Volvo Cars, която е 78,7% собственост на китайската Geely, отвори своя регулаторен пул за емисии на CO2 в Европейския съюз за 2024 г. В него шведите ще си партнират със Suzuki, която в минали години традиционно се обединяваше с други японски компании - Toyota и Mazda. Участник в новата група на Volvo ще бъде и Polestar, която от години е самостоятелен производител и също принадлежи на Geely.
Традиционно Suzuki не успява да се справи със стандартите за вредни емисии, като това се дължи основно на липсата на електрически модели в гамата на марката (първият EV беше представен само преди дни и излизането му на пазара предстои). През миналата година японците са продали 154 948 пътнически автомобила в ЕС според данни на ACEA, което прави пазарен дял от 1,5%
Към момента в гамата на Suzuki има само едно plug-in хибридно превозно средство (PHEV) - Suzuki Across, което по същество лицензиран модел RAV4 от Toyota. Въпреки това, благодарение на малкото нови модели, японската компания е съвсем близо да покриване на стандарта за вредни емисии от 118 гр/км по цикъла WLTP за тази година и 93,6 гр/км за 2025 г.
В случая произведените в Унгария автомобили на Suzuki постигат средни нива от 123,6 гр/км, докато тези от Япония имат 111,3 гр/км. Това означава, че Suzuki ще плати минимална сума на Volvo за тази година, но шведите очакват по-сериозен приход през 2025 г., когато стандартът за вредни емисии ще бъде още по-нисък.