14 rate up comment 2 rate down comment
    до №10 ( преди 4 месеца )
    ти що не работиш "няколко години на загуба" бе кло ун? :)))))))))))) А извинявай, ти нямаш работа така или иначе. Айде бягай за хапчета резидентен теслю